Hoi,
Ik gebruik ook de flesjes uit het ziekenhuis. Omheb ze in 2 formaten 240ml en 140ml.
Ideaal. Maar idd ook deze raken op.
Ik heb ook de bakjes van avent maar vind deze te klein. Ik kolf wel veel namelijk. En krijg niet altijd de dop er makkelijk af, vooral als de melk warm is krijg je de deksel er niet meer af.
Ik gebruik ook de ijsblok zakjes, maar dit vind ik zo'n gesmeer. Ik krijg de blokjes niet uit het zakje. Jacqueline hoe doe jij dit?
Bij ons in de vriezer is het dus een allegaartje van grote flessen, kleine flessen, avent bakjes en ijsblokzakjes haha.
Brigitte, het is volgens mij idd niet zo goed om bv op te warmen in de magnetron.
Er gaan dan meer belangrijke voedingsstoffen verloren. En je hebt meer/veel kans op hotspots. Bepaalde delen van de melk kunnen dan echt heel warm worden terwijl de rest nog lauw is.
Als je het wel in de magnetron doet moet je het per 20 seconden doen en dan telkens de fles draaien.
Anders kan je even kijken of borstvoeding.com daar staat heel veel info.
Ik doe het gewoon in een pannetje, gaat dan net zo snel. Heb wel een flessenwarmer maar vind deze niet fijn. Deze slaat uit als het water warm is maar vervolgens is de melk nog lang niet warm.
Liefs Danielle