Borstvoeding

HERKENBAAR!!!! Daarom heeft Lot maar 3 weken borstvoeding gehad. Skip kreeg ruim 10 maanden borstvoeding en Bo ruim 6 maanden... en Lot komt er dus niet zo goed vanaf hahaha. Maar ik had er zoooo geen zin meer in ;)
Als ik nu terugkijk is de fles wel erg makkelijk.... ik voel me een heel stuk minder gebonden, zowel aan haar (voel me wel verbonden uiteraard maar niet op een negatieve manier) als aan huis.
Daarbij is het met 3 kleine kinderen ook moeilijker.
Maar.... dat je borsten 's avonds leger aanvoelen is heel normaal en dat je kindje 's avonds vaker wil drinken ook. Dat deed Bo ook heel erg... en inderdaad wil Lot (nu zelfs met de fles) ook vaker drinken, ze is deze week ook 6 weken en daar hoort een sprongetje bij (helaas haha).
Wat ook heel goed hielp was tussendoor kolven, ook al komt er niks, je borsten worden zo wel gestimuleerd om meer aan te maken... het is officieel niet de bedoeling om dat op die manier aan te pakken maar bij mij werkte het geweldig.
Ze zeggen dat je dan beter je kindje kunt aanleggen, maar die drinkt dan toch minder krachtig (zeker als er minder komt) waardoor het minder stimuleert.
Maar dat onzekere gevoel dat je dan kunt hebben herken ik zeker.... maar het is dus normaal zo rond deze periode.
Heeel veel succes! Supergoed dat je het volgehouden hebt.
Liefs, Noor mv Skip, Bo en Lot

Jeetje, wordt er helemaal emo van... stom gedoe!
Ik wil wel heel graag volhouden! Daar heb je het al; volhouden, dat woord alleen al, dan klopt er toch iets niet als het zo benoemd wordt?

Jullie eerlijke reacties doen me goed en ik denk dat ik gewoon doorga zoals het gaat. Wellicht wat vaker aanleggen en proberen de productie op te hogen.

Lekker cashewnoten, boterhammetje met blauwe muisjes en een potje venkelthee en goede moed, dan kan het toch niet meer mis gaan zou je zeggen ;-)

En dan alleen nog een voorraadje in de vriezer zien op te bouwen zodat ik ook weer eens alleen (!) de deur uit kan. Daar ben ik ook wel aan toe!!!

Dank lieve meiden, jullie hebben me enorm geholpen en ik zal idd een kijkje gaan nemen op het borstvoedingsforum.

Liefs!

hoihoi

Wat goed dat je toch doorzet ....en dat zeg ik
terwijl ik ermee stop.
Mijn meisje lukt het niet om goed te happen zelfs
de lactatiekundige krijgt het niet voor elkaar.
Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik een borstverkleining heb gehad.
Het continu kolven breekt me op en ik heb gewoon niet genoeg productie dus ben dan continu bezig met het voeden en dat vindt Lorenzo niet altijd even leuk hij wordt momenteel behoorlijk driftig.
Vandaar dat ik heb besloten te stoppen meer
tijd voor het gehele gezin.

Als Isabeau zelf uit de borst kon drinken zou ik het niet zo gauw hebben opgegeven.
Dus als alles bij jouw goed loopt waarom zou je dan stoppen.
Maar ik zeg wel ieder zijn keus.

groetjes
Bianca mv Lorenzo en Isabeau.

Hoi,

Knap hoor dat je de moed weer hebt gevonden om verder te gaan! Ik herken je verhaal inderdaad ook (heb David en Lotte allebei 7 maanden volledig gevoed), na zes weken kom je op een punt dat je weer even opnieuw je draai moet vinden. Het komt weer goed, en inderdaad beter niet gaan bijvoeden als je bosrtvoeding nog niet wil stoppen.
Succes, en geniet van je momenten met je kleine mop!

Liefs Sascha.

Terug
Bovenaan