Borstvoeding

Alle pasgeboren babies verliezen in de eerste week/weken wat gewicht, dit is heel normaal omdat je kindje moet wennen om zelf zijn voeding tot zich te nemen, dit ging nl. twee weken geleden geheel vanzelf. Geen reden tot paniek dus, borstvoeding in de enige en beste voeding voor pasgeboren babies. Naarmate je zijn signalen beter leert begrijpen loopt het helemaal op rolletjes, luister naar je babie en niet naar de regeltjes van de kraamhulp die werken op een tijdschema en je kleintje niet. Als hij honger heeft leg je hem aan en zo leren jullie het beiden het beste. Voeden op afroep werkt echt het beste. Succes!
 
Hoi Sandy,
Hopelijk gaat het nu wel goed met de bv voor je zoon. Ik vindt het wel jammer bovenstaande tegenadviezen te moeten lezen NIET met bv te stoppen. Het is zeker de moeite waard flesvoeding te proberen als het nog steeds niet goed gaat. Je kunt de voedingen die je zoon niet krijgt altijd kolven!! Ik ben in ieder geval blij dat mijn zus (overigens pas na ZES weken, nl. ook te grote verhalen van fervente bv-moeders) overschakelde naar flesvoeding, een wereld van verschil, niet alleen voor je kind, maar ook voor jezelf.
 
ook ik ben na 1,5 week overgeschakeld op flesvoeding. Ik zat iedere voeding drie kwartier met mijn zoon aan de borst en hij dronk echt goed. 's ochtends verliep alles goed alleen zat ik dus wel langer als andere. Maar vanaf 1 uur ging het rond uit beroedt hij bleef maar komen. Drie kwartier gevoedt en 30 minuten was hij tevreden, vervolgens kon ie niet meer genoeg binnen krijgen en huilde tot 8 uur 's avonds om vervolgens moe en hongerig in slaap te vallen. Na een aantal dagen heb ik hem toen uit wanhoop 100 cc flesvoeding gegeven waar hij heerlijk op ging slapen. Hij is nu na een halve week een heel ander ventje heeft meer energie om de wereld te ontdekken en licht niet alleen maar voor coma. Na uitgelegd te hebben en zijn gewicht wat onder het geboortegewicht was staat het cb helemaal achter mij. Nu na een halve week geef ik helemaal geen bv meer en hoef niets af te kolven, heb ook niets hoeven af te bouwen. Er was dus echt gewoon weinig. Het is dus zeker mogelijk dat je te weinig heb.
 
volg je eigen gevoel, die is altijd het beste!!! Door al deze verschillende meningen word je alleen maar onzeker van. Moet je het nu wel of niet doen!!Dus gewoon je eigen gevoel volgen die is het beste!! Dit heb ik ook gedaan!! En ik voel me er stuk beter door en ook mijn zoon!!
 
Terug
Bovenaan