borstvoeding om de 2 uur erg vermoeiiend. Help!!!

Hallo

Ik heb deze vraag ook bij de decembermamma's geplaatst: Onze zoon Simon komt praktisch iedere twee uur voor een voeding. Hij drinkt goed, groeit en plast goed, maar voor mij en mijn tepels is het zo vermoeiiend.
na de avondvoeding (ong 22 uur) blijft hij twee keer aardig lang weg (3 a 4 uur), maar vanaf daarna is het weer raak. Soms zelfs al na 1,5 uur.
Overdag blijft hij alleen langer weg als we een stuk zijn gaan wandelen. Frisse lucht doet hem blijkbaar goed (mij ook trouwens).

Heeft er iemand tips om te kijken hoe hij langer wegblijft, dan kunnen mijn borsten een beetje bijkomen.

Liesje
 
Hoi Liesje,

ik ben bang dat ik je niet kan helpen met tips om langere tussenpozen tussen de voedingen te hebben. Mijn meisje is nu tien maanden en krijgt nog steeds bv, en de eerste drie maanden van haar leven heeft ze elk uur gedronken voor minstens een half uur, en dan ook echt goed drinken. Twee keer per 24 uur zat er iets langer tussen, max. drie uur. En dit ging echt drie maanden lang door. Ik kreeg het advies gewoon op verzoek te blijven voeden want ze kunnen niet te zwaar worden van bv. Wel kan het zijn dat ze te weinig aankomen als je te snel van borst wisselt, want dan krijgen ze nooit de vette melk, alleen maar het waterige dorstlessende voormelk. Misschien helpt het als je alleen een borst geeft, ook als hij tussendoor maar kort loslaat dezelfde borst eerst weer teruggeven? Dan krijgt hij misschien meer volle melk en is zijn maagje langer gevuld. Helaas werkte deze tip voor mij niet, maar misschien voor jou wel. Ik heb op een gegeven moment gewoon geleerd alles met 1 hand te doen. En door de pijn in mijn arme borsten heenbijten, algauw wenden ze eraan zo vaak te voeden en deed het geen pijn meer.
Succes!
oja, nog een tip: www.borstvoedingsforum.nl. Daar kun je vast en zeker meer en betere tips vinden!

groetjes Danielle
mama van twee dochters
 
Je zoontje zit waarschijnlijk in zijn regeldagen die heb je rond 6 week!!! Lekker aanleggen en niet de voeding uitstellen is het beste. Door vaker te drinken, maken je borsten meer melk. Dat ze wat slapper aanvoelen betekent niet dat er niks uitkomt!!!
Na een dag of 3 zal je kindje waarschijnlijk niet meer zo snel komen voor een voeding. Door een groeispurtje die ze doormaken, hebben ze even wat extra nodig. Jou borsten stellen zich daarop in en make meer melk!

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl daar vind je veel moeders die ervaring hebben en ook veel vragen!!! Je kan er zelf vragen stellen en als je onzeker bent, peppen ze je weer een beetje op! Echt een aanrader!

Succes!

Groetjes Gonda, mama van Stefan, Thijmen, Sharon en Matthias.
 
Ik heb een zoontje van nu 2 maanden die borstvoeding drinkt. Hij red het overdag ook niet langer dan 1,5 uur. In de avond weer wel dan slaapt hij 5/6 uur achtereen. Heel soms 7 uurtjes. Ik hoop ook dat hij overdag wat langer kan uithouden. Hij krijgt bv op verzoek sinds de geboorte.
 
Pittig kan het zijn he! Iedere 1,5 is best normaal, de maag is nog erg klein en baby's hebben behoefte aan vaak kleine voedingen en niet af en toe een grote voeding. 
Hoe gaat het voeden verder? Heb je klachten? Groeit je zoontje goed?
 
 
Het is zeer pittig elke 1,5 uur vooral met 2 andere kindjes die rondlopen, waaronder een 2jarige. Ik hoop dat het snel wat beter wordt en dat hij wat langer haalt. Mn tepels krijgen het wel flink te voorduren zo maar gelukkig groeit hij goed. Hij heeft wel last van reflux, misschien dat hij daarom weer snel honger heeft. 
 
Soms willen kleintjes niet alleen melk met bv maar ook de warmte en liefde van mamma. Misschien worden de tussenpozen langer als je hem regelmatig in een draagdoek draagt? Maar misschien doe je dit al?
 
Als hij reflux heeft, kan het zo zijn dat hij juist meer last heeft omdat hij zo veel voedingen krijgt. Dan drinkt hij veel kleine hoeveelheden, waardoor hij eigenlijk de hele dag door last heeft van de reflux. Het is makkelijk te verwarren met honger, want in eerste instantie is een kindje weer even tevreden. Tot de voeding weer omhoog komt. En dat de hele dag door. Luister goed naar zijn huiltjes (ken je Dunstan babytaal?) dan kom je er misschien achter of het honger of ongemak/pijn is.
 
Terug
Bovenaan