borstvoeding of de fles????

Hallo

Ben even benieuwd wat iedereen tot nu toe over borst/flesvoeding denkt.
Ikzelf ga flesvoeding geven, maar ben benieuwd wat anderen doen en hoe ze er over denken.

O, ja ik blijf bij flesvoeding, dus ben niet over te halen. De reden dat ik flesvoeding wil geven is omdat ik zelf een onzeker typje ben, en me de hele dag gaat af vragen of het nou wel genoeg gekregen heb enzo. Mijn vriendin geeft borstvoeding, en dat doet ze fantastisch maar ze doet het ook met een hoop zekerheid.

Gr.

jeeeuhhh een medestandster voor kv!!!
Hier nog iemand!!
De vorige keer is mijn borstvoeding een totale ramp geworden en zag ik mijn zoontje alleen nog maar aan voor monster!
Dus nee niet nog een keer!! En idd de zekerheid dat ze voldoende binnen krijgen is ook erg fijn!!!

Ik vind het alleen jammer dat veel  mensen verkeerd op reageren en doen als je dan een slechte moeder bent!!

Groetjes sylvia

hallo,

hier een voorstander van ieder zijn eigen keuze. Ik heb zelf mijn zoontjes allebei 9,5 maand borstvoeding gegeven en vond het heerlijk, maar alles ging ook prima en ze groeiden als kool.

Ik kan me ook voorstellen dat je voor kv kiest en daar is echt niks mis mee hoor, krijg je kindjes ook heel gezond mee groot.
Ik krijg deze bevalling een keizersnede en hoop dat daarna de bostvoeding goed op gang komt. Ook omdat ik weet hoe heerlijk het is om zelf te voeden.

Dus iedereen lekker doen waar je je goed bij voelt, dat is volgens mij het allerbeste voor je kindje.

groetjes babymama

hoi,

ook ik ga voor de flesvoeding!
ik heb vorig jaar bij vriendinnen gezien hoe makkelijk dat is....
ook omdat ik na 10 week weer ga werken en ik dus echt niet ga kolven!!!!
ik snap wel dat veel mensen borstvoeding beter vinden maar ik denk dat de flesvoeding van tegenwoordig ook steeds beter is!

gr. wilma

Hoi meiden,

Ik ga weer bv geven. Mijn andere 2 kindjes hebben een jaar bij mij gedronken. En in het begin is het even zoeken. Ik heb me vooraf heel goed voorbereid en ben een aantal weken vantevoren naar bv bijeenkomsten geweest van de borstvoedingsvereniging LLL en die hebben met gewoon zo goed voorbereid dat het heel goed lukte. In het ziekenhuis weten ze vaak ook niet goed wat ze doen heb ik nu al 2 x evaren of ze denken het te weten. Zelfs de kraamhulpen, ze lijken te weten wat ze doen maar het is vaak niet zo, weet ik ook uit ervaring. Elke keer als ik een probleem tegen kwam heb ik gebeld met LLL of ben er naartoe gegaan met mn baby. En hoppa! Geen problemen meer. Zelf voeden is erg prettig geweest voor mij.  

Groetjes Petra

hier wordt het (weer) borstvoeding....er even vanuit gaande dat het allemaal weer gaat lukken.
De oudste heeft met veel moeite 8 week bv gehad, achteraf is daar veel mis gegaan in de kraamweek in het zhuis al, maar das achteraf en na die tijd genoot hij ook van zijn flesjes melk en is nu een gezonde kleuter, dus ook daar worden ze wel groot mee.

Bij de 2e wou ik het wel weer proberen, vantevoren info bijeenkomsten bijgewoond bij een contactpersoon van de VBN en daar veel geleerd. En deze keer ging het helemaal perfect vanaf dag 1. Zoonlief had het sneller onder de knie dan mama . Een super kraamhulp die hielp waar nodig en hij zat in de kraamweek alweer netjes boven zijn riante geboortegewicht.
Uiteindelijk heb ik hem tot in deze zw.schap gevoed, toen liet hij die laatste voeding zelf vallen. Is een gezonde peuter.

Hoop deze keer ook weer minimaal dat jaar te halen en mocht dit kleintje ook een koemelkallergie hebben....dan ga ik wederom op dieet.

groetjes,
Marije

Hallo Genne82,

Ik zelf wil gaan proberen om bv te gaan geven.
Het word ons eerste kindje dus ik heb nog geen ervaring hiermee.
Ik wil graag bv gaan geven, omdat ze zeggen dat er veel stoffen in zitten die de fles voeding niet bevat, en dan heb ik het over antistoffen.
Nu wil ik het een maand of 3 gaan geven, ik wil niet constant aan mn borsten verbonden zitten, ik ben zelf geen persoon om in het openbaar bv te gaan geven.
Met flesvoeding vind ik dus ook helemaal niets mis, en wel net zo handig!

Groetjes llse

Hallo allemaal!

Voor mij wordt het borstvoeding, dat vind ik toch zo makkelijk!
Niet dat het allemaal gelijk liep bij mij, ik heb best wel startproblemen gehad bij de eerste, maar na een paar dagen hadden we het onder de knie (met hulp van een lactatiedeskundige) en ik vond het ideaal. Je kunt altijd weg zonder voedingsspullen of rekening te hoeven houden met voedingstijden, het is vooral ook 's nachts makkelijk (geen fles hoeven maken) en je kind hoeft nooit te wachten.
Ik heb op de gekste plekken gevoed, bijv, tijdens een wandeling in het bos op een omgevallen boomstam. Ik ben niet preuts, maar door speciale bv-kleding (HenM) en grote sjaals was het prima om ook in bijv. de VenD te voeden.
Ook ben ik doorgegaan met voeden toen ik ging werken. Ik kolfde een keer tijdens de lunch tussen de middag en dat was geen probleem.
Mijn zoon heeft 8 maanden bv gehad, toen stopte hij zelf en dat was prima voor mij. Dus ik ga het weer proberen. Ik hoop dat het lukt (is niet alleen goed voor het kindje, ook voor de moeder! kans op bepaalde kanker neemt af, je bent minder snel ziek door hogere weerstand, krijgt extra energie en bent sneller weer op je oude gewicht) en anders is kv voor mij ook een prima alternatief (alleen veel meer gedoe...voor mij zitten daar echt geen voordelen aan...).
Overigens, wat ik wel gedaan heb op aanraden van de lactatiedeskundige: vanaf de tweede week een keer per dag gekolft, zodat mijn zoon een keer per dag de fles kreeg. Hij went er dan aan, mijn man of iemand anders kon de fles geven en ik kon dan altijd een paar uur achter elkaar weg. Dan hoef je niet op je horloge te kijken wanneer het weer tijd is om te voeden en kun je ook eens zonder kind op stap. Ik vond het een gouden tip en bij ons werkte het heel goed! Heb je toch wat vrijheid!

Succes met kiezen!

Erica

Terug
Bovenaan