borstvoeding

hallo allemaal

ik heb een vraagje
ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven
en nu is mijn vraag eigenlijk wat mag je dan eten , zijn er dan ook dingen die je niet mag eten terwijl je borstvoeding geef
file american enz, fricandeau   in de zwangerschap mag het niet dat weet ik maar hoe zit het met borstvoeding ik kan het nergens vinden op internet
misschien een domme vraag maar wil het zeker weten

groetjes

in principe mag je alles eten. Je moet goed op je baby letten. Als hij (zij) erg veel last heeft van krampjes moet je je eetgewoontes wat aanpassen: geen gekruid eten, geen kool-soorten, geen sinaasappels  etc. Maar het kan dat je baby gewoon krampjes heeft, en het niets te maken heeft met wat jij eet. Goed kijken of er verschil is dus. Weinig alcohol, liefst na de voeding, en hetzelfde geldt voor roken.
Succes!
Stephanie (2 en een half jaar bv gegeven :))

Hoi hoi

Je mag idd vrijwel alles weer eten. Wel opletten met scherpe kruiden en ui, daar kan je kind krampjes van krijgen. Maar dat moet je gewoon even uitproberen!
Zo kon ik bijvoorbeeld  geen steenvruchten eten; peren/ stoofperen.. Daarvan kreeg onze kleine erge rode  uitslag! Kortom; beetje uitproberen.

Gr en geniet ervan, tis geweldig!

In principe mag je gewoon alles eten. Wat kruidige maaltijden betreft, is mij verteld dat je alles wat je in de zwangerschap at, ook in de bv-periode mag eten. Omdat die smaak ook al in het vruchtwater gezeten heeft en de darmen van de baby er al aan gewend zijn.
voorspoedige zwangerschap verder en een goede bevalling gewenst.
en natuurlijk een goede start met de borstvoeding.
Groetjes, Mira

Hoi,

je kunt vrijwel alles eten en drinken, alleen geen alcohol (komt in de melk) en sommige medicijnen, bv antibiotica.
Het kan zijn dat je kleine reageert op scherpe kruiden, citrusvruchten of koolsoorten, maar dat is een beetje uitproberen
Verder zijn er genoeg informatiefolders en boeken over borstvoeding geven waar ook wel dingen in staan.
ik wil je ook verwijzen naar de vereniging borstvoeding natuurlijk en de site www.borstvoedingsforum.nl waar je allerlei info kunt opvragen. Kan helemaal in het begin erg handig zijn om (ervarings)deskundigen om info te vragen!

succes ermee straks
groetjes Klarie

Hee hoi,

je merkt vanzelf wat je beter niet kunt eten. Ik moest bij mijn dochter absoluut geen sinaasappelsap of andere dubbeldrank ofzo drinken want dan huilde ze de hele dag!

Groetjes Alberdien

hoi hoi,

en ik kon zoveel sinasappels eten als ik wilde. Onze kleine had er geen last van tijdens de bv periode. Kan natuurlijk ook komen omdat ik in de zw elke dag verse sinasappelsap dronk.
Gewoon naar je kleine kijken hoe die reageert. Als je het niet vertrouwd, stop je een aantal dagen met het desbetreffende voedingsmiddel en als de kleine er dan 'beter' van word, ligt het daar dus aan. Later in de bv periode (weet niet hoelang je hoop t te gaan geven) kun je het weer proberen. Het kan zo zijn dat de kleine er dan wel tegen kan.

Vertrouw op je gevoel! en geniet van de bv periode.

Liefs,

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties met eén toevoeging: het is misschien een idee om een goed boek over borstvoeding te kopen. Het heeft mij erg geholpen met de voorbereiding op de borstvoeding en probleemoplossingen (o.a. borstontsteking enz.) Erg handig om in huis te hebben!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan