Heb zelf 2 keer een keizersnee gehad en gaf en geef nog borstvoeding (jongste is nu ruim 3 maanden).
Mijn advies: zorg dat je hele goede begeleiding krijgt in het ziekenhuis en ook later van de kraamverzorgster. Zorg dat je kind zo snel mogelijk na de geboorte aangelegd wordt (dan is zijn zuigreflex heel groot) en laat hem (minimaal) elke 3 uur aanleggen. Rugbyhouding is in het begin het prettigst (=halfliggend op je zij en dan de beentjes van je kind richting hoofdeind van je bed; precies omgekeerd dus).
Stel dat de bv in het begin nog niet goed op gang komt, ook dan zijn er nog genoeg trucjes m.b.t. de bijvoeding. Bijv. fingerfeeding (zodat je kind niet in de war raakt tussen speen en tepel) en bij mij maakten ze op een gegeven moment een piepklein slangetje naast de tepel (die begon in een flesje melk), zodat door het zuigen aan de tepel wel de beloning in de vorm van melk opleverde. Wel moest hij eerst goed gezogen hebben, voordat hier mee begonnen werd. Dit werkte perfect en binnen een week leverden mijn borsten zelf voldoende melk op.
Het is een kwestie van vraag en aanbod en van goed aanleggen en van geduld en rust en goede begeleiding. En geef op de dag van opname aan dat je heel graag borstvoeding wilt geven.
Ook is er een leuk forum op borstvoeding.nl waar je misschien wat aan hebt.
Sterkte en succes!