Hoi Kiron,
wat een gedoe he, continu kolfen?
Tymo is nu drie weken en sinds 2 dagen kan ik een aantal voedingen volledig geven met behulp van een tepelhoedje. Daarvoor heeft hij afgekolfde melk via het flesje gehad. Dat betekende voor mij dus elke voeding kolfen. Ik vind dat erg vermoeiend moet ik zeggen. Want behalve de fles geven, verschonen en boeren, moet je dan ook nog eens 20 minuten kolfen. Ik ben erg blij dat hij daarom nu met het tepelhoedje rechtstreeks uit de borst drinkt. Ik merk wel dat als hij uit de borst drinkt dat dat dan ook heel goed is voor mijn productie. Dus als je nu alleen nog maar de fles geeft, kan het zijn dat je minder produceert omdat hij niet meer uit de borst drinkt en door dat je geen huid op huid contact meer hebt, dat zorgt ook voor een goede productie. Als ik jou was zou ik proberen om hem elke voeding eerst eventjes kort aan te leggen, goed voor je productie en dan verder de fles te geven. Dan is voor jou het kolfen makkelijker en kan je het misschien wel bij houden. En als het niet lukt zou inderdaad gewoon terug gaan naar om de 4 uur kolfen en flesvoeding bij geven. Al krijgt je kind maar 1 fles borstvoeding per dag, dan is het altijd nog beter dan geen toch? en van kunstvoeding worden ze ook groot hoor!
Maar goed, ook al weet je dat, ik heb zelf ook erg het gevoel van falen omdat die kleine niet 'normaal' bij mij uit de borst drinkt. Je bent dan toch teleurgesteld in je eigen lijf, ook al kan je er zelf niks aan doen...
Succes en sterkte!
Liefs,
Mar