borstvoeding

Ik geef ook nog bv aan Lyanne, 's morgens en 's avonds en soms ook nog 's nachts. Ik wil het blijven doen tot ze 2 jaar oud is.Als ik de hele dag thuis ben en ze eet niet goed, leg ik ze nog een keer extra aan, toch makkelijk hoor!! Mocht er ooit toch een tweede komen , dan hoop ik dat het weer lukt!

Marieke mv Lyanne

Ook Mirthe krijgt nog 2 keer per dag BV.
Ik moet daar wel een rustige plaats en een rustig moment voor nemen anders gaat ze "beesten". Voeden met de twee oudsten erbij werkt niet meer.
Daarom ga ik dus lekker met haar op ons bed liggen.
's Ochtends krijgt ze BV als ontbijt en daarna slaapt ze nog lekker tot ca. 10.30 uur.
Daarna krijgt ze fruit.
Tussen de middag een boterham en een fles pap.
's Middags warm eten en een beker toetje.
En dan voor het slapen gaan weer BV.
Ze drinkt minimaal 10 minuten per borst.

Aniek onze middelste heeft het 16 maanden volgehouden  en toen vond ze het helemaal goed. En toen had ik zoiets van oké ik ben er ook klaar mee.

Voor Jasper heb ik een half jaar volledig gekolfd. Vreselijk wat voelde ik mij af en toe een koe. En dan na te gaan dat wij die beesten zelf in de stal hebben. Jasper kon zelf niet op de juiste manier drinken. Hij deed zijn tongetje tegen zijn gehemelte aan en ja is lastig met BV. Een speen kun je veel makkelijker mee "wurmen". Ik heb niog wel hulp gezocht bij de VBN en bij een lactatiekundige. Samen hebben wij van alles geprobeerd maar helaas. Met behulp van de kinderfysio hebben we het wel makkelijker gemaakt. Eerst zijn mondje masseren en dan de fles aanbieden maar voor BV was dit niet voldoende. Helaas... toen maar BV uit de fles. Na een half jaar was ik het kolven zat en ben ik over gegaan op de Friso.

Mirthe mag drinken zolang ze wil. Ik neem aan dat net als bij Aniek er een moment komt waarop zij aangeeft dat het genoeg is.

Groetjes, Helma.

Terug
Bovenaan