Borstvoeding op....?

Op 4 januari ben ik bevallen van ons zoontje. Alles ging goed, ik had ruim melk te veel. Kiron verslikte zich telkens en heb allerlei manieren verzonnen zodat hij daar minder last van had.

Toen kreeg hij last van darmkrampjes. Omdat hij zo gulzig drinkt heb ik afgekolfd en hem de melk in een flesje gegeven. Speen 1 erop en hij deed opeens 20 minuten over zijn voeding. De darmkrampjes waren ook meteen weg. Alleen kan ik het met het kolven niet bijhouden. Hij drinkt gewoon meer dan dat ik er zelf uit krijg. Afgelopen nacht heb ik hem 2x een flesje met 'poedervoeding' gegeven. Ik kolf nu al iedere 2 uur, voor 2 dagen lang maar er lijkt geen vooruitgang in te zitten.

Ik voel me wel een beetje een mislukkeling zo. Ik had hem zo graag volledige borstvoeding blijven geven. Herkent iemand dit of heeft iemand tips om de productie weer een beetje te verhogen?

Groetjes!

Dat kan dat het met kolven minder word.
Misschien vaker proberen te kolven.
Of af en toe even aanleggen de kleine aan je borst.
Wat ook kan helpen is INFACOL, dit geef je de kleine voor elke bv.

Lees net dat je elke 2u afkolft, vaker lukt ook niet.
Dat is rot.

Suc6, Natasja

Hoi Kiron, misschien kun je op het borstvoedingsforum kijken naar tips over je melkproductie, daar zitten allemaal moeders die BV geven. dacht dat het gewoon www.borstvoedingsforum.nl was.

Vervelend zeg! Je kolt altijd minder dan een kindje zelf uit de borst kan drinken.
Ik zou ook niet weten hoe je de productie kan verhogen, alleen door meer te kolven/aanleggen. Maar dat doe je dus al elke 2 uur. Ik zou anders contact opnemen met een borstvoedingsorganisatie of lactatiekundige als je heel graag borstvoeding wilt blijven geven. Anders moet je het dadelijk opgeven en als je dat niet wil, is dat erg jammer. Een lactatiekundige kan je tenminste heel goed helpen en goed advies geven.
Ook al proberen veel mensen je te helpen, en is het goed bedoeld, een lactatiekundige is toch een apart beroep en zijn er niet voor niets!

Je bv is zeker niet op. Je hebt een produktie dip. Je lijf heeft bij kolven altijd een dag of 3 nodig om de prosuktie aan te passen aan de vraag. Ga idd even naar een lactatiekundige en lees mee op het bv forum. Veel succes meid!

Aanleggen, aanleggen, aanleggen. Infacol gebruiken en tussendoor goed laten boeren. Mijn vent kan soms ook niet tegen mijn straal op en verlsikt zich dan ook, krijgt lucht binnen etc. Goed boeren, ook tussendoor bij het voeden, helpt bij mij.
Kijk idd op het borstvoedingsforum, dat is echt een goede hulp.
Je doet het hartstikke goed en je bent zeker geen mislukkeling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs

Hoi,
Hier ging het begin ook niet altijd gemakkelijk, bv is vaak de eerste weken doorzetten, aanleggen heel vaak helpt, ook wisselvoeden verhoogt je productie, dus beginnen bij borst 1, dan borst 2, dan weer naar borst 1 enz, zolang je kindje blijft drinken/slikken, kun je goed zien bij het oortje.
Idd het borstvoedingsforum is een fijne manier om vragen te stellen, daar posten ook mensen van verschillende borstvoedingsorganisaties.
En ook kolven duurd vaak een tijdje voor dat echt goed gaat, ik heb daar ook altijd moeite mee gehad en jongste heeft toch 15mnd bij me gedronken dus dat zegt niks!
Succes ermee
Groetjes MJ

He meis, heel herkenbaar.
Doordat ik in het zh heb gelegen de eerste 4 dagen. kwam het niet heel erg op gang. toen ik thuis kwam als een gek begonnen met kolven.
Maar mijn was de eerste week een drama s'nachts, hele nachten krijsen. ik werd er gek van.
toen zijn we het gekolfde via een flesje gaan geven. daar deed ze het heel goed op. maar het werd tijd voor meer voeding, en ik kolfde als een gek. 2x kolven voor 1 voeding. dat is bijna niet te doen. dus om en om met kunstvoeding gedaan.
Lichamelijk vond ik het behoorlijk pittig. en er kwam zo weinig voeding. ondanks het vele kolfen.
Dus nu overgestapt op kunstvoeding gaat super goed nu. en voor mezelf is het nu ook veel relaxter!
en mevrouw heeft nu al 3 nachten door geslapen. toeval of niet, maar elke nacht is er een.

En flesvoeding is heus geen vergif hoor, je kunt niet meer dan je best doen voor bv!
Wordt een beetje moe van de Borstvoedingmafia!!!
Het is natuurlijk heel erg goed, maar als het niet gaat dan hoor je niemand.

Succes
Diane

Terug
Bovenaan