borstvoeding of toch fles voeding??

hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
Ben nu bijna 25 weken zwanger van ons eerste kindje, en word nu vooral erg moe van mensen die altijd blijven vragen over wat we gaan doen fles of toch borst voeding. We hebben nu zelfs een ruzie met mijn schoonfamilie hierover, zij zijn van mening dat als je geen borst voeding gaat geven of geeft je niet van je kindje kunt houden. Nu weet ik dat ik dat dit ABSOLUTE ONZIN is, maar ik word hier wel erg onzeker door.
Hebben jullie al enig idee wat jullie gaan doen en waarom.
Dank je wel.

liefs ctje
 
hoi,
Natuurlijk hou je niet minder van je kind als je flesvoeding geeft.
Het is een heel persoonlijke keuze,
Het is wel zo dat borstvoeding al heel compleet is en heel goed voor je
kind,en zeker als er bijvoorbeeld allergieen voorkomen in je familie is borstvoeding wel een aanrader,omdat dit de afweer versterkt tegen allergieen.
Maar tegenwoordig is er ook ontzettend goeie flesvoeding,
Je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft.
Borstvoeding is ook heel intiem,samen met je kindje.
Maar een flesje kan je man ook makkelijker geven, dus ook wel handig.
Denk er gewoon rustig over na en laat je niet beinvloeden door familieleden.
Groetjes,
Dees
 
Hoi,

Het is sowieso een PERSOONLIJKE keus van jou (en je partner) hoe je je kindje wilt gaan voeden. Het zegt niks over jouw liefde voor je kindje of je het zelf gaat voeden of de borst gaat geven.
Ja, bv is 'beter' maar niet zaligmakend, ook dan kan je kindje eczeem krijgen of allerlei andere dingen en als die fv krijgt betekent niet dat hij automatisch overgevoelig voor alles is.

Ik wou heel graag minimaal 6 maanden bv geven, maar dit er helaas niet gelukt en onze zoon wordt ook groot op de fles en komt geen liefde te kort hoor.

Zoals gezegd: persoonlijke keus en je niet op je dak laten zitten door je (schoon)familie.

Groetjes,
Marije
 
Wat een belachelijke stelling   van je schoonouders, sorry hoor!!

Het is metname jouw keuze (en van je partner uiteraard) wat je geeft.
Zelf heb ik flesvoeding gegeven en dit zal ons tweede kindje (in juni) ook krijgen.
Nou, ik heb echt geen mindere band daardoor met mijn kindje, dat vind ik zulke onzin.

Want wees nou eens eerlijk: als die stelling waar zou zijn, dan zou het er toch op neer komen dat wanneer   je borstvoeding geeft   je de band tussen moeder en kind vergroot.
Maar tussen vader en kind dan??? Die verklein je dan toch, want hij kan dan nooit je kindje voeden!!!!
En bij een flesvoeding kan je het allebei doen, dus heb je allebei een goede band.

Misschien moet je dat eens zeggen, zijn ze misschien wel uitgepraat.

Succes ermee en volg vooral je eigen gevoel!

 

hoi hoi

meid ik vind dat iedereen die keuze aan jou over moet laten. je houd ook net zo veel van je kind wanneer je fles voeding geeft. sterker nog als jij met tegenzin bv gaat geven heb je grote kans dat dit   niet een lukken wil. je kind is hier dan ook niet bij gebaat. ik zelf heb het tegen over gestelde meegemaakt. ik heb mijn dochtertje 8maanden bv gegeven. tot grote ergenis van mijn schoonfamilie. die begonnen met 3 maanden al te zeggen dat ze nu toch wel lang genoeg bv had gehad. ik vond van niet en ben dus lekker door gegaan. doe wat voor jou gevoel het beste is dit is dan ook het beste voor je kind. je moet maar zo denken ieder heeft een andere mening en jou mening teld in dit geval het zwaarst. ik wens je heel veel succes. en geniet van je kindje. dan geniet je kind ook van jou. en dit is waar het toch om draait.

groetjes
laura-e
 
Hoi ctje.

Ik wilde toch even reageren op de stelling die je schoonouders geven over borstvoeding.
Ik ben bv 10 jaar geleden aan mijn borsten geopereerd en kan misschien geen borstvoeding geven.
Als het niet kan dan   houdt het op.
Maar zou ik dan minder van mijn kind houden hierdoor!!!!!!!!!!!!!!!
Goed het is beter voor allergieen en zo maar er komen zoveel kinderen met de fles groot.
Je wilt toch allemaal het beste voor je kleintje.
Groetjes Claudia 75
 
Hoi,hoi....

lekker doen wat je zelf wilt hoor.. en laat anderen maar oordelen... Trek je eigen lijn, het is jouw kind... laat je zeker niet aanpraten dat je minder van je kind houdt....
Niet iedereen kan of wil BV geven, en of je daarmee van je kind houdt heeft er geen klap mee te maken. Als je vanuit je zelf kiest ben je veel gelukkiger, en dat merkt je kind des te meer.... en heeft daar zeker baat bij.

BV geven is goed, om allerlei redenen.... maar BV geven omdat je omgeving dit van je eist is nooit de bedoeling... Vooral de eerste weken is het soms heel erg afzien en doorbijten. Jij en je partner zijn degene die hierover gaan, en de rest van de familie staat aan de zijlijn hoor.... Trek een lijn voor jezelf en maak dit je schoonouders duidelijk. Laat ze merken dat je niet op een veroordeling van hen zit te wachten, en je mag ook best laten blijken dat je dit niet zomaar accepteerd....

Ik vind het een zeer kwalijke zaak dat ze zo'n stelling durven te nemen... vooral tegen een schoondochter, want dit doet de band zeker geen goed.... (moeders kunnen over het algemeen meer zeggen, maar daarvoor is de band ook heel anders, vaak).
Ben benieuwd hoe je partner zich naar zijn familie op  stelt.... Is hij het hiermee eens??? Of houdt hij zich er buiten....

Sterkte in ieder geval bij datgene wat je gaat doen. Als je over BV twijfelt zou je naar een voorlichtingsbijeenkomst kunnen gaan... Veel weten over hoe iets werkt is nooit verkeerd....

suc6
Myra
 
Hoi ctje,

Wat een belachelijke opvatting van je schoonouders zeg. En waar bemoeien ze zich mee. Trouwens waar bemoeid iedereen zich mee eigenlijk. Hier word je inderdaad onzeker van. Sommig mensen wilden mij ook vaak ongevraagd advies geven. Gek werd ik ervan.
Ik zelf wil wel borstvoeding gaan geven, het in ieder geval proberen.

De keuze waarom jij bv of fv gaat geven is heel persoonlijk en heeft alleen iets met jouw en je partner te maken.

En buiten dat.....het moet ook lukken en mogelijk zijn. Bij de eerste twijfelde ik maar ik moest naar de bevalling medicijnen slikken waardoor ik het NIET mocht. Nu moet ik dat weer doen maar is er een alternatief waardoor ik het toch kan proberen.

Trek het je niet aan en geef anders gewoon een diplomatiek antwoord van: we weten het nog niet. Of je zegt lekker, we gaan borstvoeding geven, terwijl dat niet zo is. Ben je wel van dat gezeur af.

liefs en groetjes.
 
Terug
Bovenaan