Borstvoeding

Als je nog wilt doorzetten met de bv zou je kunnen proberen om de baby wat effectiever te laten drinken. Max 15 minuten per kant aanhouden, tussendoor verschonen. Zoals hierboven gezegd is. As je nog puf hebt zou ik nog even doorzetten. Het wordt binnenkort echt makkelijker, dan komt ze voor minder voedingen en heb je meer tijd voor jezelf. Echt!! De eerste weken zijn wat dat betreft gewoon doorkomen met die vele voedingsmomenten...

Ik had echt precies hetzelfde. Ook vaak flesjes gegeven als er bezoek was, of als ze s nachts elke 2 uur kwam zei ik tegen mn man: Geef jik nu maar even een flesje. Ik had er soms echt de kracht niet voor om haar steeds aan te leggen. Mijn dochter dronk ook langzaam, had snel weer honger, weigerde ook vaak de borst. Ik werd er erg onzeker en verdrietig van en ik kwam tot het besef dat ik flesvoeding toch wel erg handig vond. Ik ben de borstvoeding na 4 weken gaan afbouwen, na 5.5 week volledig op flesvoeding over gegaan. 
Het is natuurlijk je eigen keuze, als je perse door wilt gaan met borstvoeding moet je dit doen. Maar ze worden ook prima groot op de fles, niks mis mee . Het gaf mij in ieder geval veel rust, was voor mij de juiste keuze! Ik vond het echt fijn om te weten hoeveel ze dronk en wanneer ze ongeveer weer honger zou krijgen. Ook vond ik het heerlijk dat ik haar niet altijd zelf hoefde te voeden. 
Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje en ik weet nu al.. deze baby krijgt geen borstvoeding! ;) 

Ik heb precies wat gebruiker....991. Alleen mocht mijn dochter een tijdje (2-3 weken) geen borst ivm allergie. Mijn productie ging gelijk enorm achteruit, kolven hielp niet echt. Ik voelde steeds dat mijn borsten nog vol waren, maar het kolfapparaat (professionele in het ziekenhuis) kon het maar niet uit krijgen. Ik ben naar 3 verschillende lactatiekundige geweest. Van alles geprobeerd, vaak aanleggen, steeds wisselen, powerkolven, via het slangetje aan de borst bijvoeden, kolven en die melk via een flesje geven. Daarnaast moest ik nog dieet volgen ivm allergie. Zo veel negatieve emoties, pijn en tranen kwamen erbij kijken dat ik besloten had om te stoppen. 
Het moeilijkste voor mij was om die beslissing te nemen, omdat ik me toch enorm gedwongen voelde om borstvoeding te geven. Alles en overal blijft maar zeggen dat het de beste is voor je kind en zelfs als het jou niet lukt of erg moeilijk lukt door wat dan ook (fysieke en/of mentale barrières) voel je je vaak schuldig. Mijn laatste druppel was het zien van mn dochter woedend en overstuur worden aan de borst. Dat zien deed me veel pijn en ik was bang dat het alleen maar onze relatie gaat verpesten, want zodra ik haar pakte ging ze huilen ook al wilde ik geen voeding geven. Blijkbaar kan ook het kindje borstvoeding als iets negatiefs gaan ervaren. Misschien voelde ze ook mijn stress, frustratie en teleurstelling.
Ze krijgt nu volledig fles en ik heb nog een ingevroren voorraad moedermelk die ik af en toe geef. Ik voel me mu zo veel beter, onze relatie is goed, allebei gelukkig en ik heb er vrede mee dat ik gestopt ben, maar de weg naartoe was niet de makkelijkste. Als ik niet zo’n druk zou ervaren om borstvoeding te geven, zou ik waarschijnlijk eerder stoppen en niet al die stappen gaan nemen. 

Je hebt al veel tips gekregen. 
Ik snap helemaal je gevoel.  Ik had overproductie. Waardoor ik een tijdje alleen kon kolven. Mijn dochter kon niet drinken aan zulke gespannen borsten. Godsamme ik heb wat afgejankt. En inderdaad heel de dag draaide om voeding. Vreselijk! 
Als wij visite kregen kreeg zij bv uit de fles. Ik kolfde kort voor of na t bezoek.  Misschien is dit een tip zodat je t niet verwaarloosd. 
Als je kindje echt nog honger heeft zou ik ook even bij voeden. 
Neem contact op met een lactatie deskundige zij kan jou hierin begeleiden. 

Zoals al gezegd, een lactatiekundige een voeding laten meekijken. Misschien drinkt je kleintje niet effectief. Als je haar niet meer hoort slikken zou ik haar afkoppelen, 50 minuten is wel erg lang. Je zou ook kunnen kijken of het zuigbehoefte is wanneer ze na 30 minuten al weer komt. Pink of speentje proberen? Ik hield op een gegeven moment aan dat er maximaal 1,5 uur tussen twee voedingen moest zitten, anders was ik de hele dag aan het voeden.. (dit was pas na dat een LK had meegekeken en ik wist dat hij echt wel genoeg kreeg)
En inderdaad wanneer je visite krijgt van te voren afkolven of kort daarna. Het is de eerste tijd zwaar maar het wordt echt alleen maar makkelijker, jullie hebben even tijd nodig om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Je zal merken dat je steeds meer ritme krijgt. Ik heb me ook zo onzeker gevoeld over mijn productie en nu voed ik al weer 6 maanden en geniet hier nog steeds echt van.. 
succes! 

Bedankt voor alle tips! Ik moet zeggen dat t al iets beter gaat, Max 15 min per borst werkt goed! Heb haar weinig hoeven bijvoeden. De laatste voeding geven wij haar een fles kunstvoeding en ik ga dan kolven. Zo weet ik zeker dat ze goed vol zit, ook ben ik er achtergekomen dat zij niet goed opstart op mijn borst voeding, denk omdat zij in de nacht veel voeding heeft opgedronken ofzo. Dus ik ga opstarten met een fles kunstvoeding en dan ga ik weer kolven..
dus we beginnen en eindigen de dag met kV en ik kolf dan daarnaast. 

Vandaag kwam zij pas na 3,5 voor de volgende voeding! Ik was super trots.

zoals het nu gaat vind ik het prima, maar als t weer slechter gaat, dan gooi ik de handoek in de ring. Ik heb haar sowieso een maand borstvoeding gegeven en ik ben al blij dat ik het zolang heb volgehouden. Ik wacht mijn gesprek met de verpleegkundige af, en hopelijk blijft t zo gaan!

nogmaals bedankt voor de tips! 

Zal over een weekje laten weten hoe het gaat?

liefs 

Goed om te horen dat het beter gaat. Als je dit er in houdt gaat het waarschijnlijk steeds beter! Als het soepel loopt krijg je er steeds meer zin in en kost het weinig moeite.
Bedacht me laatst nog hoe makkelijk het eigenlijk is. Zolang je voedt als ze echt trek heeft. Dus er voldoende tijd tussen laten en alleen effectief drinken dus tijdig afkoppelen.
Als ze huilt aan de borst dan koppel ik haar ook af. Troost haar gewoon normaal en leg haar pas als ze volledig gekalmeerd is weer aan. Het kan zijn dat ik moet verschonen, ze een boertje dwars heeft zitten of eigenlijk toch nog niet zo'n trek heeft. 
Keerzijde vind ik, je bent nooit 'vrij'. Ik ben nu verkouden en ik moet nog steeds BV geven. Terwijl ik het liefst onder een dekentje zou kruipen of in bad.
Ik kolf nu alleen s ochtends omdat ik dan veel productie heb, dan is het drinken voor haar te lastig. Ik heb inmiddels de fles voor het slapen gaan laten vallen. Dat duurde 3 dagen voordat ze daaraan gewend was. Dus wel even weer doorbijten, maar zoveel handiger voor ons! Nu drinkt ze echt voldoende om de nacht door te komen. 
Geef dus niet zomaar op! Als je al zo snel verbetering ziet is dat echt heel erg netjes! Lijkt er op dat jullie dit samen wel kunnen :).
Ik duim voor jullie! 

Hoihoi,
ik had niet verwacht dat het zo snel beter zou gaan, jullie tips werkten goed!
15 min per borst productief drinken werkt erg goed, besef nu ook dat ik er erg weinig van wist!
Ik kan nu ook aan haar poepluiers zien dat ze meer borstvoeding krijgt. Lekker dunne spuit luiers haha!
komt een enkele keer voor dat ik een flesje bij maak. 

Ik heb gister 2 keer gekolft omdat ik haar niet kon aanleggen. En ik had 2 x 100 cc.. dat is me nog nooit gelukt.

kortom gaat de goede kant op, de aanhouder wint!?

Terug
Bovenaan