borstvoeding op schema?

Volgens mij is het in de maatschappij niet zo dat het kind zich moet aanpassen aan wat jij wilt, maar moet je jezelf af en toe aanpassen aan de maatschappij.
Ik heb tenminste de tijd niet om continu naast m'n kind te zitten voor het geval ie wil drinken. Soms moet ie gewoon even wachten.

En ik zeg ook niet dat je je baby 2 uur honger moet laten lijden omdat het 'zijn tijd' niet is.

Maar ik vind het wel fel overkomen in de zin; net of je slecht bezig bent als je niet puur op verzoek voedt.

Ik ben ook pro-borstvoeding, maar sommige vrouwen zijn zo fanatiek dat ze het anderen er weleens lastiger mee kunnen maken....

Eigenlijk moet je gewoon voeden op de manier waar jij en je kind je prettig bij voelen. Dat kan ook best wel aardig in een schema. Toch?!
 
Hoi,

Wil toch ook nog even reageren.
Vooral op het voeden op verzoek ongeacht of het meer tijd kost of niet of het uit komt of niet. Maar op die manier krijg je een beter vertrouwensband?

Dat vind ik toch echt pure onzin (sorry dat ik het zo zeg)
Een kind dat op schema een voeding krijgt heeft echt geen mindere band met de moeder dan een kind dat voeding krijgt zodra hij/zij een kik geeft.
Kinderen die kv krijgen moeten vaak wachten (omdat ze niet meer dan een liter mogen drinken) en dus niet zomaar bij iedere kick een fles kunnen krijgen. Hebben die dan geen goede band met hun ouders?

Ben het er mee eens dat je een kind niet uren moet rekken met een voeding maar vind op schema voeden helemaal niet raar of slecht. Het was hier juist DE manier om te zorgen dat ze dronk! Dus niet al te snel een conclusie trekken over wat goed of slecht is.

Trouwens wij pakken toch ook niet altijd maar wat te eten wij moeten ook wel eens wachten. Dat hoort nou eenmaal bij het leven.

Kijk gewoon wat bij jou en je kind het beste voelt en volg je gevoel daarin.

Groetjes
 
Dat voeden op verzoek is het tegenwoordig HELEMAAL. Er is geen ruimte meer voor ieders eigen keuze. Jammer.

Mijn eerste en derde waren/zijn verborgen reflux baby's en die doen het absoluut niet goed op verzoek...ellende. Bij mij tenminste (ik hou t graag bij mezelf)

Krampjes, altijd pijn en verdriet en een enorme zuigbehoefte!!! Liefst 23 vd 24 u zuigen aan je borst!

En wat ik nergens lees: een totaal overbelaste overspannen moeder, die ook nog andere kindjes heeft die zo niks aan mij hadden!!!!

Dus speen... En schema... En de toorn van allen - ik zou ervoor naar de hel bijna ;-)
 
En oja: de oudste is inmiddels 3, ook op een schema gevoed dus van elke 3 uur. Wij hebben een uitstekende band hoor!!!!! Ook al heb ik hem niet op verzoek kunnen voeden.
 
Terug
Bovenaan