Borstvoeding na geboorte

Ik had voor de zekerheid wel een klein verpakking van nutrilon gehaald. Zitten drie van die zakjes in. De kraamzorg heeft zelf ook wat kleine potjes kunstvoeding in bezit, voor het geval dat de borstvoeding niet wil lukken. Ging bij mij in het begin ook heel moeizaam. We hebben toen ook nog aan fingerfeeding gedaan omdat ze het aanhappen zo moeilijk vond. Met een tepelhoedje ging het daarna gelukkig wel goed. 
Veel succes met de bevalling en de borstvoeding! ? 

Hoi,
Hoezo na 4 maanden? Me kleine meid is precies vandaag 5mnd en krijgt nog steeds volledig borstvoeding (wel afgekolfd). Heeft helemaal geen kv gehad en hoop ook niet in de toekomst nodig te hebben. 

Ik heb ook geen kv gehaald, ook geen tepelhoedjes gebruikt. Ik geef nu ruim 2 weken borstvoeding. Purelan is een must voor de eerste dagen want je tepels moeten wennen! Ik liep altijd met dat spul op zak! Kunstvoeding heb je zo in huis mocht het nodig zijn! Een kolf had ik al wel, dat kan ook helpen om de productie te verhogen als dat nodig mocht zijn, hoewel ik hem nog nirt heb gebruikt.. dus een must is het niet, maar orienteer je anders alvast welke je wil hebben indien nodig! En de eerste week is even doorbijten, stuwing en pijnlijke tepels waren bij mij met een dag of 4 weg!

Ik heb ook geen kv in huis gehaald, toen niet maar nu ook niet nodig gehad. Mijn dochter is inmiddels 5 weken oud en krijgt volledig bv. Ik ben nu wel begonnen met kolven zodat papa ook af en toe een flesje kan geven, maar ook omdat ze dan kan wennen aan de speen. En ik voed volledig op verzoek. 
Ze slaapt nu bijna iedere nacht 5,5 a 6 uur door, super fijn.
En ik zag het al staan, maar zoogcompressen heb je echt nodig inderdaad. Ik heb zelf wasbare zoogcompressen van wol-zijde, maar die gebruik ik niet tijdens het voeden want dan doet de andere borst meestal gezellig 'mee' en dan blijf ik wassen. Ik heb 6 sets wasbare compressen en inmiddels zo'n 8 dozen wegwerp verslonden. Zeker in het begin lekte ik heel veel, de wasbare compressen kan ik pas sinds een week of anderhalf gebruiken zonder dat ik er doorheen lek. 
Purelan ook heel fijn. En bij de H&M hebben ze heel fijne voedingshemdjes, zeker met dit weer heel fijn dan heb je het zelf ook lekker warm.
Heel veel succes bij de bevalling en geniet van je kindje straks, het is het zó waard! Wil je thuis bevallen of ga je naar het zh? 

Ik zou alleen kunstvoeding in huis halen als je van plan bent speciale voeding te gaan geven. Bijvoorbeeld nutrilon hypo allergeen als je zelf erg allergisch bent, of Pepti als je ander kindje hebt met ernstige koemelkallergie. Anders zou ik t niet doen want standaardvoeding kan je overal kopen

Onze kraamverzorgster had, naast een beetje kv, ook hele fijne gelzoogcompressen, riteaid heette dat, die ik mocht proberen, super fijn als je die eerste dagen pijnlijke tepels hebt! Heb een doosje gekocht via aidulac.com, de eerste week gebruikt en daarna gewone compressen.

Ik geef ook bv en heb geen kv in huis. Snel genoeg gehaald als t niet goed gaat toch? Wel purelan! Heilig was dat de 1e week! Tepelhoedjes had ik, maar nooit gebruikt. Wel al snel een kolf, want dan kon ik een paar uur het huis uit en kon mijn man bv uit een flesje geven (was na 3 weken ofzo). Het is even investeren omdat je aan elkaar moet wennen, en je tepels moeten ook wennen haha, maar het is zo goed voor je kleine en je wordt er steeds handiger in! Succes!

Terug
Bovenaan