Borstvoeding

Deze mamma geeft nog steeds borstvoeding! Aan haar jongste zoon weliswaar ;-) maar het benauwd me af en toe geweldig. Hebben jullie die ervaring ook?
Op zich vind ik het superfijn en ben ik er stiekem ook wel trots op dat hij al ruim 6 weken volledig bv krijgt maar ben continue bang dat ik aan het einde van de dag niet genoeg heb. Dan wil ie vaker eten en zijn die borsten voelbaar leeg. Met als gevolg dat hij sneller weer komt en dan heb ik natuurlijk nog weinig productie. Ik overweeg om een flesje kunstvoeding als laatste voeding voor de nacht te geven, wat vinden jullie daarvan?

Wat een emotioneel gedoe toch, dat borstvoeden.

Graag wat input van andere mammies, hoe lang hebben jullie het volgehouden en wanneer ben je gaan bijvoeden?

Liefs!

Hoi,

Met Hjerre heb ik ook borstvoeding gegeven, bijna 5 maanden lang, maar ik vond het niet leuk, het deed bij mij ontzettend pijn en toch hield ik het vol.( tot ik moest stoppen omdat Hjerre niet meer groeide).Ik ben eigenlijk na een week ongeveer begonnen met bijvoeden. Ten eerste omdat ik ook niet zoveel voeding had en ten tweede omdat ik de papa ook dat ultieme moment van vader en zoon wilde geven. Harrie gaf Hjerre altijd een flesje voor dat wij na bed gingen, ongeveer 11 uur en later 10 uur. Wij gaven hem dan hypoallergene voeding en Hjerre reageerde er goed op.
Ik zou dus zeggen doen! Voor jezelf en je borstvoeding en voor je man eventueel.

Groetjes Hanneke

hoi
ten eerste knap van je dat je het al 6 weken volhoud hoor!
bij marek heb ik heel lang bv gegeven hij kwam vaak om de 2 uur maar kwam genoeg aan Dus hij deed het er zover goed op maar ik ging er behoorlijk aan onder door was de hele dag bezig met voeden
Toen jens geboren werd ben ik er weer met volle moed aan begonnen Alleen wilde hij vanaf dag 3 niet meer aan de borst drinken dus dat werd kolven Maar na 5 weken werkte dat gewoon echt niet meer Jens kwam niet genoeg meer aan en toen ben ik hem bij gaan voeden met hypoallergene voeding
en dat gaf rust gewoon omdat ik geen 6 voedingen meer hoefde te hebben maar 2 of 3 Dus ik zou zeggen gewoon lekker bijvoeden ook voor jezelf!
liefs mira

NEEEEE Steph!! Geen flesje bijgeven!! Das het begin van het eind. Je borsten voelen idd 's avonds leger aan, das normaal! 's Nachts is je prolactine-gehalte in je bloed hoger, waardoor er meer melk aangemaakt wordt. Vandaar dat je 's morgens vollere borsten hebt dan 's avonds. Maar tis allemaal een kwestie van vraag en aanbod. Met een flesje ga je dit alleen maar verstoren. Als je Luuk laat drinken, krijg je op een gegeven moment toch een toeschietreflex en komt weer een hele lading nieuw gevormde melk. Mocht je nog twijfelen, geef je toch gewoon nog een "extra" borst en merk je zelf wel wanneer hij verzadigd is. Als je nóg twijfelt, neem dan eens een kijkje op www.borstvoedingsforum.nl . Er zal een wereld voor je open gaan (tenminste, dat gevoel had ik de eerste keer) en je krijgt meestal echt heel snel antwoord op je vraag/vragen.
's Avonds vaker komen noemen ze ook wel clusteren. Ook dit is normaal gedrag.
Hoe lang ik heb doorgevoed... uh... ik voedt Marly (net 3 geworden) nog steeds alleen moet ze het nu delen met Mylo (10,5 weekjes oud). Bijvoeden wordt pas geadviseerd vanaf 6 maanden. Pas dan zijn de darmen er aan toe ander voedsel te verwerken dan bv. Dat er fruithapjes ed bestaan vanaf 4 maanden is puur geldspekkerij voor die firma's. Veel plezier nog bij het voeden! Enne... als je je onzeker voelt, gewoon spuien op dat borstvoedingsforum en als je zin hebt, neem ook eens een kijkje op www.bewustouderschap.nl , daar krijg je ook antwoord op deze vragen en nog véél meer en bovenal: heel gezellig!!

Groetjes!! Marloes mv Marly en Mylo

hoi,
zou inderdaad zeker niet gaan bijvoeden, zodra je begint met bijvoeding dan wordt de productie alleen maar minder.
ik heb gewoon wanneer ze aan de borst wilde de borst gegeven, dan weet je eigenlijk bijna zeker dat ze genoeg krijgen.
mijn zoon is nu 17 maanden en geef hem nog de borst en herken je twijfels, maar als ze goed groeien en zich goed voelen, dan is het gewoon goed.
Ik zou niet aan bijvoeding gaan beginnen, in ieder geval niet als je nog van plan bent borstvoeding te blijven geven.
ik ben ook pas met 6 maanden bij gaan voeden, omdat dat de kans op het ontwikkelen van allergieen verminderd en dan zijn de darmpjes er pas rijp genoeg voor.
groetjes sylvana

6 weken is een beruchte periode voor regeldagen!!!!
Je kindje is groter geworden en heeft gewoon meer nodig en hoe krijgt hij dat voor elkaar??? Door meer en vaker te vragen.
Als mama kan je dan enorm gaan twijfelen of je nog wel genoeg hebt en of het wel goed komt, maar echt waar: volg je kindje en het komt goed!

Bij de fles komt er na een tijdje een schep en zoveel cc water bij, dat kan jij moeilijk doen bij de borstvoeding ;-)
Durf je kindje te vertrouwen, aanleggen aanleggen aanleggen en over een tijdje zal je merken dat jullie weer beter op elkaar afgestemd zijn!

groetjes,
Marije (jongste van 10 maand krijg nog bv)

Hey hoi,

ja heel bekend hoor, ik weet hoe je je voelt...

ik ben toen ik het gevoel dat ik "leeg" was `s avonds meer gaan kolven en op een gegeven moment was het weer een "volle" handel hahahaha....

Ik ben wel veel gaan drinken en cashewnoten gaan eten......

ik heb het 6 maand volgehouden en heel af en toe gaf ik eens een flesvoeding tussen door als ik echt het gevoel had dat Linsey niet zat werd....en dat heeft hier enorm voor mijn "eigen gevoel" geholpen.....dit hebben ze mij toen ook aangeraden op het CB omdat als je je zorgen gaat maken over de voeding de voeding terug "kan" lopen.....dus volg je eigen gevoel....

suc6 in ieder geval

Terug
Bovenaan