borstvoeding of de fles????

hallo! ik wil heel graag proberen om borstvoeding te geven, al moet ik er nog even niet aan denken, het lijkt me toch ook zoiets raars! maar goed, ook daar zul je wel naartoe groeien, en ik wil wel een keer naar een voorlichtingsavond ofzo. maar als het niet lukt, dan ga ik gewoon over op flesvoeding, dat lijkt me ook helemaal prima, en het lijkt me niks als de borstvoeding zo'n drama is dat het je hele kraamtijd beinvloedt.
groetjes sabine

Hey Erica,

Wat knap dat jij kolfde op je werk zeg. Bij velen lukt dat juist niet en is het een heel groot struikelblok om sowieso aan bv te beginnen.

Ik kon niet kolven, heb het wel vaak geprobeert maar ik kreeg er niets uit. Hoe heb jij het gedaan?

Groetjes Petra

Wij gaan voor de borstvoeding!   Ik wil het in elk geval een half jaar volhouden en als het langer kan dan nog langer! Ik werk op de kraam/gyn afdeling waa rik makkelijk kan kolven! Maar ik ben wel zo dat als het niet gaat dan is het pech. Maar ik ga het zeker proberen want het is geoon het beste.

Ik vind dat ieder zo zijn eigen keuze heeft en laat je niet beinvloeden door anderen die denken dat ze alles beter weten. Doe wat je zelf prettig vindt!!!

Ester

Hoi Petra,

Ze zeggen dat het kolven bij mij goed ging omdat ik het vanaf dag 1 van de borstvoeding 1x per dag heb gedaan. Je went er dan als het ware aan en het gaat na een tijdje heel snel. Zo goed bij mij dat 1x per dag kolven dus al voldoende was.
Mijn zus is later begonnen met kolven en had op haar werk wel problemen, soms duurde het kolven heel lang. Toen heeft ze neusspray tegen hooikoorts gebruikt, dat wekt de toeschietreflex op en krijg je veel melk, sindsdien was het ook bij haar in no-time gepiept. Wie weet een tip voor a.s. kolvers! Ook een foto schijnt te werken.
Het scheelt bij mij wel dat ik bijna altijd thuis kon kolven (ik deel mijn eigen werk in en lunch veel thuis), maar ook elders ging het altijd prima.

Succes!

Als het gaat lukken wil ik weer BV geven. Omdat er veel allergie bij ons in fma voorkomt, wil ik ook deze uk wat extra's meegeven. Ons zoontje van 1,5jr heeft 6mnd volledig BV gehad en daarna afgebouwd.
Maar... zoals een ander al schreef: ik ben voorstander van ieder zijn eigen keuze! Als moeder er niet achter staat, is het geen goede keuze.
Succes ermee, eerst nog 20(+)weken genieten van de zwangerschappen!!
Groetjes mira

Terug
Bovenaan