Borstvoeding

ze worden grote maar mooier nou ik vindt van niet vieze donkere tepels en blauwe aders erdoor
dus ga er maar niet van uit mooie volle borsten hoor
valt vies tegen
 
Hai,

Ik las ook dat het gaat om de melkklieren en die zijn bij alle zwangere vrouwen gelijk. De grootte van de borsten heeft met vetwezel te maken. Ik vraag me ook wel eens af of je nu "theezakjes" krijgt van de hele zwangerschap (normale borsten, dan worden ze groten en daarna weer kleiner) of krijg je ze van borstvoeding. Groetjes
 
Hoi,

je maakt je zorgen om niks, de cup zecht helemaal niks over borstvoeding kunnen geven, ik heb cup AA en heb al twee kinderen ruim 10 mnd / 11 mnd borstvoeding gegeven, ik hoop het met de nummer drie die nu opkomst is weer zolang vol te kunnen houden.
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk, maar in principe kan iedereen borstvoeding geven. Als je te gefixeerd bent of te druk met vanalles, of snel gestressed wordt het er meestal niet beter op, (geldt vaak ook voor het zwanger worden !) dus doe rustig aan en wie weet...
 
Ze worden groter, reken maar!!! En de grote van je borst zegt niets over of je wel of geen borstvoeding kunt geven. Dit wordt inderdaad bepaald door je tepels (of ze goed hard kunnen worden). Je melkklieren produceren de melk en niet je borsten, dat is alleen het vervoermiddel zeg maar.
Dus, ga er maar vanuit dat je grote borsten gaat krijgen en dat je gewoon borstvoeding kunt geven!
 
Het is zelfs zo dat vrouwen met kleinere borsten veel beter borstvoeding kunnen geven! Als je grote borsten is het merendeel meestal vet en dat kan de melkklieren wat dichtdrukken; ook ligt het kind zelf helemaal "in" de borstgedrukt.
Ik heb op de kraamafdeling gewerkt; en echt: de vrouwen met de kleinere borsten daar ging het hartstikke goed bij. Maak je dus maar geen zorgen!
 
Terug
Bovenaan