Hoi Lineke,
Zoals de andere reacties al aangaven, zou ik echt niet aanraden om stipt te voeden. Ieder kind is gewoon anders. Vaak is het zo dat ze 's morgens langer tussen de voedingen zit dan 's avonds. Dit komt door zowel de samenstelling en de hoeveelheid melk die je produceert aan het einde van de dag. Natuurlijk kun je wel als hij een maand of 3 is een beetje regelmaat proberen in te bouwen, maar niet te geforceerd. Gewoon dat jij een beetje weet waar je aan toe bent gedurende de dag. Misschien is dat 's morgens na 4 uur weer en 's avonds na 2 uur weer. Mogelijk dat je zoon 's avonds na 1 uur weer komt en dat hij steeds maar weinig drinkt. Dit heet clustervoeden en daar moet je gewoon nog even lekker aan toegeven. Krijgt ie goed alle vette achtermelk binnen en heb je kans dat hij de nacht goed doorkomt. Zelf heb ik mijn dochters 's avonds rond 23.00 nog wel altijd wakker gemaakt voor de laatste voeding, zodat ze 's nachts niet kwamen. Maar dit werkt niet bij iedereen. Mijn jongste dochter (nu 8 maanden) had zelfs tot een maand of 5 nog steeds behoefte aan ongeveer 6 voedingen per dag. Dronk altijd maar kort en weinig. Mijn oudste dochter is ook geen drinker, maar die ging op 5 voedingen over toen ze 9 weken oud was. En zelfs naar 4 toen ze 4 maanden oud was en kreeg ze de laatste al om 19.30 uur. Bij haar kon ik de klok erop gelijk zetten. De jongste heb ik (groeit niet zo hard) tot een maand of 7 nog wakker gemaakt 's avonds. Toch zat hier ook aardig een schema in, maar dus niet altijd exact even lang tussen de voedingen. Een beetje sturen kan wel, maar dwing het niet te veel af, het komt echt vanzelf wel, hij is immers slechts nog maar 11 weekjes op deze wereld! Succes,
grt. Dees