borstvoeding op het werk?!

ja dat vind ik ook, en als je baas het toch goed vindt waarom zou je dan niet het beste voor je kind kiezen. Afkolven kost toch ook tijd, en als het goed is te doen naar huis rijden, geef ik je groot gelijk.
 
Volgens mij heb je alleen maar recht om je werkplek te verlaten voor het voeden als je geen mogelijkheden voor kolven hebt. En ja, ik vind ook dat er grenzen zijn aan je rechten. Ik ben van mening dat je als vrouw moet kunnen blijven werken en dat daar best wat moeite voor gedaan mag worden door je werkgever. Per slot van rekening hebben ze ons hard nodig met die vergrijzing voor de deur. Maar als je zo graag wilt blijven werken en je wilt perse zelf blijven voeden wil je naar mijn idee wel erg veel. Uiteindelijk is het ook een kwestie van keuzes maken hoor. En als jij zo hard roept dat je kind voor alles gaat, ok, maar geef dan je werk op of neem wat langer onbetaald verlof. Jij wilt wel echt op scherp geloof ik. Wat je rechten betreft, dit vond ik erover op internet: "Wetgeving
Uw werkgever moet u in de gelegenheid te stellen op het werk borstvoeding te geven of te kolven. Daar is hij gedurende de eerste negen levensmaanden wettelijk toe verplicht. Hij moet moet:
-een geschikte, afsluitbare ruimte beschikbaar stellen of, als die er niet is, u in de gelegenheid stellen naar huis te gaan. De tijd die voor voeden en reizen nodig is, geldt als werktijd. U moet er wel opletten dat het niet meer dan een kwart van de totale werktijd mag bedragen.
-een koelkast beschikbaar stellen om de melk te bewaren. Hij hoeft niet toe te staan dat uw kind tussen de voedingen op het werk blijft."
 
Ik speel het niet "scherp" maar mijn baas heeft er geen problemen mee. Op het werk is niet een optimale kolfruimte. Dus zoals het in de wet beschreven staat, is het toegestaan om naar huis te gaan. En wat betreft het stoppen, daar heb ik inderdaad over nagedacht.En ik wilde het ook, maar mijn baas wilde me toch graag terughebben, vandaar deze regeling. Was hij het er niet mee eens, dan was ik inderdaad gestopt met werken. Ook mijn collega's hebben hier geen moeite mee.
 
Ja, ik zie het probleem ook niet, waarom is een tandartsruimte niet geschikt om te kolven? Er is toch water en een stoel, meer ben je toch niet nodig? Je hoeft er toch niet te wonen?
En een koelkast is toch een koelkast, of moet er eentje speciaal worden aangeschaft voor 2 of 3 flesjes moedermelk? Wees blij dat het bij jou zo goed geregeld is, je bent vlakbij je kindje en je krijgt alle medewerking van je baas
 
Ook ik had er problemen mee de gekolfde melk te bewaren in een koelkast waar ook (verwarde) patienten in konden. Bang dat ze er in hun gekkigheid iets mee zouden doen. Dit heb ik opgelost door een afsluitbaar kistje in de koelkast te zetten. Vond ik een veel prettiger idee. Ik verkoos kolven boven het zelf voeden op het KDV (ook al is het op 2 minuten lopen afstand)omdat ik het lastig vond om meerdere malen per dag afscheid te moeten nemen van mijn mannetje.
Succes met je keuzes.
 
Terug
Bovenaan