Borstvoeding.

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Een vraag voor diegene die bv geven, eerst moest je om de 3 uur bv geven,   is het zo als je baby ouder word dat hij minder nodig heeft of juist meer?

Hij vraagt wel eens om de 4 uur. Hij groeit goed dat is wel het belangrijkste natuurlijk,   de verpleegster zei dat ik slagroom had en geen melk, want hij was zoveel aangekomen. Hahahaha...

xxx Miranda

Tja lastig. Maar een ding is zeker, als je kindje zelf om voeding vraagt en groeit gaat het goed. Het neemt van jou hoeveel het nodig heeft. Heb je te weinig voor hem dan kom je in regeldagen terecht waarbij hij meer zal vragen en je dus vaker moet aanleggen en dan ga jij vanzelf weer meer produceren en kan je kindje weer genoeg drinken. Dus ja,  ze gaan uiteindelijk meer drinken.

Bij Leonie moet ik de flesjes BV meer gaan vullen. Wij zijn nu over gegaan op 5 voedingen van 150 ml en gaan wel de hoeveelheid vergroten (moet volgens CB)  maar ze groeit nog steeds en ik moet haar meestal nog wakker maken voor de voeding....Echt honger lijkt ze dus  niet te hebben. Dus eerst maar wennen aan dit nieuwe ritme.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Groetjes Belle

Om de 4 uur is prima hoor. Met deze leeftijd moeten ze nog minimaal 5 keer per dag een voeding. Maakt dan niet uit of dat borstvoeding of kunstvoeding is. Alleen drinken borstkindjes gemiddeld genomen wel vaker dan die 5 keer per dag.
Als je kindje genoeg plasluiers heeft, en alert en vrolijk is, maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Dan krijgen ze genoeg binnen. Ik zou de hummel lekker laten slapen hoor!

xxx Petra

Hoi

Bo is nu bijna 4 mnd en krijgt nog elke 3 a 4 uur eten. Meestal 5 uur, 9 uur, 12 uur, 15 uur, 18 uur, dan om half 8/8 uur en om 12 uur nog een keertje. Soms slaat ze een voeding over soms heeft ze ze allemaal op een dag. Op zich is het vrij normaal bij bv als ze nog 5 tot 7 voedingen op een dag hebben.
Zolang je kleintje goed groeit en voldoende poep- en plasluiers   heeft gaat alles goed.

gr Natalie

Hi!

Lois is nu bijna 3 maanden en krijgt nog de borst.
5 voedingen op een dag. Dat is dus om de 4 a 5 uur. Ze komt heel erg goed aan en is tussen de voedingen door erg tevreden. De nacht haalt ze volledig door.

Gaat lekker dus zo.
Die kleine van jou hoeft dus echt niet meer elke 3 uur te drinken als hij tevreden is en goed aankomt!

Liefs, Billie

Ik geef ook nog steeds borstvoeding.
Geert krijgt meestal 5 voedingen op een dag. Soms als hij wat huilerig is krijgt hij een keertje extra. Lekker makkelijk als je zo kan troosten!
Ik weet niet hoeveel hij drinkt. Heb hem 1x een flesje gegeven van 125 en dat ging helemaal op, maar hij had er gewoon genoeg aan.

Groetjes,
Els

Die van mij groeit goed, je ziet haar gewoon groeien. ze krijgt nog om de 3 uur maar ik heb het idee dat ik nu te weinig voeding heb. Ze lijkt niet lang tevreden na een bosrtvoeding. Ik gaf altijd 1 kant en nu beide kanten per keer. Ze komt steeds eerder en soms ook weer snachts. Als ik een fles geef met gewone voeding drinkt ze 150 en is ze veel langer tevreden. ze krijgt 4 BV en 2 FV op een dag maar vandaag ben ik begonnen met 3bv en 3 fv. Dat wil ik graag zo houden maar ben bang dat dat niet blijft. Heb haar net geven 2x rechts en 1x links (3 kwartier)maar ze leek niet tevreden daarna. Zag haar ook niet grote slokken nemen wat ze altijd deed.
herkennen jullie dit???????????????

Misschien kun je eens met een lactatiekundige overleggen?

Ik had hetzelfde bij m'n eerste kindje. Verschil was dat ik het verschrikkelijk vond om bv te geven. Ik ben dus direct overgestapt naar flesvoeding en mijn zoontje was sindsdien heel tevreden en niet huilerig meer.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan