Borstvoeding.

Hoi Wilhelmin,

Ik heb precies hetzelfde gehad bij alle drie de kinderen. Zodra ik overdag ging afbouwen naar flesvoeding, omdat ik weer aan het werk moest, ging het langzamerhand minder worden.
Sinds afgelopen weekend ben ik gestopt met de borstvoeding. Ik vind het heel jammer, want het ging prima tot een week geleden. Dat was het moment dat Manoe niet meer voor een 5e voeding kwam... blijkbaar was dat de druppel voor de aanmaak van de borstvoeding.
Ik gaf 's ochtend een borstvoeding, dan kreeg ze overdag 2 flesvoedingen om 's avonds nog 2x borstvoeding te krijgen.... dat ging prima! Toen ze 's avonds nog maar 1x kwam ging het fout, de borstvoeding liep in een sneltreinvaart terug en ik had niet meer genoeg om haar tevreden te stellen.
Ik heb altijd gezegd dat ik zou stoppen op het moment dat ik zou moeten gaan kolven om de productie op gang te houden, dus ben ik afgelopen weekend gestopt... maar ik vind het wel jammer dat het niet nog iets langer heeft geduurd. Manoe is nu bijna 4 maanden.

Hoe gaat het nu bij jou?

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

Hallo,

Bij mij ging het vorige week ook ineens heel slecht met de borstvoeding.
Het leek wel of ik opeens "droog" stond!
De oorzaak was waarschijnlijk doordat ze op het burootje zo ontzettend over het gewicht van Geert zaten te zeuren. Hij was veel te weinig aangekomen en we kijken het nog 1 maand aan bla bla bla.
Ik ging toen erg zitten piekeren wat ik moest gaan doen en als er iets slecht is voor het geven van borstvoeding is het wel piekeren!
Ik heb mezelf toen maar eens streng toegesproken dat er niets aan de hand is. Geert drinkt altijd goed, hij is super tevreden en huilt bijna niet.   Wat geeft het dan dat hij iets minder aankomt dan anderen kinderen!
Dat heeft geholpen, want na een paar dagen zat ik weer als vanouds te voeden en heb ik weer volop melk!

Groetjes,
Els

Hoi Meiden

Laat je niet gek maken met het idee dat je te weinig voeding hebt. Rond de 3/4 mnd hebben die kleintjes een sprongetje waarin ze heel erg veel zuigbehoefte hebben, hierdoor lijkt het echt of dat ze onverzadigbaar zijn en je te weinig voeding hebt. maar het gaat die kleintjes voornamelijk om het zuigen en zo krikken ze gelijk de bv wat op voor de volgende stap. Ik ben er nu net doorheen en ben zo blij dat iemand mij dit verteld heeft en ik doorgezet heb. Je kunt er zo onzeker van worden. Heel veel moeders stoppen in deze periode omdat ze denken dat ze te weinig hebben helaas.
Ok bo krijgt 2 flessen op een dag maar dat komt omdat ik door haar allergie eigenlijk de bv helemaal afgebouwd heb en toen ze de fles ging weigeren weer opgebouwd, dus ik kreeg het voorlopig nog even niet volledig op pijl. Maar als je constand bv hebt gegeven bedenk dan dat als de broeken goed zijn en ze goed groeien dit vanzelf weer overgaat.
Succes met de bv.

Groetjes Natalie

Ik voed op verzoek, maar vaak zit er wel 3 uur   tot max 4 uur tussen.

Hoiallemaal
bij mij gaat de bv goed. Ze krijgt 3x bv en 3x fv en daar voelen we ons allebei goed bij.
Mischien veel want de flessen zijn 200 cc.
de 1e bv krijgt ze om 7 uur. Dat geef ik haar slapend. Dan is ze klaar voordat de andere opstaan.(dan gaat ze weer terug in bed en slaapt ze door tot 10.30)  Nu in de vak sliep ze steeds tot 9 uur. En dan kreeg ze om 10.30 gewoon een half flesje. Ze krijgt nl vaste tijden. Gewoon als wij eten en bij onze tussendoortjes. En straks vervang ik 1 fles voor fruit, ideaal is het zo. Komt altijd goed uit voor mijn werk, voor de schooltijden van de andere en voor de visite. Alleen gaat ze wel laat naar bed want ze blijft bij ons beneden(en wakker)tot wij naar bed gaan. De laatste bv is als wij in bed zijn. Samen onder de dekens. lekker knus

Wat goed dat jullie ook nog BV geven.
Leonie krijgt ook nog BV.  4 flessen BV en 1 fles KV. Helaas loopt de BV wel terug en hoop ik dat ik het nog even zo kan redden. Maar ze is nu al 4 maanden dus dat heeft ze toch al weer mooi binnen.

Tot hoelang gaan jullie BV geven en kolven jullie af of voeden jullie "live". Ik kolf al vanaf het begin alles af. Went ook wel, voordeel is dat ik niet hoefde te wennen aan het kolven.

Groetjes Belle

PS zijn er nog meer meiden die BV geven?

Hallo,

Ik geef ook nog steeds borstvoeding. Geert krijgt 5 voedingen op een dag en daarnaast krijgt hij nu ook fruit.
In de vriezer heb ik altijd een paar flesjes afgekolfde melk staan voor als ik moet werken en die flesjes vervang ik regelmatig voor verse flesjes zodat het niet te lang in de vriezer zit.
Ik stop pas met borstvoeding als Geert het niet meer wil of als het niet meer gaat.
Het is zo makkelijk (en natuurlijk spotgoedkoop!)

Groetjes,
Els

Ik heb nooit afgekolfd. Eigenlijk vond ik Bv helemaal niet leuk maar dacht het gewoon te proberen. En het is gelukt terwijl niemand dat had verwacht. Omdat ik niet echt gemotiveerd was en omdat ik van af de 1e dag vaste tijden deed.
Met deze BV en FV combinatie vind ik het wel leuk(ik vind een flesje geven nl veel gezelliger dan de borst.)  Ik wil er nog 1 afbouwen en dan van 7 uur en 23 uur erin laten

Terug
Bovenaan