Borstvoeding op aanvraag of eigen schema maken?

Hoi, 
Het advies vanuit CB op verzoek voeden. Wij hebben dit de eerste weken ook zeker opgevolgd. Na 6 weken hebben wij geprobeerd meer ritme aan te brengen. Dit omdat onze zoon overdag zo 5-6 uur sliep, en dat wilden we liever in de nacht hebben.. Ook merkte ik dat ik heel onrustig werd van het idee dat ik de hele dag “klaar moest staan”. Durfde amper het huis uit, of te gaan eten enz omdat ik dacht: hij kan zo komen. 
Uiteindelijk op schema gaan voeden en dat werkt voor ons heel fijn. Zoon blij, ouders blij. En met het weer aan het werk gaan vind ik het heel fijn! 
 
Gefeliciteerd!!
ik deed het in het begin ook op verzoek, onze dochter kwam eigenlijk vrijwel meteen om de 3/4 uur.. soms 2 uur!
Nu is zij 11 weken en heeft vind ik een keurig schema gemaakt.. in de nacht slaapt zij soms 8 uur.. 
Wel is het soms zo dat zij na de voeding van 20:00 zo vast slaapt dat zij pas 05:00 komt voor de volgende. En als ik haar bijvoorbeeld om 22:00 wakker maak voor de laatste voeding, komt zij wel eens om 02:00 al.. soms een beetje krom, maar we mogen echt niet klagen.. ze slaapt heel erg goed! 
 
 
 
Ik geef borstvoeding op verzoek. Vond dit de eerste weken wel zwaar. Nu laat ze er 3 uur tussen. Ik hou dit schema ook aan, soms iets eerder soms iets later.
Ze gaat op tijd naar bed, afhankelijk van het schema overdag. Dus zo rond 8 a 9 uur. Ze slaapt dan door tot 6 uur. Als ze heel vroeg komt maak ik haar wakker rond 11 uur. Eigenlijk is dit niet nodig. Ze krijgt dus 5 a 6 voedingen per dag. 
Vond het de eerste weken wel echt doorbijten maar vind het nu wel handig! Je hebt het eten altijd bij de hand. Wel ga ik niet zomaar lang weg. Je moet dat wel echt plannen ivm afgekolfde melk en zelf kolven.
Ze is nu 13 weken. Ik ga er vanuit dat het makkelijker wordt als ze ook vaste voeding gaat eten. Ik heb nog geen plannen om te stoppen.
 
Hoi lieve mensen,
 
enorm bedankt voor jullie goede adviezen! Fijn om te lezen dat jullie veel hetzelfde denken als ik. Ik ga zeker iets doen met jullie advies. :)
Groetjes, Anna 
 
Gefeliciteerd!
Lekker op verzoek voeden wat iedereen hier boven aan geeft. Is ook goed voor je productie. Schema werkt in het begin nog niet ;-)
Heb zelf ook bv gegeven en ook op verzoek. Want wat ook iedereen zegt, als ze beginnen te krijsen dan haal je m heel snel te voorschijn haha.
Lees je ook even in over de regeldagen etc dat je straks niet denkt hellup wat is dit??
Je leert op een gegeven moment je kindje ook kennen. Vooral in het begin vond ik het heel moeilijk onderscheid te maken uit heeft ze nu echt honger of krampjes? Dit doordat ze na 1,5 uur al weer wilde drinken.
En vooral doen waar JIJ je goed bij voelt. Iedereen heeft wel iets te vertellen hoe je het moet doen en wil hun zin opdwingen.
Geniet nog van je zwangerschap.
 
Terug
Bovenaan