Borstvoeding struggles

Bij mij ging borstvoeding bij m'n oudste ook niet even lekker, pas na een aantal maanden goede houding gevonden waardoor zij lekker kon drinken en ik geen pijn meer had. Heb van lactatiekundige begrepen dat je lichaam heel anders reageert op kolfapparaat dan de baby met melk produceren. Kan zijn dat je minder kolft dan dat je kleintje eruit krijgt, puur omdat kolfapparaat een machine is en je lichaam daar geen band mee heeft..
Dus wat je kolft zegt niet altijd iets over wat je produceert als je kleintje drinkt.
Probeer verschillende houdingen, wellicht helpt dat. En je kan altijd lactatiekundige weer vragen om hulp.
Succes!
 
Ik zou je als tip willen geven om beide borsten aan te bieden tijdens het voeden. En vooral ergens in huis relaxed te gaan zitten.
Prik er geen vaste tijd aan en laat je kindje tussendoor de wissel van de borst door even boeren.
Zo krijg je geen pijnlijke en ongelijke borsten en blijft je productie ongeveer gelijk.
Ik ben inmiddels 6 maanden verder met volledige borstvoeding en dit werkte voor mij echt geweldig. Mijn dochter begon met 9 minuten ongeveer per borst en op z'n piek 20 per borst. Maar zij wist goed aan te geven wanneer ze klaar was met de 1 en door kon naar de ander.
Volg je kindje en gun jezelf de regelmaat en vooral de tijd om borstvoeding te geven. Het is en blijft een behoorlijke fulltime job en investeringen. Maar wel een hele mooie ❤️❤️
 
Ook had ik in de eerste paar maanden/weken overproductie en zeker 10 weken lang dat ik gauw tot 10 moest tellen voordat het goed aanvoelde als ze aanhapte.
Het is dus normaal dat dit gebeurd. Daarna word alles rustiger omdat je dan regelmaat hebt en je lijf begrijpt wat er nodig is. Het went. Belooft ❤️
 
Terug
Bovenaan