borstvoeding

Hier ook pro bv.... ik ga ervoor... slik al vanaf dag 1 van de zwangerschap homeopatische pilletjes om de bv op gang te helpen... bij ons jochie in de 1e zwschap ging het TOTAAL NIET.... ook geen goede begeleiding... maar omdat een gewaarschuwd mens voor 2 telt.. in dit geval 2 borstjes.... heb ik me van voor naar achter voor en door laten lichten.... want die borsten ZULLEN STROMEN! Hebben met onze kleine jongen nl. een jaar lopen tobben op peperdure Nutramigenvoedingen omdat hij zoooooo'n buikpijn had... en achteraf ook getraumatiseerd is geweest van de bevalling.... dus ik doe er persoonlijk alles aan.... gelukkig kom ik nu ook in een zhuis waar ze je 100% ondersteunen.....

lukt het op dag 8 niet dan gaan de stoppen erop en klaar....dan op flessenvoeding.... hebben wel een einddag in gedachten mocht het onverhoopt niet lukken....

Ik heb mijn 3 kids ruim een jaar BV gegeven elk (mijn 2e zelfs bijna 2 jaar). Ik vond het supermakkelijk en het kolven ging mij ook goed af. Mijn 3e kindje heb ik op mijn werk kunnen voeden, dat was helemaal ideaal. Dus de 4e gaat ook BV krijgen!
Een goede kraamverzorgster kan je goed begeleiden bij de borstvoeding evt in samenwerking met lactatiedeskundige.
Uiteindelijk moet je zelf een keuze maken waar je het beste bij voelt. Iedereen heeft een mening, maar het zijn jouw borsten en jouw baby, dus doe vooral waarvan je denkt dat het beste is. Uiteindelijk worden alle babies groot!
Groetjes.

Hoi Meis,

Ik kan me voorstellen dat dit soort gruwelverhalen je in verwarring brengen. De fles klinkt dan wel heel makkelijk. Borstvoeding hoeft helemaal geel hel te zijn en ook geen pijn te doen. Het is wel belangrijk dat je goed achter je keus staat en je van tevoren zorg dat je er het een en ander vanaf weet.

Ik vertel je mijn verhaal, niet om je iets op te leggen maar wel om je ook de andere kant te laten zien.
Ik ging er vrij blanco in, ik zou bv proberen en wel zien hoe het loopt. Heb van tevoren via de thuiszorg zo'n info avond bijgewoond en het een en ander gelezen op internet. Kwam er al snel achter dat er veel verhalen de ronde doen die niet helemaal kloppen. Ook is de generatie van onze moeders totaal niet met bv opgegroeid, juist fles was toen 'mode'. Tevens gafen artsen toen veel 'kort door de bocht' adviezen die de bv juist nodeloos te gronde hielpen.
Mijn kindje dronk meteen goed uit te borst, tuurlijk voelt het een beetje gek aan want babytjes zuigen best hard. Als je kindje de tepel goed vast heeft is het 3 sec. gevoelig en dan is het weg. Toch was er iets niet helemaal goed gegaan en had ik aan het eind van de week kloofjes, kleine wondjes aan mijn tepels. Meteen een lactatiekundige gebeld en langs gegaan. Samen gekeken hoe mijn kleine het deed, maar die deed het prima. Heb speciale creme gekregen en een paar dagen borstschelpen gedragen en weg waren de kloofjes. Daarna ging het prima. Elke 3 uur kwam hij en hij vond het heerlijk. Ook 's nachts lekker niet naar beneden in de kou, lekker in bed blijven liggen, kindje aan de borst en een beetje door soezelen. Als hij klaar was weer terug in bed en verder slapen. Dit heb ik 6 mnd volghouden, toen sliep hij door en dronk alleen nog overdag. Supermakkelijk, trui omhoog en gaan. Binnen 5 min klaar! Hij heeft uiteindelijk tot 20 mnd gedronken, toen nog maar 1x per dag. Daarna heb ik er een punt achter gezet want als het aan hem lag drinkt hij nu nog :)

Oftewel, het kan heel leuk zijn, supergezellig, je hebt een hele speciale band met je kind en de nachten zijn veel gemakkelijker. Mits je bij problemen maar gelijk hulp inschakeld en vooral je eigen gevoel volgt en niet luistert naar adviezen uit 1923:) En dan heb ik het nog niet eens over het geld dat je bespaard. Een pak voeding kost een tientje en in het begin drinkt hij daar 3 per week van ongeveer. Word wel minder, maar ik vind het een flinke kostenpost.

Heel veel succes met je keus en heel veel plezier met je kindje straks.

Groetjes, Marijne

hallo,

bij mijn 1e zoontje heb ik geprobeerd bv te geven echter hebben zoonlief en ik zelf 5weken niet geslapen!!! tja zoonlief bleek honger te houden na zowel 2uur aan de borst. bleek ik niet genoeg voeding te hebben. wel genoeg melk maar er zat gewoon niks in. en aangezien ik deze kraamtijd wil genieten en ook nog een peuter rond heb lopen voor wie ik het ook leuk wil houden ga ik meteen beginnen met fv. echter ben ik wel een voorstander van bv mits het lukt, en daarbij moet het wel leuk blijven!!!

succes en weet dat het bij iedereen anders loopt. volg je eigen gevoel en dan weet je zeker dat je voor jou de beste keuze maakt!!!

groetjes inge

Terug
Bovenaan