borstvoeding na keizersnede

als je borstvoeding wilt geven zou dat geen problemen moeten geven. de voeding komt net zo goed op gang als bij een natuurlijke bevalling. Er is ook een internet site over borstvoeding, borstvoedingnatuurlijk, je kunt hier folders opvragen hier staat alles in. Ook hier kun je terecht met al je vragen.
succes met je bevalling.

Heb zelf 2 keer een keizersnee gehad en gaf en geef nog borstvoeding (jongste is nu ruim 3 maanden).

Mijn advies: zorg dat je hele goede begeleiding krijgt in het ziekenhuis en ook later van de kraamverzorgster. Zorg dat je kind zo snel mogelijk na de geboorte aangelegd wordt (dan is zijn zuigreflex heel groot) en laat hem (minimaal) elke 3 uur aanleggen. Rugbyhouding is in het begin het prettigst (=halfliggend op je zij en dan de beentjes van je kind richting hoofdeind van je bed; precies omgekeerd dus).
Stel dat de bv in het begin nog niet goed op gang komt, ook dan zijn er nog genoeg trucjes m.b.t. de bijvoeding. Bijv. fingerfeeding (zodat je kind niet in de war raakt tussen speen en tepel) en bij mij maakten ze op een gegeven moment een piepklein slangetje naast de tepel (die begon in een flesje melk), zodat door het zuigen aan de tepel wel de beloning in de vorm van melk opleverde. Wel moest hij eerst goed gezogen hebben, voordat hier mee begonnen werd. Dit werkte perfect en binnen een week leverden mijn borsten zelf voldoende melk op.
Het is een kwestie van vraag en aanbod en van goed aanleggen en van geduld en rust en goede begeleiding. En geef op de dag van opname aan dat je heel graag borstvoeding wilt geven.
Ook is er een leuk forum op borstvoeding.nl waar je misschien wat aan hebt.

Sterkte en succes!

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. We moeten dinsdag weer naar het ziekenhuis, want naast de stuitligging heb ik er ook nog hoge bloeddruk bij gekregen....
Dinsdag krijgen we informatie over de mogelijkheden van bevallen bij stuitligging, dus we wachten maar even af wat er alllemaal verteld wordt.

Groetjes
Esther

Hai Esther,

spannend allemaal hé! Bij mijn oudste had ik last van hoge bloeddruk 2 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna nog een maandje thuis op bed ik kreeg hier ook medicijnen voor (weet niet meer wat!)Toen de weeën waren begonnen bleek na vele uren dat de ontsluiting niet opschoot en werd het een onverwachtse keizersnede. Prima gegaan allemaal!
Doordat ik die medicijnen slikte wisten ze in het ziekenhuis niet of ik borstvoeding mocht geven op de 3e dag bleek dat dat wel mocht en toen ben ik alsnog begonnen wat prima ging en ik heb hem dan ook 9 mnd. de borst gegeven.

Ik wou heel graag borstvoedeing geven maar heb wel vanaf het begin gedacht mocht het niet lukken dan is het pech....
Gewoon makkelijk over denken en mee om gaan dan lukt het straks allemaal best joh!

succes Zon

Terug
Bovenaan