borstvoeding

hoi,
ik had wel pijnlijke tepels bij het voeden, maar dit heeft me niet weerhouden van het geven van bv.
Ik heb tepelhoedjes gekocht en zo deed het geen zeer meer. mijn advies is om bij evt. problemen met het voeden hulp in te roepen van een lactatiedeskundigen, deze mensen zijn de deskundige op het gebied van bv.
 
Omdat mijn baby te vroeg geboren is en in het begin nog niet zelf kon drinken, kon ik toen alleen kolven. Dit was dusdanig pijnlijk, vooral aan mijn tepels, dat ik er niet zoveel zin meer in had toen mijn zoontje eenmaal aangelegd mocht worden. Op dat moment had ik ook enorme stuwingen, maar kwam er toch amper melk uit. Hierdoor raakte mijn baby helemaal gefrustreerd. Uiteindelijk heb ik de knoop toen doorgehakt en ben ik ermee gestopt. Ik geef sindsdien flesvoeding en heb hier geen moment spijt van gehad. Ik was daardoor veel ontspannender en kon mijn aandacht richten op mijn baby in plaats van alleen nog maar bezig zijn met kolven ed. Ik denk zelfs dat ik bij een 2e kind meteen op de flesvoeding overga. De keus blijft natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb zelf niet het gevoel dat ik iets gemist heb met flesvoeding. Wat ik er zelf ook erg prettig aan vind is dat het beter te structureren is dan borstvoeding, je hebt gewoon vaste voedingstijden en werkt minder op afroep.
 
Jezus patricia wat kan het je in godsnaam schelen of je hangtieten krijgt of niet?????? Bv is het beste voor je kindje, dus wat is belangrijker??? Lekker egoistisch wijf ben jij zeg!!!
 
Ik vind jou anders ook niet erg sympathiek. En als een vrouw ervoor kiest om geen borstvoeding te geven vind ik dat niet egoistisch. Dat is gewoon een keus die je maakt.
 
Mijn eerste heb ik 9 maanden bv gegeven en nu ben ik ook alweer 5 maanden bezig. Het is een fantastisch gevoel dat je baby zo lekker groeit door jouw melk, het is gezellig, handig en ik raad het je dus zeker aan! Natuurlijk is het af en toe ook even afzien (in het begin kan het pijnlijk zijn zowel aan tepels als aan baarmoeder) en je man kan het voeden niet even overnemen. Maar de nadelen zijn klein vergeleken met de voordelen. Bij mijn eerste ben ik toen ik weer ging werken gaan kolven en dat ging op zich wel goed en haar maakte het niets uit. Er wordt geadviseerd om na ongeveer 6 tot 8 weken te gaan oefenen met flesje als je dit van plan bent. Succes!
Nog een tip bij tepelkloofjes: Purelan van Meleda, dit hoef je niet voordat je gaat voeden er weer af te wassen en helpt erg goed.
 
Terug
Bovenaan