Borstvoeding na geboorte

<p>Hoi leden ik heb jullie advies hard nodig.</p><p>Ik ben nu 35 weken zwanger en ik wil graag na de bevalling borstvoeding gaan geven. Ik ben nu bezig met de laatste kleine dingetjes in huis halen. Op werk vertelde ik dus ook dat ik bezig met de spulletjes halen enz. Dus ik had het over ook over dat ik flesvoeding moet halen voordat de baby komt. Mijn collega's vertelden mij dat als ik van plan was om borstvoeding te geven, dat dat dus niet nodig was. Pas vanaf 4 maanden is dat dus van toepassing. Ik ga het sowieso ook aan de verloskundige vragen maar die zie ik volgende week pas. Ben echt benieuwd hoe jullie erover denken!!</p><p>Liefs </p>

Als je inderdaad van plan bent om fulltime borstvoeding te gaan geven hoef je nog geen kunstvoeding te halen. Mocht om een of andere reden de borstvoeding niet lukken dan kun je het dan altijd nog halen. Als je uiteindelijk ook gaat kolven (kolf ook pas na je bevalling aanschaffen als je borstvoeding goed op gang is en blijft) dan hoef je misschien wel helemaal geen kunstvoeding te hebben. 

Je hoeft het inderdaad niet in huis te halen. 
Bij het gesprek met de kraamzorg werd ook al aangegeven dat het niet nodig is om dat in huis te halen als je borstvoeding gaat geven.
Mocht het nou wel nodig zijn, heeft de kraamzorg/verloskundige wel wat bij zich of je kan dan altijd nog even snel naar de winkel gaan. 

Ik had een kleine verpakking gehaald, die kostte rond de €1,50 met 2 zakjes flesvoeding er in voor het geval de borstvoeding niet op gang kwam en het snachts ineens nodig zou zijn. 

Wat wel handig is, is purelan (tepelzalf) en tepelhoedjes. Ik kon niet voeden zonder de hoedjes en dat leverde de eerste nacht wat frustratie op
Ik had trouwens wel wat voeding in huis voor de zekerheid

Ja purelan sowieso even halen inderdaad! Heb ik mijn vriend ook voor naar de Etos moeten sturen de eerste dag! Tepelhoedjes heb ik ook gebruikt. En natuurlijk zoogcompressen.. 

Ik zou wel wat kv in huis halen. Wij wilden ook bv geven maar nachts moest de kleine op temperatuur blijven en moesten we haar bijvoeden. De kraamhulp was er ook maar had niks mee. 

Terug
Bovenaan