Borstvoeding tot 6 maanden

hoi,

ook ik geef volledige bv. Joris is vandaag 20 weken en ik wil het ook volhouden tot 6maanden. eerst nog langer, maar langzaamaan krijg ik ook behoefte om gewoon te gaan en staan waar ik wil zonder dat ik aan kolven of voeden moet denken.
joris geeft nu ook aan eigenlijk meer te willen dan bv. hij hapt naar lepels en smakt als wij eten, het is me echter afgeraden ivm allergie en astma. ik ga hem dus weer een voeding meer geven, hopelijk lukt dit. op dagen dat ik thuis ben is het geen probleem, maar als ik werk, kan ik niet zomaar steeds extra's meegeven waar hij misschien behoefte aan heeft. het kolven gaat gelukkig meestal heel goed.

gr floor

hoi,
ik geef ook nog volledig BV wil dit ook zo lang mogelijk volhouden. Maar af en toe baal ik wel, want afkolven lukt niet echt, dus een flesje geven gaat niet. En kan dus 's avonds nooit vroeg weg.
Hebben jullie een handkolf of een elektrische? Ik heb een handkolf maar ik krijg er gewoon haast niks uit!

Super leuk met al de reacties - ook best wat heftige verhalen ertussen.....Ik snap heel goed dat het niet altijd goed lukt.
Betr. kolven : ik doe het (nog) niet omdat pas in de zomer weer moet gaan werken maar ik heb er wel een omdat de  kraamzorgmutz... vondt dat het nodig was na 2 dagen.......tepelkloven gekregen van die ding en ben meteen weer gestopt - 2 dagen later was de BV gewoon voorbeeldig. Maar ik heb wel tips hiervoor: S'ochtends kolven wanneer de borsten voller zijn. Als mogelijk - kind laten drinken aan een kant en tegerlijk kolven aan de andere borst. ik heb wel een electrische kolf  en ik denk het daarmee een stuk makkelijker is dan handmatig.

Mor74

Zie dit topic nu pas. Maar ik ga hier ook voor 6 mnd. borstvoeding zonder bijvoeding. Met de oudste ook gelukt en doorgegaan tot 15 mnd.
Ik zie wel hoe lang ik het nu vol hou.

Met de oudste lukte het kolven nooit. Dit x gaat het beter. Heb een voorraadje in de vriezer. Alleen snaptde kleine de fles niet meer. Oeps.

Groetjes junimama.

Terug
Bovenaan