borstvoeding op het werk?!

Vandaag kwam de teamleider op kraamvisite samen met de clustermanager..
Ze vonden Leigh wel een schatje (hoe kan dat ook anders haha)
Verder kreeg ik tussen neus en lippen door nog het compliment dat ze pas doorhadden wat ik allemaal aan werk op de afdeling deed toen ik met verlof ging
De clustermanager vroeg nog of ik op het werk borstvoeding wilde blijven geven...JAAAAAAA!!
Dan kon ik wel in de tandartsruimte afkolven....NEEEEEEE IK BEN GEEN KOE!
Ik had al verwacht dat die vraag zou komen, iedereen neemt maar aan dat je wel afkolven gaat en dan je flesjes melk in de koeling propt bij de etenswaren van de patienten...ik denk het dus niet!
Bovendien is het vaak zo druk op de afdeling dat je amper weg kan om af te kolven dus dat zou dan toch mis gaan....


Nee hoor ik ben lekker eigenwijs!
Ik ga wel lekker op het fietsje of lopend naar de creche, die is toch op hetzelfde terrein!
Dat ze maar bellen als Leigh honger heeft en dan ben ik er zo...
De werkgever is verplicht om je toe te staan om ZELF je kind te voeden, hetzij door erheen te gaan of dat iemand je kind bij je brengt...wil je afkolven dan moeten ze een ruimte met water etc aanbieden.
Bovendien moeten ze je een regelmatig rooster kunnen bieden...dus geen nachtdiensten etc!
Aangezien ik savonds en in de weekende geen oppas of creche heb zal ik ook danniet meer kunnen werken..helaas
 
Ik vraag me af of je die mogelijkheid hebt om er heen te gaan, als je elke twee uur heen moet en blijft dan een half uur weg. Ik zou het eerst goed uitzoeken voordat je dit aankaaart, voor je het weet ben je je baan kwijt. Afkolven is toch een prima voorstel. Succes met alles.
 
Hallo,

Ik ga ook naar huis om bv te geven.
Mijn kleine meid krijgt nog 4 voedingen per dag. S'morgens begin ik later, tussen de middag ben ik ook langer weg dan de gebruikelijke pauzes en s'middags stop ik ook eerder. Ik werk dus ipv 8 uur maar 6 uurtjes. Wettelijk heb je 25% van je werktijd recht op voeden of kolven. Dus van de 8 uur die je werkt mag je 2 uur besteden.Dit mag je doen tot de kleine 9 maanden is. Ik zag ook op tegen het kolven, ik heb er ziezo een verschrikkelijke hekel aan. Dus dit werkt voor mij prima. Voor jou is het helemaal makkelijk, omdat de creche op het zelfde terrein is. Dan zou ik het zeker zo volhouden, succes ermee.
 
Tuurlijk heb je rechten maar er zitten naar mijn mening ook grenzen aan. We hebben als vrouw deze rechten verworven maar het moet niet te erg worden en je merkt al steeds meer dat er commentaar komt op het borstvoeden op het werk. Ik begin het te begrijpen waarom. Je maakt toch zelf de keuze om te werken. Je werkgever zorgt voor de randvoorwaarden. Je mag je kind voeden op het werk maar ik vraag me af of je je werkplek mag verlaten. Ik zou het wel gaan uitzoeken en daarnaast betekend het dat het werk dat jij niet doet je collega moet doen.
 
Mijn kind gaat voor op alles!!!Dus als mijn baas het goed vindt dat ik naar huis ga om te voeden, dan doe ik dat. Jij bent toch ook met zwangersschapsverlof gegaan!!!! Dat heb je als vrouw toch ook "verworven". Of ben jij zo een muts die het werk voor alles voor laat gaan. Nou ik laat mijn kind voorgaan hoor!!!
 
Terug
Bovenaan