Borstvoeding, stomme vraag misschien...

Hoi,
Ik ben net zwanger van de derde, en denk dat ik deze keer geen bv ga geven.
De oudste heeft het drie maanden gehad, en dat ging prima. Alleen het afkolven ging niet, en ik had dan af en toe echt een probleem.Veel pijn, en mijn borsten waren soms zo gespannen dat ze de tepel niet eens kon pakken.
Bij de tweede deed ik het weer, maar hij pakte niet goed de borst in zijn mond. alleen het puntje van de tepel, en dat was uitermate pijnlijk. Weer lukte het afkolven niet.
Ik kon het dus niet op een andere manier kwijt, en het afbouwen of voeding achterlaten als ik eens weg wilde zat er niet in.
Komt er ook nog bij dat in die periode mijn oudste alles ging uitproberen omdat mammie bezig was...En ik nooit even relaxed kon zitten met de baby.
Nu dat afkolven ws niet voor me is weggelegd en ik al twee iets oudere kids heb, lijkt me het zo relaxed om flessen te geven zodat ze evt kunnen helpen, en ik ook gewoon een ander het kan laten doen. Ook het niet halve nachten zitten kolven met een pijnlijke rug en nek, en een resultaat van 3 ml...lijkt me beter..
Maar dit is mijn kant, doe wat je hart je ingeeft. Op zich is het geweldig om te doen als het goed gaat!!
Groet R

Terug
Bovenaan