borstvoeding of toch fles voeding??

Hoi,

Ik heb mijn dochter 3 weken bv gegeven en daarna ben ik over gegaan op flesvoeding. Ze wilde namelijk aan een borst niet drinken( ingetrokken tepel).Ze huilde daardoor heel veel omdat ze niet genoeg voeding kreeg. Toen ik ben overgestapt op flesvoeding   werd ze veel rustiger en ik daardoor ook . En ik hou ontzettend veeel van haar dus wat jou schoonouders zeggen is echt onzin.
Ik ben nu voor de tweede keer zwanger en ik denk dat ik niet meer eerst bv ga geven maar meteen begin met de fles.

Groetjes Bertie
 
hoi hoi,

ondanks de vele reacties die je al hebt, wil ik je graag die van mij ook geven.

Ik heb nu 7 kids waarvan alleen de laatste 2 bv hebben gehad. Het
duurde maar een maand of 2, maar dat had een oorzaak. Die 2 dochters
hebben namelijk een koemelkallergie n een lactose intollerantie. Dan
geef je toch juist bv zou je denken?

Mis, want dat hield voor mij in dat ik absoluut niets mocht eten of
drinken wat met melk te maken had. Die producten komen namelijk in de
moedermelk terecht.

Ik vond het jammer te moeten stoppen, maar het was een te grote
belasting op mijn lijchaam die wel nog herstellen moest van de
bevalling.

Mijn andere 5 kids hebben allemaal de fles gehad en daar heeft er maar
1 diezelfde allergie. Allergien zijn ook nog eens erfelijk bepaald in
de meeste gevallen. Mijn oudste 3 kids hebben nooit wat en zijn
practisch nooit ziek, en die hebben gewoon de fles gehad. En wat dacht
je van vrouwen die hun melk afkolven en het met de fles geven? Er
kunnen situaties zijn dat direkte bv niet lukt, maar zo wel.

Meid wat jullie het beste vinden is de juiste keuze voor jullie. Laat je de kop niet gek maken,zeggen ze hier.

liefs Hester  

 
Hoi Hoi,.

Allemaal bedankt al voor jullie reacties. Ik weet dat het de keuze van mij en mijn man is, en dat ik me zo min mogelijk aan moet trekken wat anderen er van vinden.
Gelukkig staat mijn man achter me wat ik ga beslissen.
Op dit moment neig ik heel erg naar flesvoeding, misschien wel juist om mijn schoonouders te pesten. Ik weet het niet, vind het een moeilijke beslissing. De tip om eens naar een bijeenkomst te gaan is denk ik een goed idee, wie weet helpt me dat om de juiste beslissing te nemen.

liefs ctje
 
Je moet doen wat jezelf wilt. Iedereen komt met goed bedoelde adviezen.

Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en vanaf het begin zeg ik al dat ik flesvoeding ga geven. Er zijn een heleboel mensen die dit afraden/ tegenspreken, want ....... bla bla bla. Ik ga niets tegen m'n zin in doen, bij de 12 weken kreeg ik van de verloskundige boekjes mee over borstvoeding, maar ze zitten nog in het plastic omdat mijn keuze al vast stond.  Zelf heb ik 28 jaar geleden borstvoeding gekregen, maar ben hartstikke allergisch voor van alles en nog wat. Mijn Uk krijgt dus over een paar weekjes gewoon een flesje (kan papa het ook doen).

Het is jouw kindje en die van je partner, dus jij moet het beslissen en niet een ander.

Succes met je keuze.
 
Hoi,
even mijn allereerste stelling: je moet jezelf er goed bij voelen want het mooiste kado voor je kind is toch wel een gelukkige moeder.
Maar:
voor dat je beslist zou ik toch serieus afwegen wat je het beste lijkt. Het heeft alletwee bepaalde voor- en nadelen maar het is nog steeds zo dat borstvoeding veel gezonder is voor de baby maar ook voor de moeder. Flesvoeding is wel goed maar toch lang niet zo compleet als borstvoeding is. Op internet is hier heel veel over te vinden. Ik vind het heel raar dat mensen veel tijd besteden aan het uitzoeken van het veiligste autostoeltje maar hier zo makkelijk mee omgaan.
Ik geef momenteel mijn tweede kind borstvoeding (net als mijn eerste) en ik ben hier wel heel gelukkig mee. Niet vanwege de zogenaamde sterkere band, want hier geloof ik niet zo in, maar omdat ik heel allergisch ben en de kans dus groot was dat ik een allergisch kind zou krijgen. De oudste is niet allergisch maar de tweede wel en borstvoeding is in dit geval wel heel veel beter als flesvoeding. Verder ben ik ook gewoon veel te lui voor flesvoeding, al dat gedoe met flesjes en steriliseren etc, mijn beha is in een halve seconde opengemaakt! Ook 's nachts hoef ik maar een half oog open te doen om hem aan te leggen en binnen 15 minuten slapen we alletwee weer tevreden door. En je hebt overal en altijd iets te troosten bij je!
De nadelen: de eerste twee weken waren bij mij niet geweldig, tepelkloven, stuwing etc. Maar dat is daarna ook snel over. Wat ik bij de eerste niet fijn vond is dat je nooit weet hoeveel de kleine nu werkelijk binnen krijgt, daar kon ik heel onzeker over zijn. Maar aangezien ze heel goed groeide maakte ik me natuurlijk zorgen om niets. Bij de tweede heb ik dus hier helemaal geen zorgen over. Ook deze groeit als kool en ziet er geweldig uit, niet zo'n dikkerd als de meeste flesbabies maar precies goed.
Al met al ben ik blij dat ik gewoon BV kan geven want de voordelen vind ik toch vele malen meer als de nadelen.
En: je hoeft de beslissing natuurlijk helemaal nog niet te nemen. Kijk maar eens hoe je erover denkt als de kleine bij je op de buik gelegd wordt, pas dan weet je waarschijnlijk echt wat  je wilt.
Groetjes en maak je niet te druk,
Gudeke
 
Ik ga ook borstvoeding geven.
Ik heb ook een boel allergiën maar daar doe ik het niet voor. Mijn neefje en nichtje hebben ook bv gehad en allebei astma.
Ik doe het omdat ik het gewoon vind. Iedere vrouw in mijn omgeving doet het. Het is de natuur en hoort bij een vrouw. Waarom zou ik dan kunstmatige voeding gaan geven? Je hebt het bij je en het is iets moois. Ik denk dat we te veel er mee bezig zijn en te ver van de natuur af staan. Je lichaam maakt het zelf en je kan je kindje er zes maanden lang volledig mee voeden. Dat is toch iets prachtigs? Als ik er over nadenk vind ik dat echt heel bijzonder. Waarom zou je er dan geen gebruik van maken? En ja, ik ben ook zo ´n doos die straks gewoon tijdens het kopje koffie drinken bij de Hema mijn kindje pak en het ga zitten voeden. Wat is daar mis mee? Je schermt het wel een beetje af maar waarom walgen mensen van vrouwen die hun kind in het openbaar voeden? Ik vind het altijd zo jammer wanneer ik mensen hier opmerkingen over hoor maken. Je ziet niet eens wat, een klein stukje blote huid, meer niet. Maar wel in je blote tieten op het strand liggen zodat iedereen er naar kan kijken.
Dat je er een betere band mee krijgt is onzin en ook dat flesvoeding beter is voor je partner. Je man/vriend/vriendin/vrouw kan de kleine toch ook in bad doen? Krijg je ook een band mee en zeker niet minder dan wanneer je voedt.
 
Hoi,

Flesbabys zijn echt geen dikke babys , de mijne tenminste niet   ze is nu bijna twee jaar en is nooit dik geweest ze is klein en fijn en nooit ziek!

Terwijl die van mijn zus bv hebben gehad en wel veel ziek zijn .

Dus het hoeft niet altijd iets te zeggen.


Groetjes Bertie
 
Er staan al veel verhalen en meningen maar wil toch nog even mijn verhaal kwijt.
Ten eerste is het belangerijk dat je dat gene doet waar jij je prettig bij voelt!
Toen mijn dochtertje geboren werd wilde ik dol graag borstvoeding geven,helaas pakte ze de tepel niet goed waardoor er al snel tepelkloven etc ontstonden.Huilend gaf ik haar de borst en was bang voor het moment dat ze wakker werd en ik haar weer moest voeden.Na 4 dagen wilde ik echt stoppen maar werd door de verloskundige opgejut om door te gaan dus ik weer huilend mijn dochter aangelegd.De dag daarna is mijn man kwaad geworden en heeft toen gezegt dat wij gewoon overgingen op flesvoeding...wat heb ik mij een mislukkeling gevoeld zeg dat ik ons dochtertje geen borstvoeding kon geven terwijl er overal gezegt en geschreven wordt dat dit het beste is voor je kind.
Deze keer gaan we gelijk flesvoeding geven omdat ik graag van mijn kindje wil genieten en niet bang wil zijn voor het moment dat hij/zij wakker wordt.Een minder goede band met mijn dochter heb ik zeker niet,het ging zelfs een heel stuk beter tussen ons toen we overgingen op de fles.
Misschien zou je eens een paar dagen borstvoeding kunnen proberen en vind je het niks of lukt het niet kun je gewoon overstappen op de fles (maar laat je nooit door iemand vertellen wat het beste is voor jou kind als jij je daar niet prettig bij voelt).

Groetjes Liel
 
Terug
Bovenaan