Borstvoeding of flesvoeding?

Ik vraag me af waar de meeste van jullie voor kiezen en welke ervaringen sommige van jullie al hebben gehad?
Ik heb bij m,n eerste en tweede getracht bv te geven,maar het is me beide keren niet gelukt ,helaas! Vondt het namelijk wel heel bijzonder en intiem. Bij m,n eerste dachten we dat het goed ging,de kleine nam de borst wel goed,maar ik bleek toch niet genoeg te hebben,Heb het geprobeerd met kolven, en bijvoeden,maar het nam zoveel tijd in beslag en ik was kapot! Ik had bij m,n bevalling 1,5 liter bloed verloren en was daardoor erg slapjes en futloos,denk ook dat dat een reden was,dat de bv niet goed op gang kwam.Uiteindelijk overgegaan op de fles en bij m,n 2de een beetje moelijk start gehad en de bv op gang poberen te krijgen dmv kolven,maar dat mocht niet echt baten.Heb 4 dgen in het zkh gelegen toen,dus weer geen ideale start en m,n zoontje was al gevoed met de fles,dus na iedere voeding bij mij had hij nog honger.Met nog een kleine van 16 mnd kon ik me niet genoeg richten op de bv. Heb het altijd zo jammer gevonden,dat ik het deze keer toch nog wil proberen.Lijkt me zo mooi,als het lukt! Maar ik ben wel voorbereid voor het geval dat. Haal toch een flesje en 1 pak hyperalergene voeding in huis. Bij m,n eerste was ik zo gemotiveerd,dat ik dat niet in huis had,dus toen we moesten gaan bijvoeden,kon m,n vriend nog net op een zaterdag voor sluitingstijd naar de drogisterij rennen haha,dat gebeurd ons niet meer ;)

Liefs Donna

Heb mijn zoontje van nu 15 maanden zo'n 8 maanden volledig bv gegeven en als het lukt wil ik weer borstvoeding geven deze keer. Ik realiseer me alleen wel, dat ik straks een extra 'stoorzender' in de buurt heb, zoon is dan zo'n 21 maanden. We gaan het beleven, ik hoop dat het lukt.

Ik weet wel dat ik me beter ga voorbereiden deze keer. Bij mijn eerste dacht ik: ik zie wel, maar nu weet ik dat bv geven niet makkelijk is of vanzelf gaat. Ik ben echter wel zo overtuigd geraakt van de voordelen van borstvoeding (buiten het feit dat ik het heerlijk vond om mijn kind zelf te kunnen voeden) dat ik echt graag wil dat het deze keer weer lukt.

Ja,dat probleem had ik dus ook met m,n 2de.M,n dochtertje van 16 mnd was daar ook een stoor factor in,daarbij had ze natuurlijk ook haar aandacht nodig.Mijn zoontje heeft 2 dgen op de kinderafd. gelegen en vanwegen een navellijntje(infuus via navelstreng) Mocht ik hem maar 2 x per dag uit de couveuse halen om te voeden,de rest moest ik kolven.Achteraf gezien had het misschien nog gelukt als ik had doorgezet,maar op dag 7 had ik na een dag niet aanleggen,net 50 cc uit beide borsten weten te kolven en dat na een uur!Dat werkte niet motiverend net zo min dat m,n zoontje na de bv,nog altijd honger had. Ik was alleen maar bezig met voeden en dat was erg moelijk met een kleine van 16 mnd die ook de aandacht vraagt.Ik dacht bij m,n eerste ook,dat ga ik doen! Dacht er ook niet bij na,dat het niet zou lukken.Ik was nog naar een voorlichtingsavond geweest en was super gemotiveerd.Aan motivatie geen gebrek,maar ik houd me niet meer zo aan de regeltjes.Voeden op tijd, 20 min die borst en dan ander. Ik ga het gewoon op vraag doen.Heb me al wat ingelezen. Hopelijk vindt ik de tijd en de rust met nog 2 kinderen,maar tegen die tijd gaat de middelste ook naar school,dus heb goede hoop!

Ja,dat probleem had ik dus ook met m,n 2de.M,n dochtertje van 16 mnd was daar ook een stoor factor in,daarbij had ze natuurlijk ook haar aandacht nodig.Mijn zoontje heeft 2 dgen op de kinderafd. gelegen en vanwegen een navellijntje(infuus via navelstreng) Mocht ik hem maar 2 x per dag uit de couveuse halen om te voeden,de rest moest ik kolven.Achteraf gezien had het misschien nog gelukt als ik had doorgezet,maar op dag 7 had ik na een dag niet aanleggen,net 50 cc uit beide borsten weten te kolven en dat na een uur!Dat werkte niet motiverend net zo min dat m,n zoontje na de bv,nog altijd honger had. Ik was alleen maar bezig met voeden en dat was erg moelijk met een kleine van 16 mnd die ook de aandacht vraagt.Ik dacht bij m,n eerste ook,dat ga ik doen! Dacht er ook niet bij na,dat het niet zou lukken.Ik was nog naar een voorlichtingsavond geweest en was super gemotiveerd.Aan motivatie geen gebrek,maar ik houd me niet meer zo aan de regeltjes.Voeden op tijd, 20 min die borst en dan ander. Ik ga het gewoon op vraag doen.Heb me al wat ingelezen. Hopelijk vindt ik de tijd en de rust met nog 2 kinderen,maar tegen die tijd gaat de middelste ook naar school,dus heb goede hoop!

Wat jammer dat het 2 x niet gelukt is, het kan zo mooi en geweldig zijn. En laat ik niet alleen mooi weer spelen: het kan ook zwaar zijn, je staat er wat voedingen betreft wel alleen voor, niemand kan het overnemen, da's een nadeel. Maar nogmaals alle gezondheidsvoordelen wegen daar wat mij betreft echt zwaar tegenop. Vind t wel heel knap dat je het weer gaat proberen, ondanks de 2 negatieve ervaringen! Dat voeden op vraag is volgens mij essentieel, je hoeft je ook helemaal niet te houden aan om de 3 of 4 uur ofzo, bij borstvoeding juist niet.

Ik heb tijdens de periode dat ik mijn zoon bv gaf heel veel gehad aan de site www.borstvoedingsforum.nl. Echt veel info te vinden!
Misschien is dat dan ook nog wat voor je, ter voorbereiding.

Ik hoop dat het ons gaat lukken!! :)

groetjes!

hoi do,
ik heb bij de eerste ook geprobeerd om bv te geven wat eerst goed op gang kwam en zelfs in de eerste week.. maar na 2 weken was hij weer afgevallern en zou ik hem vaker aan moeten leggen. maar dat zag ik eigenlijk niet zitten.. dus nog even geprobeerd maar hij bleef maar huilen en toen was ik het zat en zijn we op de fles overgegaan. nu wil ik het wel weer proberen en gaan we ook naar een borstvoedingscursus om toch wat meer kennis op te doen en je man heeft zo ook gezien wat belangrijk is. die gaat dus ook mee..

ik hoop dat het deze keer lukt.. maar ik heb altijd gezegd als het niet lukt dan gaan we gewoon over op de fles, want ik wil niet elke keer moeten stressen enz. omdat het niet lukt!

Liefs, Christien

Hey!

Ik ga flesvoeding geven. Ben er zelf ook mee groot geworden, en geen mankementjes gehad..

Zie het eerlijk gezegd ook niet voor me ik met mijn kleine man aan mijn borst!

Misschien verandert mijn mening nog met de tijd...

liefs

Terug
Bovenaan