borstvoeding

Hoi allemaal,

Wat fijn om te zien dat meer mama's langer borstvoeding geven! Mijn dochtertje Amélie is bijna 8 maanden en krijgt nog steeds BV.
Op mijn werk kolf ik af. Nadeel is dat dat maar 9 maanden mag. Ik hoop nu in eigen tijd toch te mogen blijven afkolven om de produktie op peil te houden.
Hoe vaak zou ik na 9 maanden nog moeten afkolven? Momenteel krijgt ze nog 4x per dag BV, maar ik denk dat het na 9 maanden misschien nog maar 3x per dag is.

Ik zou het heel erg jammer vinden om te stoppen met BV, ik hoop in ieder geval een jaar vol te maken.

Groetjes, Susanne
 
Hoi Susanne! Hoewel ik nog niet zolang bv geef als jullie, vind ik het ook leuk om te horen dat er meer moeders zijn die lang voeden. In mijn omgeving haakt de ene na de andere af, terwijl ik ook nog wel een tijdje door wil blijven gaan.
Moet binnenkort ook op mijn werk bespreken over het kolven.Ik werk nl. nu nog niet; heb drie maanden ouderschapsverlof opgenomen (wat een luxe hé?). Weet ook niet of ze moeilijk gaan doen als ik langer dan die 9 maanden wil kolven. Heb jij het al besproken op je werk? En denk je dat ze moeilijk gaan doen? En heb je een korte kolftijd of zit je wel even? Dat scheelt denk ook wel voor je werkgever. Als je niet zoveel uur werkt, zou je ook nog buiten je werktijden om kunnen kolven zodat je toch melk kan achterlaten (uit de diepvries).

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Hé mama's,
Wat geweldig hè, de bv! Ik ben zelf inmiddels al wel gestopt toen Stan 8,5 maand oud was omdat hij niet meer rustig aan de borst dronk en daardoor het plezier minder werd. De krasjes van zijn tenen zaten op mijn onderbuik van het trappelen. Ook tepels werden meters uitgetrokken... (lekker vasthouden in de mond en even flink draaien met zijn hoofd).  Toen vond ik het wel genoeg, maar het was een geweldige tijd! Soms hoor ik her en der in mijn omgeving wel eens dat aanstaande mama's gewoon automatisch een keuze voor flesvoeding maken en niet eens nadenken over bv... Dat vind ik persoonlijk wel eens jammer; ik vond het zelf erg makkelijk, prettig en handig. Je had/hebt altijd wat bij de hand.
Ik wilde dit gewoon even kwijt.
Groetjes Marieke
 
Hoi Marieke! Nou, 8.5 maand is toch ook al een hele prestatie!
Ja, ik vind het ook zo reuze makkelijk!! Je hebt het altijd bij de hand, en daar heb ik meerdere keren profijt van gehad (bijv. als ik ergens wat langer bleef dan gepland-> hoef dan niet voor extra eten te zorgen )   Inderdaad jammer, dat veel a.s. moeders niet eens nadenken over bv....

Hihi, en dat 'tepeltrekken' dat ken ik ja!   Wonderbaarlijk genoeg zijn mijn tepels er al helemaal op ingesteld:ik voel er niets meer van!

Groetjes,
Dani, mama van Joëlle
 
Hai ladies,

Hidde krijgt nu ruim 3 maanden borstvoeding. En dat bevalt me prima. Inmiddels ben ik weer aan het werk en kolf ik dus af. Met de handkolf van avent. Ook dat gaat goed. Tegen tepelkloven raade de kraamzorg me tarwekiem-olie aan. Dat kun je kopen bij een reformzaak (bijvoorbeeld 'de tuinen'). En dat is echt een soort wonderolie! Geen kloof meer gezien daarna. Toen het weer even dreigde toen ik was begonnen met kolven heb ik weer even de olie gebruikt en uiteindelijk nergens last van gehad. Misschien een tip voor moeders die beginnen met borstvoeding om dat voor de bevalling al in huis te halen.

Louise
 
Terug
Bovenaan