Hallo mama,
Het bv forum daar kunnen ze je echt even oppeppen zeg.
Zal me eerst even voorstellen. Ben joyce en heb een dochtertje van 20 maanden en ze krijgt nog 1x per dag bv.
Op het forum heb ik veel tips gekregen. Toen bleek dat mijn dochtertje een koemelk allergie had en op alles reageerde wat ik at. ook noten, soja, vis, schaal, scheldieren, zaden, pitten en eieren kon ze niet verdragen als ik het at. Ze kreeg heel erg eczeem en verstopping.
Na wat onderzoek bleek ze dus allergische voor al deze producten gevolg ik moest op een streng dieet.
Veel mensen in mijn omgeving reageerde daar negtief op en mijn bv zou niet voedzaam genoeg zijn, ze zou te kort komen, ik zou te kort komen als ik niets meer mocht eten enz enz. Zelfs het cb en de dieetiste raade me het dieet af omdat het zo zwaar was. Na veel info van het forum hebben mijn en ik onze schouders er onder gezet rug recht en er voor gaan.
Zoveel onbegrip en vragen en altijd maar opletten, uitleggen en weer vertellen waarom je het doet. En vriendelijk blijven als mensen zeggen zie je dat bv niet zo goed is als ze zeggen want met kv had je dit niet gehad enz enz. Werd er soms moedeloos en verdrietig van.
Met 6 maanden kreeg ik een dip wel of niet doorgaan. Ze werd heel erg ziek dubbele oor ontsteking en keelontsteking en weigerde de borst ook met ongesteld worden iedere keer ellende. Uit pure frustratie heb ik toen een pak pepti gekocht en dat gegeven ze vertikte het godzijgedank. We hebben met zijn drieen moeten doorbijten en door de stress stond ik zo goed als droog daar bij geen stimulatie door het niet willen drinken, kolven kon ik niet omdat ik geen toeschietreflex heb en de neusspray die ik op mijn werk gebruik is alleen op recept te halen.
Weer was het forum er met een goede tip. Aanleggen en aanleggen. Ik heb haar om de 2 uur aangelegt of ze wilde of niet. En jawel mijn bv kwam helemaal terug!
En zie nu niemand had het verwacht dat ik het in de kraamweek zou volhouden en daarna zonder begeleiding. Niemand had verwacht dat ik het dieet zou doen, niemand had verwacht dat ik na de 6 maanden nog door zou blijven voeden, niemand had verwacht dat ik langer dan een jaar zou voeden.
En bijna niemand weet dat ik haar nu nog voed want veel mensen vonden met met 14 maanden al een freak.
Maar ik ben er trots op, ik vind het leuk, mijn dochter vind het fijn en drinkt dat als enige melk wat veel gezonder is dan koemelk!
En wat de rest vind ..... jammer dan!
Het belangrijkste is dat ze door mijn melk helemaal geen eczeem meer heeft en geen allergieen en ik heb het er voor over gehad!
Zo hahah dat is een heel verhaal geworden. Sorry dames