Borstvoeding of flesvoeding wat kiezen jullie?

De vorige keer was borstvoeding een drama maar dit kwam voornamelijk omdat Mette te klein was om zelf goed te drinken (2,5 kilo) en ik door complicaties lichamelijk vreselijk uitgeput was. Na 8 weken kolfde ik 10 x per dag voor 5/6 flesjes. Om gek van te worden. Ik heb dit 2 maanden gedaan en toen was de maat vol. Toch ga ik het deze keer weer proberen. Stel dat het wel lukt. Mocht dit niet zo zijn dan ga ik niet meer zolang doortobben en komt er gewoon een fles.

gr.Ing

pffff. Zit echt vreselijk in tweestrijd.Bij mijn eerste dochter had ik n goede bevalling waardoor wij s'nachts naar huis werden gestuurd. Thuis bleek dat ze slecht op temperatuur bleef,veel overgaf en niet wilde drinken.Terwijl we om de 2 uur moesten aanleggen ivm een laag geboortegewicht.Om 10 uur kwam er eindelijk kraamhulp die meer de hele dag heeft zitten schrijven dan helpen.Na 2 dagen kwam er eindelijk n ander die wel geduld had maar ik was inmiddels zo uitgeput van niet slapen en alle stress dat we flesvoeding zijn gaan halen.Uiteindelijk dronk ze toen wel maar t spugen heeft maanden geduurd.Mijn man wil nu graag dat ik flesvoeding ga geven ivm alle stress van de laatse keer,ik heb er n flinke knauw van gehad en het heeft lang geduurd eer dat ik me weer goed voelde.Ik ben nogal gauw van slag,door problemen in t verleden,als alles tegenzit. De verloskundige denkt dat fv beter is voor mij omdat ik staks wel voor 2 kleintjes moet gaan zorgen.Maar ja die eeuwige twijfel he?als ik denk dat ik eruit ben krijg ik weer n opmerking van iemand en weet ik t niet meer..En dat terwijl ik bij ijn eerste echt enorm gemotiveerd was om bv te geven,had nooit verwacht dat t zo'n domper zou worden...

Lieve mb81

Ook ik ben een stress-kip. Toch is het geven van borstvoeding heel erg rustgevend. Je moet alleen goed aanvoelen wanneer je moet stoppen. Bij mijn eertse twee kindjes ging de borstvoeding helemaal niet goed. Ik ben toen gestopt zonder schuldgevoelens. Bij het derde kindje ging het juist heel erg goed. Ik heb daar heerlijk van kunnen genieten maar kon mij er ook echt bij ontspannen. Nu ga ik weer borstvoeding proberen. Als het goed gaat is dat mooi en als het spanningen geeft stop ik er mee en ga ik over op flesvoeding. Je kunt dus altijd beginnen met borstvoeding en later overgaan op flesvoeding. Als je jezelf maar goed in de gaten houd. Het moet leuk zijn voor zowel jou als voor de baby. Het feit dat je al een kindje hebt maakt niks uit. Ik had er al 2 lopen toen ik borstvoeding gaf. Voor je het weet doe je de borstvoeding met in je ene arm de baby terwijl je met je andere hand met je andere kindje een puzzle maakt of een broodje op voerd. In het begin gaat het allemaal wat onwennig maar na een paar weekjes wordt alles gemakkelijker en sta je er versteld van wat je allemaal kunt met één hand.

Petra

Ha meiden!!

Ik zou heel graag weer bv willen geven. Helaas is het bij de eerste niet vanzelf gegaan. Ik heb een aantal weken bv gecombineerd met afkolven, extra kolven om het op gang te brengen en met een flesje bij voeden omdat de kleine man niet genoeg dronk.
Ik had te weinig melk...

Ik ga het zeker weer proberen, maar niet weken lang ten koste van alles. Flesvoeding is een prima alternatief!! Maar ik zou het fijn vinden als het nu wel loopt!!

Welke keuze jullie ook maken, zorg dat jij je er zelf prettig bij voelt!! Als jij lekker in je vel zit, voelt je kindje zich ook beter. Huilend de borst geven is niet alles... (ik spreek uit ervaring..., helaas...)

Succes!!

ook ik wil het eerst gaan proberen met borstvoeding.
kan altijd nog over gaan in fles voeding.
Ik heb binnenkort een borstvoedingmiddag omdat dit ons eerste kindje is.
maar iedereen oet dit voor zich weten.
ik vind het ook wat intiemer.

Terug
Bovenaan