borstvoeding wie kan mij helpen met de vragen???

Hallo,

Met mijn kleine gaat allemaal super. Zeker als ik kijk hoe het ging met hem toen met 4 weken terug. Hij is te vroeg geboren. In totaal is hij 4 en halve week te vroeg en zou hij nu eigenlijk 39 weken zijn. Onze held is een sterke kerel!! In het ziekenhuis dronk hij om de 3 uur. En dat heb ik thuis doorgezet. Toen ik hem mee kreeg naar huis was hij 2585 gram en een week later werd hij gewogen door de wijkverpleegkundige en toen woog hij al 2700 gram. Hij zat toen ook voor het eerst over zijn geboorte gewicht. Daar was ik zeer blij om. (een reden om een feestje te vieren) En een week later kwam de wijkverpleegkundige weer langs en toen gingen we hem weer wegen en toen woog hij 2940 gram. Ik geloof dat dat wel goed zit dan. De luiers zijn altijd goed nat en de ontlasting van mijn held ziet er ook wel goed uit. Gelig echte spuitpoep zoals mijn vriend dat zegt. Maar morgen ga ik naar het thuiszorg gebouw en daar ga ik de kleine even wegen. (een speciaal weeg uurtje)

Maar waarom ik dit eigenlijk allemaal vroeg is omdat mijn kleine 's nachts helemaal tot weinig slaapt. Ik weet dat bijna elk kind niet meteen door slaapt maar toch. De kleine meld zich om 1 uur en dan geef ik hem de voeding en dan slaapt hij ook wel aan mijn borst. Dan wil ik hem terug leggen en dan is hij weer klaar wakker. En dan krijst hij alles bij elkaar en wil hij weer aan de borst. Maar dan vraag ik mij af of ik wel genoeg in mijn borsten heb zitten. Vandaar die vragen. Al met al heeft mijn kleine kerel al heel wat mee gemaakt in het ziekenhuis enz.

Dank je wel!!!

Liefs Nathalie

quote: lievenathalie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-05-2007 20:41:05'));

Maar morgen ga ik naar het thuiszorg gebouw en daar ga ik de kleine even wegen. (een speciaal weeg uurtje)

Maar waarom ik dit eigenlijk allemaal vroeg is omdat mijn kleine 's nachts helemaal tot weinig slaapt. Ik weet dat bijna elk kind niet meteen door slaapt maar toch. De kleine meld zich om 1 uur en dan geef ik hem de voeding en dan slaapt hij ook wel aan mijn borst. Dan wil ik hem terug leggen en dan is hij weer klaar wakker. En dan krijst hij alles bij elkaar en wil hij weer aan de borst. Maar dan vraag ik mij af of ik wel genoeg in mijn borsten heb zitten. Vandaar die vragen. Al met al heeft mijn kleine kerel al heel wat mee gemaakt in het ziekenhuis enz.

Dank je wel!!!

Liefs Nathalie

Hoi Nathalie,

Qua groei, plas- en poepluiers klinkt het eigenlijk allemaal heel goed hoor, super! En je kunt inderdaad altijd even naar het weeguurtje gaan om het beeld compleet te houden.
Ik denk dat het vele wakker zijn 's nachts niet zozeer iets met voeding te maken heeft, maar meer met het feit dat je zoontje te vroeg is geboren. Je geeft het zelf al aan, je zoontje heeft in zijn korte leventje al heel veel meegemaakt. Daarbij komt nog, dat premature kindjes sowieso vaak onrustiger zijn. Hoe slaapt je zoontje overdag? Zou het misschien kunnen zijn, dat hij zijn dag- en nachtritme heeft omgedraaid? Ik kan me voorstellen dat dit zeker voor een kindje dat in het ziekenhuis heeft gelegen moeilijk is, omdat de afdeling volgens mij altijd wel verlicht is?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Nu je zo verder verteld komt het mij wel heeeel bekend voor. Mijn meisje is eind oktober 5 weken te vroeg geboren. Verder kerngezond maar moest 18 dagen in het ziekenhuis blijven omdat zij zelf de energie niet had om goed te drinken.
Bij thuiskomst bleven we in het ziekenhuisritme tot zij zelfs vaker begon te komen. Vooral de nachten werden errug lang........
Ik denk dat het toch met het ziekenhuis te doen had, ze zijn daar nooit alleen, het is daar lawaaierig en ze moest mij vaak missen omdat ik boven lag en zij beneden. Ik weet natuurlijk niet hoe dat me jou was.
En ook deze dame kwam erg goed aan. Ze weegt nu ruim 8 kilo. En kan nog blijven drinken bij mij.
De nachten gingen ineens erg goed, toen was ze ruim 3 maanden en was ik er ook wel aan toe hoor.
Heb je zin om hier meer over te kletsen, laat het me dan weten en dan laat ik mijn e-mail adres nog achter.

Groetjes Toos

Hoi Nathalie,

Je verhaal komt me bekend voor. Onze dochter is een maand te vroeg geboren en heeft nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen waaronder twee dagen onder de lamp ivm geel zien. Het dag/nachtritme is idd verstoort en dat  komt vaker voor bij kinderen die te vroeg zijn geboren of lang in een ziekenhuis hebben gelegen. Onze dochter was 's nachts ook erg veel wakker en onrustig. Ik heb haar daarom ook ingebakerd (misschien eens google op inbakeren). Dit hielp al een heel stuk. Ik vond het best  wel pittig om haar zo vaak te voeden    's nachts (al is BV wel heel handig en hoef je niet steeds flesjes klaar te maken).
Na een maand of 4 kreeg ze een redelijk ritme (2x 's nachts)  maar ze heeft nog tot 11mnd een voeding 's nachts gehad.
Heb in totaal 13 mnd BV gegeven maar zal heel eerlijk zijn viel niet altijd mee.
Ik hoop dat hij straks wat meer zijn ritme veranderd en dat je iets meer aan je slaap toe komt.

Groetjes Marian

Hoi Nathalie,

Het onrustige 's nachts, komt mij ook bekend voor. Onze Cas is nu 3 1/2 week oud en ik was pas een week geleden uitgeteld. Ook hij was te vroeg en ivm stuitligging in het ziekenhuis geboren. De eerste nachten thuis was hij erg onrustig. In het ziekenhuis is altijd geluid en altijd licht. Wij laten daarom nu nog steeds een heel klein lampje (15 watt) aan, zodat het nog wat schemert in zijn kamertje. Dat geeft hem veel rust. Van het geluid heeft hij minder last, sinds wij hem overdag ook boven laten slapen. Doordat hij nu de hele dag in de rust ligt, is er de hele dag geen geluid om hem heen. Het werkt bij ons heel goed, wellicht een tip voor jullie. Wij horen namelijk heel veel om ons heen dat nieuwebakken ouders hun kindje beneden in de woonkamer laten slapen. Dat deden wij ook, dat was gezellig, ons ukkie bij ons. Maar voor onze uk werkt het beter dat hij boven slaapt.

Gr. Tamara.

hallo allemaal,

wat ben ik toch blij dat er zo veel mensen reageren op mijn berichtje. Ik heb er heel veel aan. Ze zijn nuttig maar ook ik kan even mijn hart luchten. Ik zou het fijn vinden inderdaat om eens af en toe te mailen of msnen.. Toos ik zal je zeker mailen!!

Liefs Nathalie

Ga eens lekker surfen op borstvoeding.com - echt een aanrader voor al je vragen!!
Heb net een berichtje op ons najaar 2006 forum geplaatst, zal m hier ook even op klappen! Echt een super site voor iedereen die bv geeft!

Groetjes Edith

Terug
Bovenaan