Borstvoeding op aanvraag of eigen schema maken?

<p>Momenteel ben ik 21 weken zwanger van mijn eerste kindje. En ik begin alvast een beetje informatie te winnen van borstvoeding. Dit omdat ik hiervoor wil gaan. Mensen om me heen geven me verschillende meningen, de een zegt dat het goed is om een eigen schema te maken maar de ander zegt weer om borstvoeding te geven op aanvraag van de baby. Wat is nu het beste?</p><p>bedankt voor de reacties alvast! </p>
 
Ik zou in het begin zeker voeden op verzoek. Borstvoeding lukte bij mij helaas niet, maar heb dit met de fles gedaan... mijn baby was zo veel rustiger als ik op verzoek de fles gaf... je kunt misschien later altijd nog op vaste tijden, maar ik weet niet of dit makkelijk lukt met borstvoeding. Na 2 maanden kwam er bij mij vanzelf een vast schema in bij het voeden... 
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! ?
Zelf ben ik ook een groot voorstander van borstvoeding op aanvraag. Vooral als je kindje net is geboren. Je kindje snapt namelijk nog niet wat hij of zij kan verwachten en heeft in de buik nooit over voldoende eten na hoeven te denken. Denk daarom om je kindje een veilig gevoel te geven om te beginnen met borstvoeding op aanvraag de eerste maanden. En daarna te kijken wat voor jullie werkt.
M’n zoontje vroeg de eerst maand heel vaak en onregelmatig om voeding en na 1/2 maanden was het om de 2 uur en na 3 maanden om de 3 uur. Soms leek het net alsof hij een horloge had.
Voor iedereen is het anders! Volg je gevoel en zie wat voor jullie beiden werkt. 
 
Ik doe altijd op verzoek, maar nadat ze 3 maanden oud was ging ik wel meer proberen om er een x aantal uur tussen te laten. Nu komt ze tussen de 3 a 4 uur en snachts 1x. Ze drinken ook effectiever als je niet te vaak bij je laat drinken, maar je moet ook even kijken hoe t gaat :)
 
Tegenwoordig is voeden op verzoek wel de standaard. Lijkt me ook heel vervelend als je kindje wakker is en honger heeft en dat je dan op je horloge kijkt en besluit dat hij/zij nog een uur moet wachten... Gaat je kindje niet leuk vinden, en jij dan ook niet;)
Maar inderdaad kun je proberen of je er na zo'n anderhalve maand wat meer ritme in kunt krijgen, is ook wel fijn voor jezelf. 
 
Ik geef nu 1 maand BV op verzoek..
Maar we hebben al vanaf week 2 eigenlijk een keurig schema van 3 uur, soms 4!
Snachts komt hij ook maar 1x.. Dus ik zou zeggen: lekker op verzoek! Je hebt snel genoeg alsnog een schema. En er is niets erger dan een krijsend kind, die moet wachten op jou schema ?
 
Op verzoek doen, er komt vanzelf een ritme in. Een baby heeft geen kennis van de klok. Dus je erbij neerleggen dat sommige baby's precies iedere 3 uur komen en anderen geen ritme hebben. Borstvoeding kun je niet teveel geven dus daar hoef je geen rekening mee te houden. Het is trouwens wel handig om wel een flesje in huis te hebben voor als je bijvoorbeeld gaat kolven en check vast waar je in de buurt een kolf kunt halen. Een voedingsbh en borstcompressen vast in huis halen. Daarnaast heeft hm ook hemdjes om te voeden, echt ideaal omdat je dan niet volledig bloot hoeft te zitten. 
 
Terug
Bovenaan