borstvoeding of flesvoeding

Hoi,

Weten jullie al wat jullie gaan geven?? Ik ben nog erg aan het twijfelen, bij onze eerste ben ik met borstvoeding begonnen, maar het ging bij ons beide niet heel lekker. Zij kreeg, bleek later, te weinig binnen en ik was er helemaal niet gelukkig onder.
NA een week ben ik begonnen met flesvoeding en ik vond het heerlijk. Ik zag mijn kindje heelrustig en tevree worden, wat tijdens de bosrtvoeding helemaal niet zo was.
DUs ik weet het  nog niet.Iedereen zegt wel bv is het beste, maar je moet je er zelf ook prettig bij voelen. En mijn dochter van drie heeft  niks te lijden gehad onder de flesvoeding. Ben benieuwd naar jullie mening.

groetjes nynke  

Vorige keer heb ik ongeveer 5 mnd borstvoeding gegeven. Ik ben toen gestopt omdat ik steeds last had van spruw die maar terug bleef komen en het voeden daardoor erg pijnlijk werd. Ik heb de borstvoeding met veel plezier gegeven maar nadien was het toch ook wel makkelijk dat de ander de voeding kon geven.
Deze keer wil ik ook weer borstvoeding proberen te geven. Ik weet alleen niet of ik daar nu de rust voor kan vinden nu er al een peuter rondhuppeld hier in huis. We gaan het gewoon proberen en we zien wel. Als het niet lukt is er niets aan de hand en krijgt de kleine gewoon de fles, is ook niets mis mee.

Groetjes Anja

Ik heb borstvoeding gegeven. De eerste dagen was voor ons allebei even oefenen, maar uiteindelijk heb ik 16 maanden bv kunnen geven. Mijn dochter heeft zelf de voedingen afgebouwd en de laatste voeding uiteindelijk helemaal laten vallen. Ze had er geen behoefte meer aan en at natuurlijk ook 'gewoon'. Ik vond het perfect gaan allemaal en de natuurlijk heeft het helemaal zelf geregeld!

Deze kleine mag wat mij betreft ook zo!

Groetjes, Marisa

Ook ik ben nog enorm aan het twijfelen. Bij onze eerste heb ik twee weken bv gegeven, daarna zijn we overgegaan op de fles. Dat ging prima, terwijl de bv gewoon absoluut niet liep.
Aan de ene kant wil ik het bij deze wel weer proberen juist omdat het best kan zijn dat het nu wel goed gaat... maar toch ben ik bang dat het dan weer zo 'fout' loopt als vorige keer. Ik heb me inmiddels wel opgegeven voor een voorlichtingsavond over bv, misschien dat ik daar nog wat   aan heb. Gelukkig hebben we nog even om er over na te denken!

groetjes en succes!

Hee hoi,

ik wil weer borstvoeding gaan geven, heb dit bij onze dochter ook gedaan. Ookal was het in het begin wel pijnlijk en lastig heb er toch wel plezier aan gehad en vond het al met al ook gewoon makkelijk dat het altijd kant en klaar is! Als het echter niet wil waarom dan ook zou ik ook geen probleem hebben om over te stappen. We zien gewoon wel hoe het gaat!
Ben trouwens wel van plan wat eerder een fles te gaan geven. Heb mijn dochter nooit geen fles gegeven maar na 6,5 maand borstvoeding vond ik het wel genoeg.... het heeft toen ongeveer een maand geduurd voordat ze een fles wou.......

Groetjes Alberdien

Bij mijn zoontje wilde ik heel graag borstvoeding geven maar is het uiteindelijk niet gelukt omdat hij niet goed kon zuigen. Ik heb vanalles geprobeerd maar hij kon alleen 2 dagen bij mij drinken toen ik zoveel last van stuwing had dat het zo in zijn mondje liep. Uiteindelijk heb ik het 3 weken geprobeert maar werd ik en ook   mijn zoontje er zo gefrustreerd van dat ik over ben gegaan op kunstvoeding.

Nu wil ik het zeker weer proberen en hoop dat het deze keer wel gaat lukken. Maar als het niet gaat zal ik me niet meer schuldig voelen om over te stappen.

groetjes Pukkie

Hoi,

Ik wil weer bv gaan geven. Dat heb ik de vorige keer ook gedaan en dat ging super.
Ik vond het ook erg gemakkelijk, het is altijd op temperatuur, je hebt het bij je en t kost niets! Ik vond het trouwens ook erg leuk om te doen.
Maar ja, ieder zijn eigen keuze, doe waar je achter staat.

Gr. van Gea

Ik heb altijd vol gehouden 'borstvoeding NO WAY' en weet je, daar ben ik nu dus helemaal van terug gekomen. Aangezien het ons eerste kindje is heb ik nog geen ervaring hiermee, maar ik heb wel erg de behoefte om borstvoeding te geven. En mocht dit onverhoopt niet lukken dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!

Terug
Bovenaan