borstvoeding

A

Anoniem

Guest
ik lees hier dat er nog sommigen zijn die borstvoeding geven
wat geweldig zeg!
ik heb er echt bewondering voor dat mensen het zo lang kunnen volhouden ...
zelf ben ik na 4 weken gestopt maar wilde het eigenlijk veel langer gaan geven.
ik had echt teveel melk en moest zo vaak kolven , en annique dronk echt om de 1,5 uur ofzo...
ik hield het niet meer vol.
maar echt leuk om te lezen dat er mensen zijn die dit nog steeds geven...
geniet er nog lekker van!
wou ik ff zeggen

liefs sandra

Dank je wel, dat doe ik ook!!!Of beter dat doen we ook,hihi Vind het zelf ook echt geweldig.De oudste 2 kids hebben 11 maanden borstvoeding gehad. Thijs krijgt nu nog als hij wakker wordt, en voor het slapen gaan, en soms als hij wakker wordt in de nacht Ben wel van plan om voor de feestdagen te stoppen, omdat ik dan heel veel moet werken, en ik viond ook dat het dan wel goed is geweest Bedankt voor je leuke reactie, zo zijn ze niet altijd, soms vinden mensen het "raar"dat men zolang borstvoeding geeft, ik vind het gewoon en vind niet dat ik me moet verdedigen omdat ik mijn kindje geef wat goed voor hem is Groetjes Wendy, mv Thijs, Iris en bas

ik heb het zelf ook maar 3 weken gegeven ik kreeg spruw en tepelkloven en was echt elke voeding aan het janken van de pijn het was een opluchting toen ik gestopt was maar later had ik zoiets van had ik toch niet iets langer door moet en zetten

maar idd heel knap van de moeders die het nu nog steeds doen

groetjes saskia

Dank je!! Leuk om te lezen. Al moet ik zeggen dat ik weinig tot geen negatieve reacties krijg. Zeker niet als ik uitleg erbij geef, dat het tot 2 jaar gewoon erg gezond is voor een kindje. Waarom zou je dan eerder stoppen? Ik heb altijd gezegd dat ik minimaal een half jaar wilde voeden. Toen hoorde ik al vaker dat als je het eerste halve jaar gered hebt, het daarna alleen maar makkelijker wordt. Dit was ook absoluut waar. Dus een half jaar werd een jaar, en het jaar wordt... we zien wel.... zo lang we er allebei nog van genieten blijven we nog wel even doorgaan. Mijn man wilde eigenlijk dat ik met 1 jaar stopte. Maar hij ziet nu ook in dat het toch goed is om door te gaan en ook vooral errug makkelijk! Vooral in de nacht! Niet alleen dat hij er niet uit hoeft, maar ook voor mij. Want na ff drinken, kan ik haar zo weer slapend in bed leggen. Afkloppen, maar wij hebben eigenlijk nog nooit een "horror-nacht" gehad. Ze slaapt zelfs al bijna vanaf begin door. Nu de laatste tijd is ze soms weer wakker, maar dat komt omdat ze nu EINDELIJK haar tandjes begint te krijgen. Nu met dik 13 maanden is haar eerste tandje door!!
Ik moet er dan ook wel nog bij zeggen dat Marly ook niet te pas en te onpas mijn trui omhoog of omlaag trekt om te drinken. Ze drinkt alleen nog 's morgens en dan voor elk slaapje (en bij uitzondering 's nachts). Dit doe ik dus altijd in de slaapkamer. Niet omdat ik niet wil dat iemand het ziet, maar omdat daar de enige plek is waar Marly doordrinkt en niet na 3 slokken stopt met drinken.

Groetjes, Marloes en Marly.

Hiya mommas!

Ben het helemaal met Sandra eens, en ben ook een beetje jaloers hoor op de volhouders. Ik was zelf helemaal van plan zolang mogelijk borstvoeding te geven, en ik heb het 2 maanden gedaan, zonder een enkel probleem. Max wist meteen hoe het moest (beter dan ik haha) het enige beetje rare wat ik ervaren heb is dat als hij 's nachts moest huilen, mijn borsten geheel en al op eigen houtje alvast begonnen met voeden, terwijl er nog geen baby aanlag, hahaha ik leek wel een gazonsproeier die het dekbed aan het wateren was.
Maar na 2 maanden was het letterlijk van de ene op de andere dag gedaan met de melk. Ik ging slapen met maatje E, heuse mama borsten en werd de volgende ochtend wakker met mijn orginele bescheiden Ctjes. Overnacht was ineens mijn melk helemaal weg. Mijn arts heeft zich nog wel op z'n kop gekrabt want zoiets had ie nog niet eerder gezien, maar er was niks met me aan de hand (medisch) dus tja....toen werd het flesvoeding.

Ajuus, ilja

Ik heb ook bewondering voor de mama's die bv blijven geven. Zolang je jezelf er prettig bij blijft voelen, waarom zou je het dan niet doen? Ik heb het 4 weken volgehouden en toen was het op. Het past ook gewoon niet bij mij en de volgende keer begin ik er niet eens meer aan.

Groetjes,
Nelly.

Geven er nog veel hier dan? En hoe vaak?
Zelf heb ik sinds een paar weekjes de ochtendvoeding eruit. Tot een jaar kreeg ze nog 3 tot 4 keer per dag. Nu is ze 14maanden en heb dus in 2 maanden tijd er 2 voedingen uit gekregen. De avondvoeding hou ik nog een tijdje vol.  Ook als ze snachts veel verdriet heeft krijgt ze nog een slokje.  Al hoop ik dat mijn ongi wel eens opgang gaat komen want zwanger worden schiet niet echt op.

Oooooow, ik ben jaloers! Had mijn meisje ook nog graag zelf gevoed, maar na negen maanden gaf ze echt zelf aan niet meer te willen (en na een aantal keren omgedraaide tepels en tandafdrukken erin toch maar gestopt haha!) Op zich mooi dat ze het aangeeft, maar ik was er zelf nog niet klaar mee....dus borstvoedende moeders: blijven genieten!

Liefs, Marcia mv Puck

Terug
Bovenaan