Borstvoeding op verzoek afbouwen: hoe?

quote: mariel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-06-2005 21:12:38'));

Hai Marieke!

Bedankt voor je reactie.
Ben van de week op het cb geweest bij de arts. Daar heb ik het "probleem"voorgelegd.
Ze heeft me het advies gegeven om te stoppen   met de fles proberen te geven. Ik ga nu afkolven en in de vorm van pap geven. Dat hoeft niet iedere dag maar alleen als ik een keer uit wil slapen of als hij een keertje bij mijn ouders gaat slapen.
Ik moet alleen contact opnemen mat de dieetiste daarover omdat Bowen koemelk allergie heeft.
Ben dus benieuwd hoe het gaat. Ik zal je op de hoogte houden.
Hoe jong is jouw kindje?

Groetjes, Marielle



Hoi,
Mijn zoontje Stan is van 04-09-04 (hij heeft een mooie datum uitgekozen). Hij is net 9 maanden. Heb jij dat ook dat opeens alle cliché's waarheid worden als je een kindje hebt? "wat gaat de tijd toch snel" "het is zo geweldig" ect...
Stan leert nu langzaam uit een beker te drinken, wat een heerlijke kliederpartij! Hij wordt de laatste tijd nl erg onrustig aan de fles. Het schijnt ook wel met de leeftijd te maken hebben, hij maakt dan weer een sprongetje in de ontwikkeling door. Ik heb ook een tuitbeker in huis, maar dat wil ook niet echt lukken. Ach, een gewone beker is eigenlijk ook beter. Maar voor onderweg lijkt me een tuit- (antilek-) wel handig, zeker met het oog op de vakantie die er aan zit te komen.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met het drinken van je zoontje. Mocht je toch tegen problemen aanlopen bij het drinken, dan zou de ondersteuning van een logopedist (ben ik van beroep...maar werk niet met kinderen) misschien nog kunnen helpen. Je kan dan het beste naar de poli in dichtsbijzijnde ziekenhuis omdat daar waarschijnlijk de juiste kennis in huis is.
Donderdag moeten we weer naar het CB, ben benieuwd hoe Stan het doet...
Groetjes Marieke

 
Hoi Marieke!

Je hebt helemaal gelijk gelijk over dat de cliche's ineens waarheid worden. Denk dat je dat ook pas echt kunt begrijpen als jezelf een kindje hebt. Vroeger dacht je "ja ja, zal wel"
Ik hoor mijn moeder nog zeggen vroeger "wacht maar tot jezelf kinderen krijgt...."
Ze heeft wel gelijk gekregen!
Altijd spannend he, als je naar het cb moet. Laat me maar weten hoe het gegaan is!
Heb jezelf wel het gevoel dat het goed gaat?
Nou, ik ben van de week begonnen om met Bowen te oefenen uit een gewone beker te laten drinken. Had er een beetje diksap ingedaan en tot mijn grote verbazing gaat het al hartstikke goed.
Hij pakt zelf de beker echt goed vast (moet m natuurlijk nog wel beetje sturen) en drinkt er echt uit.
Hij is nu ruim 6 maanden dus best vroeg...
we blijven oefenen. Tanden poetsen (hij heeft er al 4!) gaat ook goed, hijpakt zelf de tandenborstel maa vast.
Gek hoor, ik allemaal denken "dat doet ie noooooit"
En dan gaat het allemaal goed.
Het is wel te hopen dat het snel wat lekkerede weer wordt. Kunnen we tenminste lekker er op uit met de kids!

Groetjes, Marielle
 
Wat fijn dat Bowen uit de beker drinkt zeg! Dat is dan wel weer een geruststelling (na de fles-story). Tja, die kleintjes laten je altijd versteld staan hè! Altijd iets doen/kunnen wat je zelf niet verwacht.
Wat betreft het bezoekje aan het CB, ik denk dat er niet zoveel bijzonderheden zijn. Stan lijkt zich in mijn ogen goed te ontwikkelen. Ben benieuwd hoe nu zijn gewicht enlengte is, en of hij een beetje de juiste ontwikkelings-lijn volgt.
Ik laat je weten hoe 't donderdag gegaan is!
Groetjes Marieke
 
Het bezoekje aan het consultatieburo is weer goed verlopen.
Stan is nu 9 maanden; gewicht: 9310 gr, lengte 70 cm en hoofd 47 cm. Hij ging gisteren voor het eerst uit zichzelf zitten! Vlgs buro loopt hij hiermee voor op de ontwikkeling, prima toch? Ik geef hem na de warme maaltijd altijd nog een kleine fles melk en deze kan ik tzt weglaten. Verder geen bijzonderheden, het was dus weer een goed bezoek.
Groetjes Marieke
 
Dat is toch altijd weer een fijn gevoel als je daar vandaan komt en alles is prima in orde..
Wat goed dat Stan al uit zn eigen ging zitten, je was zeker wel erg trots?!
Bowen is nu zes en halve maand en die is 69 cm... Bijna even lang dus. Hij weegt iets minder 7320, maar hij is dan ook wel een stukje jonger, zijn hoofdje is 44.
Grappig dat ze wel bijna even lang zijn zeg. Wij krijgen echt een reusje!!!!
Ben echt blij om te lezen dat alles goed ging!!
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan