borstvoeding niet leuk

Al dat gedoe eromheen gaat me tegenstaan na een tijdje. Heeftie wel genoeg gehad, spruw, kolven, enz, enz.

Mijnn ervaring is dat wanneer alles loopt, je je daar geen zorgen over hoeft te maken. mijn dochter is inmiddels ruim 6 maanden en ik heb volledig bv gegeven. Ik werk 4 dagen in de week en kolf 2 keer per dag, daar ben ik 15 minuten mee bezig. Ondertussen bewaar ik deze melk al niet meer, ze krijgt FV bij de oppas. Ik ben toch een beetje huiverig met verkeerd ontdooien etc. En het ook wel een beetje luiigheid.

Grappig is dat jullie willen stoppen wanneer het net makkelijker gaat worden. Mijn dochter dronk minstens 8 keer per dag en nacht en deed daar idd 45 minuten over.
Ondertussen is het 6 keer per dag 5-10 minuten en alles is klaar. Ze gaan effectiever drinken wanneer ze ouder worden.

Het gevoel van vrijheid missen om gewoon weg te kunnen is heel begrijpelijk, maar omdat ik alleenstaand moeder ben, kan ik toch niet zomaar even weg. Elk uurtje die ik kan voor mezelf kan besteden wordt 3-dubbel benut.

Ik zeg ook, volg je gevoel. Hoe moeilijk het ook is. Je kan ook overwegen om alleen nog de ochtendvoeding en de avondvoeding te geven en de rest fles. Toch nog even saampjes lekker op bed na en voor het slapen.

In ieder geval succes!!
 
Terug
Bovenaan