Borstvoeding of fles???

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben gisteren op advies van mijn verloskundige bij een borstvoedingvoorlichtingsbijeenkomst geweest. Erg intressant kan ik je zeggen.
Nu weet ik ook waarom het de vorige keer niet goed lukte.

Alles wordt echt perfect uitgelegd en mocht je vragen hebben kan je ze ook gewoon even bellen.

Ik was er voor mijzelf al uit dat ik het graag weer wilde proberen om borstvoeding te geven, maar ik ben ook heel realistisch lukt het niet, dan niet.

Wat doen jullie?? Gaan jullie ook voor de borstvoeding of liever voor de flesvoeding?

groetjes Masja

ik mag helaas geen borstvoeding geven ivm medicijn gebruik, vind ik jammer hoor. Maar ja ben al blij dat ik een baby kan krijgen! Succes dan he!
D

Ik ga absoluut weer voor borstvoeding. De vorige keer heb   ik er zo van genoten. Ik vond het echt een heerlijk gezellig moment met mijn dochter. In het begin was het enorm ploeteren om de borstvoeding soepel te laten verlopen. Mijn dochter vond dat de melk te snel kwam, dus ik heb 1 borst moeten kolven twee maanden lang, maar na drie maanden liep alles op rolletjes.

Ik hoop dat het nu bij de tweede in het begin wat soepeler loopt. Nu ben ik in ieder geval iets meer ervaren en wie weet houden we het wel weer een jaar lang vol.

Ik hoop dat iedereen die ook borstvoeding wil gaan geven er net zo van zal genieten als ik bij mijn dochter!

Groetjes,
Mama van Anna

Hoi Masja,

Net als jij heb ik tijdens mijn 2e zwschap die voorlichtingsavonden bijgewoond en kon ook precies aangeven waar het bij de oudste mis was gegaan. Jammer dat ik die kennis niet eerder had, maar ik ging vol goede moed mijn 2e bv-periode in. En bij de 2e is het super gegaan! Scheelde ook dat hij het nog eerder onder de knie had als mama haha en we deze keer een kraamtijd thuis hadden met een goede kraamhulp en aan het eind van de kraamweek hadden we er alle vertrouwen in en we zijn er nog (erg) lang mee door gegaan.

Deze keer wil ik weer bv gaan geven. En heb er vertrouwen in dat ik en Junior het wel moeten gaan redden en als er problemen zijn dan weet ik wie ik kan bellen met vragen om erger te voorkomen.

Nee we gaan er weer voor!!!

groetjes,
Marije

Als het lukt, wil ik deze keer weer bv geven. Vorige keer ging dat zeer voorspoedig (ondanks keizersnee), dus duimen dat dat nu ook het geval is. Maar ja, nieuwe ronde nieuwe kansen. Afwachten dus!
Groetjes, Mira 37+2 van nr 2

Hallo meiden,

Ook ik heb ooit zo'n cursus bijgewoond. Is inderdaad heel erg leerzaam.

Heb mijn dochter 9 maanden (live) bv gegeven en mijn zoon 6 maanden. Ivm ernstige refluxklachten en de daarbijbehorende  medicijnen en verdikkingsmiddelen heb ik voor hem vanaf de 5e week alles afgekolfd.

Twijfel nu nog, niet vanwege het nut van borstvoeding, maar vanwege de vermoeidheid waarmee ik al de hele tijd kamp. En natuurlijk de ervaring met volledig kolven. Ga het waarschijnlijk toch proberen en wanneer de avondennachten me opbreken kan ik altijd nog 's nachts een flesvoeding laten geven. Het is overigens ook per kind afhankelijk hoe lang ze 's nachts gevoed moeten worden. Mijn dochter sliep na 10 dagen van 11 tot 7 uur (en ik dus ook ;-)).

Nog wel een tweetal tips:
- wanneer je je zelf prettig voelt bij het voeden op schema, doe dat dan gerust. BV organisaties zijn meestal erg pro voeden op verzoek, maar jijzelf moet daar ook volledig achter staan. Daarnaast moet je kindje dat prettig vinden. Onze oudste had enorme zuigbehoefte en kreeg met bv op verzoek dus veel te veel voeding binnen (met gevolg darmkrampen).
- lukt de bv niet zo goed? Neem dan contact op met Borstvoeding natuurlijk, LLL of een lactatiekundige. Volgens mij vergoed iedere verzekering minimaal een consult van de lactatiekundige. Wordt alleen lang niet altijd echt duidelijk gecommuniceerd.

Succes ermee allemaal.

Groeten,
Saskia

hoi saskia

hoe zit dat dan dat voeden volgens schema.
ik wil ook bv gaan geven maar ben een beetje huiverig voor het voeden op verzoek. Ik beeld mezelf daarbij in dat ik dus de hele dag met dat kindje aan mijn borst zit.
Ook denk ik dat als je baby huilt dat je dan al snel de borst gaat geven terwijl je dat met de fles niet zo snel zou doen (als het z'n tijd nog niet is)
hoe weet je wat een goed schema is.....???

Hoi,

Ook ik wil borstvoeding gaan geven. Het is ons eerste kindje, dus hoop dat alles goed verloopt. Heb me zo goed mogelijk proberen voor te bereiden en ben dus ook naar een info-avond bij de verlosk. praktijk geweest.
Wat betreft het 'schema'. Dat moet je denk ik even los laten. Wij denken altijd maar dat er een schema moet zijn, maar een baby heeft van nature geen schema en zal dus zelf wel aangeven wanneer het behoefte aan voeding heeft. Als je oppikt dat je kindje dorst heeft, gewoon aanleggen. Dat schema komt vanzelf wel.
de eerste 6 maanden kan je je kindje niet verwennen, dus gewoon lekker aan toe geven!
Succes ermee allemaal

Liefs Willeke

Terug
Bovenaan