borstvoeding

voor alle borstvoeding mama's onder ons, ga eens naar :http://www.network54.com/Forum/89719
of gewoon: www.borstvoeding.nl
als je een vraag hebt of gewoon lekker wil chatten is dit een geweldige site!!!

groetjes
 
Hoi Clau(dia?)! Ik geef nu bijna 4,5 maand volledige bv. Mijn dochtertje is van 22 feb. Het gaat erg lekker. Op tepelkloven na, tijdens de eerste week, eigenlijk geen problemen gehad. Vind het echt heerlijk! De nadeeltjes neem ik voor lief. En jij?

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
hai,

en ja het is claudia, hahaha.
wat leuk om te horen, mijn ventje is nu 8 maanden en ik geef nog volledige borstvoeding, op de pap na sávonds die ikmet een beetje met opvolgmelk maak en daarna krijgt hij nog de borst om lekker in te slapen.
wij hadden een beetje moeizame start, hij viel nl. steeds in slaap aan de borst na maar een paar minuten en was dan ook niet meer wakker te krijgen!!!
maar na twee weken ging het pas goed en dronk hij nog steeds wel kort, maar kreeg gewoon veel binnen in een korte tijd
nu is het andersom krijg hem niet meer van de borst af en slapen gaat overdag moeizaam, zo zie je maar weer hoe alles kan veranderen, hahaha.
en ik wil nog wel een tijd doorgaan met borstvoeding.
ik hoop een jaar te halen en daarna misschien nog wel doorgaan en  jij, heb jij al een idee?
trouwens weet je wat misschien goed is voor die tepelkloven, kamillosan zalf.
het beste is om het s'nachts te laten inwerken.

groetjes
 
Hoi! Dani is de afkorting van Daniëlle;Dani typt wat makkelijker
De tepelkloven zijn gelukkig allang verleden tijd. Ik had als tip gekregen om Calendulanzalf erop te smeren en wonder boven wonder genas het snel. De kleine zat er toch elke 3 uur (en vaker) aan te trekken. Af en toe gebruikt(e) ze echt grof geweld
Inmiddels zit er eelt op mijn tepels  Joëlle dronk vanaf het begin erg krachtig,maar de voedingstijd was wel erg lang (bijna een uur, inclusief verschonen). Na 8 weken is zij gaan doorslapen, kwam er meer ritme in haar voedingen ( de eerste weken zat ik soms na 1,5 uur alwéér te voeden) en ging ze sneller drinken. Nu duurt een voeding max. 20 minuten, soms korter. Ik hoop i.i.g de 9 maanden te halen (dan mag ik wettelijkgezien blijven kolven op het werk), maar ik kijk wel. Ben al blij met 6 maanden, maar verleg ieder keer mijn grenzen. Het gaat nu zo goed, dat ik me niet kan voorstellen dat ze over gaat op ander eten.

Wat goed zeg dat je al 8 maanden bv geeft! Hoe reageert je omgeving erop? En wat vind je man/vriend ervan?

Heb gelezen in de nieuwe kinderen dat 70.4% van de vrouwen bv wil geven, na drie maanden is het percentage 16.9 en slechts 2% van de moeders geeft na 6 maanden nog steeds bv. Nooit gedacht dat het zó weinig zou zijn, hoewel ik in mijn omgeving ook weinig bv-moeders zie.

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Hallo mama,

Het bv forum daar kunnen ze je echt even oppeppen zeg.

Zal me eerst even voorstellen. Ben joyce en heb een dochtertje van 20 maanden en ze krijgt nog 1x per dag bv.

Op het forum heb ik veel tips gekregen. Toen bleek dat mijn dochtertje een koemelk allergie had en op alles reageerde wat ik at. ook noten, soja, vis, schaal, scheldieren, zaden, pitten en eieren kon ze niet verdragen als ik het at. Ze kreeg heel erg eczeem en verstopping.
Na wat onderzoek bleek ze dus allergische voor al deze producten gevolg ik moest op een streng dieet.
Veel mensen in mijn omgeving reageerde daar negtief op en mijn bv zou niet voedzaam genoeg zijn, ze zou te kort komen, ik zou te kort komen als ik niets meer mocht eten enz enz. Zelfs het cb en de dieetiste raade me het dieet af omdat het zo zwaar was. Na veel info van het forum hebben mijn en ik onze schouders er onder gezet rug recht en er voor gaan.

Zoveel onbegrip en vragen en altijd maar opletten, uitleggen en weer vertellen waarom je het doet. En vriendelijk blijven als mensen zeggen zie je dat bv niet zo goed is als ze zeggen want met kv had je dit niet gehad enz enz. Werd er soms moedeloos en verdrietig van.

Met 6 maanden kreeg ik een dip wel of niet doorgaan. Ze werd heel erg ziek dubbele oor ontsteking en keelontsteking en weigerde de borst ook met ongesteld worden iedere keer ellende. Uit pure frustratie heb ik toen een pak pepti gekocht en dat gegeven ze vertikte het godzijgedank. We hebben met zijn drieen moeten doorbijten en door de stress stond ik zo goed als droog daar bij geen stimulatie door het niet willen drinken, kolven kon ik niet omdat ik geen toeschietreflex heb en de neusspray die ik op mijn werk gebruik is alleen op recept te halen.

Weer was het forum er met een goede tip. Aanleggen en aanleggen. Ik heb haar om de 2 uur aangelegt of ze wilde of niet. En jawel mijn bv kwam helemaal terug!

En zie nu niemand had het verwacht dat ik het in de kraamweek zou volhouden en daarna zonder begeleiding. Niemand had verwacht dat ik het dieet zou doen, niemand had verwacht dat ik na de 6 maanden nog door zou blijven voeden, niemand had verwacht dat ik langer dan een jaar zou voeden.

En bijna niemand weet dat ik haar nu nog voed want veel mensen vonden met met 14 maanden al een freak.

Maar ik ben er trots op, ik vind het leuk, mijn dochter vind het fijn en drinkt dat als enige melk wat veel gezonder is dan koemelk!
En wat de rest vind ..... jammer dan!

Het belangrijkste is dat ze door mijn melk helemaal geen eczeem meer heeft en geen allergieen en ik heb het er voor over gehad!

Zo hahah dat is een heel verhaal geworden. Sorry dames
 
Hoi Joyce!! Wat een verhaal zeg!! Ik heb echt bewondering voor je dat je koste wat kost door bent gegaan met het geven van bv! En ja, zo'n forum kan inderdaad nét dat steuntje in de rug geven.
Ik ben echt pro-bv, maar het gaat dan ook erg lekker en makkelijk. Ik vraag me wel eens af hoe ik er nu zou voorstaan als ik problemen had gehad zoals jij.... Vervelend is dat hé, als mensen in je omgeving je niet steunen, maar juist een negatieve houding hebben t.o.v. de moeite die het kan kosten om bv te geven. Maar je man steunt je wel door dik en dun begrijp ik? Da's i.i.g erg belangrijk!
Ik krijg nu ook ook regelmatig de vraag wanneer ik ga stoppen,  of mijn bv nog voedzaam genoeg is, wanneer ik ga bijvoeden etc. etc. Ik krijg ook vaak te horen dat het zo goed is dat ik 'al zó lang' bv geef. Wat is nou 4,5 maand?
Ik hoop echt dat ik er nog lang van kan genieten. Op een gegeven moment gaat het afbouwen beginnen (door bijvoeding), maar ik laat dat op een natuurlijke manier gebeuren. Althans: dat is mijn voornemen. Wat goed dat je met 20 maanden nog bv geeft! Lijkt me ideaal om dat 1  keer per dag te geven. Hoef je toch niet helmaal afscheid te nemen  Tja, en dat mensen je een freak vinden.....ik moet zeggen dat ik nu anders tegen lang voeden aankijk, dan vóór ik moeder was. Ik denk dat mijn omgeving in de loop van de tijd ook meer en meer druk uit gaan oefenen om mij te laten overstappen op andere voeding. Mijn vader zou nu al willen dat ik stop, maar ja, hij is dan ook een beetje preuts, hahaha.

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Terug
Bovenaan