Borstvoeding of flesvoeding?

Mijn kraamhulp zei het toen,en mijn eigen vk nu ook,borstvoeding geven is mooi,als het lukt! Ze moeten de bv natuurlijk promoten en m,n kraamhulp zei ook,ik mag het eigenlijk niet zeggen...Mijn eigen moeder heeft bij mij, m,n zusje en m,n broertje bv gegeven ,maar altijd maar een paar weken,want dan kreeg ze ontzettend last van ontstekingen. Bij mij is het gewoon nooit goed op gang gekomen,ik hoop dat ik genoeg dicsipline op kan brengen om door te zetten,maar ik ga ook niet lopen stressen,dan wordt het gewoon de fles. Mijn dochtertje sliep op de fles gelijk door en m,n zoontje ook en dat gaf een hoop rust! haha

ik beval van mijn eerste kindje, dus ik durf niet te mee te praten over het verleden.
Wel weet ik dat ik heel graag bv wil geven!
En ga het zeer zeker ook proberen.
Ik ben al avonden naar een bv- avond geweest en ik vond het heel leerzaam.
Ben veel dingen te weten gekomen wat ik van te voren echt niet gedacht zal hebben.

We houden erlkaar op de hoogte, toch?

Heb bij de eerste zo'n 6 mnd borstvoeding gegeven en vond het heerlijk en intiem. Het begin was moeilijk, want zoonlief werd erg boos als hij niet in 1 keer een slok melk binnenkreeg, raakte gefrustreerd en overstuur. Samen met de kraamhulp (ze was fantàstisch!) hebben we een week de tijd genomen om het rustig op te bouwen, middels fingerfeeding (een slangetje om je vinger, ene kant in een flesje met bv en andere kant in zijn mondje en hij maar zuigen!), toen op mijn borst geplakt en als hij dan de borst had, slangetje weggehaald en uiteindelijk alleen nog tepelhoedjes gebruikt. Het duurde even, maar zo heb ik het niet ervaren. Ik was superblij dat het uiteindelijk is gelukt! Toen ik weer ging werken, heb ik 3 weken gekolft op mijn werk, maar dat vond ik niks, dus heb afgebouwd naar ochtend- en avondvoeding.
Nu krijg ik er 2 tegelijk en wil ik ook weer bv gaan geven, omdat het makkelijk is, gezellig en goed voor ze!

het is mijn eerste, en ik wil bv gaan proberen. Heb in mijn omgeving gezien dat dat niet altijd lukt, dus vandaar het proberen.
Ga in juni en juli 2x naar een voorlichtingavond (bestaat uit twee avonden).

Liefs,

T

Het is ook mijn eerste kind, en wil graag bv gaan proberen te geven. Ik zie het belang er wel van in en ik denk dat het me ook een trots gevoel geeft dat ik in staat ben mijn eigen kind te voeden. Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven, als je na een tijdje serieus proberen het gevoel hebt dat je aan het aanmodderen bent, kan ik me voorstellen dat ik op een gegeven moment ook over zou stappen op de fles. We'll see!

Bedankt voor de tip van de site, ik heb me hier namelijk helemaal nog niet in verdiept!

Liefs!

De site www.borstvoedingsforum.nl is een site waar je vragen kan stellen over borstvoeding. Alleen al door mee te lezen met vragen van anderen kom je veel te weten.

Op de site www.borstvoeding.com staat alle informatie over borstvoeding, dat is ook echt een hele handige site! Misschien nog wel handiger als je nog geen bv gegeven hebt.

Ik heb bij alle 3 borstvoeding gegeven 11mnd, bijna jaar en 8 maanden. Ging geweldig. Nu wil ik het ook proberen, maar met een tweeling is het een stuk intensiever. Ik hoop dat het lukt en dat ik de tijd en rust ervoor kan vinden. Het is wel een enorme uitdaging. we zullen zien.

Terug
Bovenaan