Borstvoeding peptalk

<p>Hallo lieve ouders van nu,   ik heb even een peptalk nodig,  ik ben 15 juni bevallen van mijn zoontje (3e) kindje. De zwangerschap verliep vermoeiend en had last van alle kwaaltjes die je maar kan bedenken. Ik sliep al vrij snel heel slecht en de laatste weken van de zwangerschap was ik blij als ik een paar uurtjes kon slapen. Na een pittige (geen persweeen) maar super snelle bevalling ben ik direct gestart met borstvoeding wat meteen ook heel goed ging. Meneertje is erg hongerig en zal geen voeding overslaan. Nu is hij 19 weken en komt nog steeds om de 3 uur voor voeding en vaak ook eerder. In de nacht is het helemaal een ramp en kan meneer tussen de 4 a 10 keer roepen. wat vaak ook voor voeding is en soms alleen om te troosten. Overdag slaapt meneer net aan 2 uurtjes. We doen aan co sleeping. Ik begin nu een beetje in een dip te raken en zie alleen nog maar nadelen en vermoeidheid van borstvoeding. Maar als ik denk aan stoppen voel ik mij enorm schuldig. Mijn vermoeidheid zegt stoppen met borstvoeding, maar me moedergevoelens zegt doorgaan. Kolven was niet gelukt omdat ik alle voedingen weg kon gooien door erge spruw. is dit eventjes dit gevoel of wordt het erger? Want zo kan ik niet genieten van de borstvoeding</p><p> </p><p>  heeft er iemand tips of een fijne peptalk   liefst michelle</p>

Wat een super moeder ben je! 
Ik kan mij voorstellen dat 8 voedingen op een dag en zeker vaak in de nacht je opbreekt. 
Meeste kindjes zitten met 19 wkn op 5 voedingen en slapen van ca 23u tm 7uur.  Zo ook mijn meisje van 20 wkn. 
Wat bij mij opkomt, heeft de kleine geen zuigbehoefte ipv honger?
19 weken is ook weer sprongetjes tijd.  Lekker knuffelen!!

Nogmaals, zo te lezen ben je een super mom!! Geef je er aan over! Blije mama is blije baby!!

Je doet het echt super en kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is. Doe wat goed voor je is. Desnoods een flesvoeding voor hij savonds baar bed gaat. Kolf jij de voel af en misschien slaapt hij daar goed op. Heel stoer hoe je dit volhoud maar onthoud, een blije mama is een blije baby en kids. Zelf zwanfer van nummer 3 nu en is enorm pittig als je er al 2 hebt rondlopen. 

Lieve mama, je doet het super goed!! Maar wat kan het soms zwaar zijn hè. Iedere 3 uur een voeding is op deze leeftijd heel normaal. Ik kan me goed voorstellen dat de nachten je opbreken. Maar het is de vraag of dit beter wordt als je stopt met borstvoeding. Ik de k dat je kindje vooral mamahonger heeft 's nachts en dat los je niet op met kunstvoeding. Misschien is het fijn om je op Facebook aan te melden bij het borstvoedingsforum en/of moederforum. Daar kun je heel veel pepetalks krijgen en lezen dat andere moeders tegen hetzelfde aanlopen en hoe ze het oplossen. 
Hou vol, je doet het super maar soms is het gewoon zwaar.

Hej,

mijn zoontje is van 28 juni. Ik ben nu 2 weken overgestapt op KV. In de nacht krijgt hij nog 1 x bv. En hij is zoveel meer tevreden. Ik denk at ik te weinig had. Met kolven op werk werd het ook steeds minder. En nu; hij is blijer, drinkt lekker zijn flesje op en slaapt beter. Rond 20.00 met naar bed gaan, dan rond 23.00 als wij gaan slapen. Rond 05.00 uur wil hij bv en slaapt dan nog verder tot ongeveer 08.00 uur.

je hebt het lange tijd gegeven, en daar ben ik zelf trots op. Je hebt het geprobeerd, een tijd gegeven en nu tijd voor een nieuwe stap.

Voel je vooral niet schuldig.  

Allereerst: doe wat voor jou het beste voelt. Er is geen goed of fout. Ik ben zelf na 8 weken gestopt met borstvoeding. Ik vond het fijn om hem die eerste kwetsbare weken extra weerstand mee te kunnen geven. En vanaf dat ik kv ben gaan geven, vond ik het heerlijk dat we in een beter ritme kwamen en dat ik mijn lijf weer terug had.
Een vriendin van me heeft een jaar borstvoeding gegeven en ze zei: je voelt je altijd even rot en schuldig als je stopt. Is het na 1 dag, na 19 weken of na een jaar. Daar moet je toch even doorheen. Maar bedenk vooral: je hebt je kindje al onwijs veel goeds meegegeven. Je mag (moet!) ook aan jezelf denken.

Oef zwaar zeg! Voor de nachten hielp mij om geen borst maar fles (gekolfde) melk te geven. Op die manier kwam ze al snel niet meer voor troost en ze dronk ook makkelijker had ik het idee. Want ze kwam op een bepaald moment iedere 2 uur en dronk dan nauwelijks, troost dus.. maargoed mijn dochter is bijna 1 en slaapt vaker niet door dan wel.. zet hem op, en voel je niet schuldig door bv af te bouwen en deels kv te geven, of helemaal kv natuurlijk. Dan komt het niet meer allemaal op jou aan..

Wat een ontzettend lieve berichten. Het raakte me echt met lezen. 

ik heb zelf al een borstvoeding dieet geprobeerd. Met 8 weken ging het even goed toen sliep hij van 20.00 uur tot 01.00 uur. En daarna weer tot 04.30 maar dat was maar goed voor 2 weken.

ik heb ook een ritme en ritueel voor hem met slapen maar daar heeft meneer niks aan. In de middag mee dutten kan niet want hij slaapt zelf maar een half uur.

een speen wilt hij heel soms.

ik ga nog proberen om een paar lepels rijstebloem te geven. Ik heb gister wel 3 zakjes nutrilon gekocht. Maar ben zo bang dat hij buikpijn ervan gaat krijgen

Terug
Bovenaan