Borstvoeding of flesvoeding ?

hmimes

New member
Hebben jullie al een beslissing gemaakt of jullie borstvoeding/ flesvoeding willen geven ?

Ik vindt het nog zo moeilijk omdat het aanleggen niet ging bij de eerst . Ik werd er zelf zo moe van en de kleine uitgehongerd. Ik kreeg niet echt veel begeleiding van de kraamzorg het lukt niet en dan klaar was het gewoon blijven proberen . Terwijl ik achteraf hoor dat de ze de lactatieverpleegkundige hadden moeten raadplegen . Ook ging ik kolven handmatig en is me nooit geadviseerd een electrice te nemen dus van die dingen . Pff vindt het weer eng zou wel willen maar ook weer niet . Door de slecht ervaring JULLIIE ?
 
Als het mogelijk is wil ik heel graag borstvoeding geven...is even afwachten aangezien ik voor mijn zwangerschap al wat last had van 1 borst dus ff proberen...
 
Flesvoeding staat voor mij al helemaal vast. Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan. Ben geen type voor bv!
 
Ik wil ook graag borstvoeding geven, en hoop dat het lukt. Als het allemaal lukt wil ik tot zijn 1e jaar bv geven.

Weten degene die bv willen geven voor hoelang ze dit willen doen.... als het lukt dan.
 
Borstvoeding!
Ging vorige keer toen ik eenmaal een prettige houding had gevonden super (ik had cup I, en dan is aanleggen soms wat onhandig).

I.v.m. lactose intolerantie en voedselallergieën bij mijzelf en in mijn familie ook zeker aan te raden... ikzelf ga na een paar weken voor de bevalling al lactose vrij omdat de kans dan het grootst is dat mijn meisje er geen last van krijgt.

@Loeki:
Ik wil een jaar borstvoeding geven, maar zal na enkele weken ook gekolfde flesjes geven omdat ze ook dit moet leren (wel zo makkelijk) en omdat mijn man het ook een intiem en fijn moment vindt om ons meisje te kunnen voeden. Daarnaast geeft het mij de vrijheid er soms alleen op uit te gaan.
 
Ik ga deze keer voor flesvoeding, bij de 1ste 10 weken borstvoeding gegeven, maar zat opgeven moment met kromme tenen te voeden, zo last van kloven en stuwing. ik moest ook zoveel bijkolven dat ik opgeven moment alleen maar met kolven of voeden bezig was.

 
heb 2x een akelige tijd gehad met borstvoeden en ik wilde het NOOIT meer :D alleen die gekke mamahormonen zeggen nu toch weer: ja bv! ik ga het gewoon nog 1x heel hard proberen!!
ik heb wel een goeie tip tegen kloven: LANSINOHzalf!!! bij mij werkt bepanthen ed helemaal niet. er kwam dan een korstje op de kloof wat de baby er vervolgens weer aftrok bij de volgende voeding, weer bloed bij de melk, baby overgeven enz... toen zei mijn vk: je moet eens lansinoh bestellen. dat is alleen via internet te bestellen geloof ik, maar het werkte supergoed! mijn borsten bleven soepel en de kloven genazen zonder steeds korstjes enz. ik raad het iedereen aan :)
en op tijd een lactatiekundige bellen! ga ik nu zeker doen als het weer niet zo lukt!
 
Terug
Bovenaan