Borstvoeding vraagje

Hoe bewaren jullie de borstvoeding in de diepvriezer?????? Ik tot nu toe in flesjes maar m'n flesjes raken op haha! Iemand tips en hoe verwarm je het dan weer? Ik tot nu toe in een pan maar heb ook wel een flessenwarmer. Ik hoor graag tips. Met Yara had ik heel veel kleine flesjes mee gekregen uit het ziekenhuis die gebruikte ik ervoor en dan verwarmde ik het in een pan maar ik heb nu zoveel melk, haha!

Liefs Marie

Ik heb avent bewaarbakjes. Je kunt met potlood datum erop schrijven in vriezer doen, ontdooien en met soort dop en speen is het een flesje. Ontdooien eerst in koelkast daarna in lauw/warm water rustig opwarmen.

Succes ermee! Gr lucy

Ps ik heb ook veel melk, maar kolf toch heel minimaal. Want je maakt op die manier alleen maar meer melk aan.

Hey Marie,

Ik heb ook de Avent bewaarbakjes, zijn er 10 in die set en kan volgens mij 200 cc in...zoveel heb ik alleen nooit...
Ik laat t eerst ontdooien in de koelkast en verwarm t dan in de magnetron. Ik begreep dat t achterhaald was om via een pannetje op te warmen...
Heb ik dat mis?

Liefs Brigitte

Hoi,

Ik gebruik ook de flesjes uit het ziekenhuis. Omheb ze in 2 formaten 240ml en 140ml.
Ideaal. Maar idd ook deze raken op.
Ik heb ook de bakjes van avent maar vind deze te klein. Ik kolf wel veel namelijk. En krijg niet altijd de dop er makkelijk af, vooral als de melk warm is krijg je de deksel er niet meer af.
Ik gebruik ook de ijsblok zakjes, maar dit vind ik zo'n gesmeer. Ik krijg de blokjes niet uit het zakje. Jacqueline hoe doe jij dit?
Bij ons in de vriezer is het dus een allegaartje van grote flessen, kleine flessen, avent bakjes en ijsblokzakjes haha.

Brigitte, het is volgens mij idd niet zo goed om bv op te warmen in de magnetron.
Er gaan dan meer belangrijke voedingsstoffen verloren. En je hebt meer/veel kans op hotspots. Bepaalde delen van de melk kunnen dan echt heel warm worden terwijl de rest nog lauw is.
Als je het wel in de magnetron doet moet je het per 20 seconden doen en dan telkens de fles draaien.
Anders kan je even kijken of borstvoeding.com daar staat heel veel info.
Ik doe het gewoon in een pannetje, gaat dan net zo snel. Heb wel een flessenwarmer maar vind deze niet fijn. Deze slaat uit als het water warm is maar vervolgens is de melk nog lang niet warm.

Liefs Danielle

Ik breek even in vanaf de sept. Mama's... Van Avent heb je kleine (180cc) of grote (240cc) bewaarbakjes. Ik gebruik deze ook, en dan haal ik 1 dag van te voren de beker uit de vriezer. Als het dan ontdooit is, giet ik het over in de fles en krijgt hij daar uit te drinken.
En de magnetron schijnt idd weer te mogen maar gebruik eigenlijk altijd de flessenwarmer. Kwartiertje erin en om de 5 min even zacht schudden.

Ik gebruik ook de voorraadbakjes van Avent, erg handig. Met ijsblokzakjes heb ik ook geprobeerd. Uiteraard glipte die uit mijn handen, zakje was direct lek en ik was 250 ml melk kwijt ... ooh daar kan ik zo van balen. Ik heb nu ijsblok bakje om nog volledige flesjes aan te vullen. Wat voor kolven gebruiken jullie trouwens. Ik heb lang de Avent isis duo gebruikt van de kraamzorg. Nu de tomme tippee elekstrisch maar die bevalt niet zo goed.
Wat zijn jullie ervaren?

Hey Danielle,

Ik geef nu geen bv meer, maar destijds 'drukte' ik de ijsblokjes uit als ze nog goed bevroren waren in een avent flesje (hebben een iets bredere bovenkant). En dan au bain marie opwarmen. Als je ook maar iets te lang wachtte met 'uitdrukken' dan werd het idd een giga kliederboel omdat de melk zo snel ontdooid, ha ha.

Liefs J

Terug
Bovenaan