Borstvoeding

Wie van jullie geeft er nog meer borstvoeding?
Hoe gaat dat? Hier gaat het allemaal prima! Alhoewel mijn borsten soms zo gespannen zijn, dan als Max begint te drinken hij moet hoesten en proesten omdat het hem echt te snel gaat.
Hoe vaak moeten jullie voeden?? Ik voed overdag om de 3 uur ongeveer en 's nachts zit er 4-5 uur tussen. Gemiddeld duurt het voeden 20-30 min. Ik vind wel dat er veel tijd in gaat zitten, maar ja, dat moet ik maar voor over hebben.
Hoe lang willen jullie het vol proberen te houden? Ik wil minimaal 3 maanden vol houden (er zijn nu al 3 weken voorbij).
Het aanleggen doet bij mij trouwens nog steeds enorm pijn (ik gebruik ook al puralan) maar na een sec of 10 wordt het gelukkig minder.
Ik vind het nog steed erg bijzonder dat ik zelf ons kind kan geven wat het nodig heeft.

hoi,

ik hoor hier eigenlijk niet, ben in november bevallen, maar geef ook borstvoeding.. ook bij mij deed het aanleggen enorm pijn, had ook van alles geprobeerd, ijsklontje er op (hielp bij mij niet trouwens) eerst kolven etc. Heb toen ook puralan gebruikt maar heb daarnaast een dag gekolft, nu deed bij mij 1 kant zeer, heb toen de ene keer de ene borst gevoed, de andere keer de gekolfde melk gegeven, bij mij was het de volgende dag zo goed als over.... weet niet of je kloven hebt?

ik voed nog steeds ongeveer om de drie uur overdag, 's nachts zit er 6 uur tussen..
heb nu 10 weken volledige borstvoeding gegeven, ga nu over naar flesvoeding, dit ivm met mijn werk..

geniet van het geven van borstvoeding!! echt bijzonder

liefs, leentje

Onze Eva heeft vandaag voor het eerst goede BV gekregen, BV is vandaag op gang gekomen (4e dag). Ze heeft de 2e dag mijn tepels kapot gezogen, waardoor ik nu verga van de pijn en probeer met middeltjes weer te helen. Ik hoop heel erg lang BV te gaan geven, dit heb ik bij de andere 3 nl ook gedaan. Zij hebben gemiddels 1,5 jaar BV gehad.
Normaal gesproken moet aanleggen geen pijn meer doen, enkel de toeschietreflex zou je moeten voelen, maar misschien bedoel je dat ook wel in je tekst.
Groetjes..

ja, ik geef ook BV!!!!!!!!!!!!! Bij de eerste ook lange tijd gedaan en bij Ezra ga ik er ook voor. ik stel me geen tijd. Ik zie wel.
Als je borsten echt heel vol zitten kan je voor de voeding er iets uitkolven, dan is de druk voor je kindje wat minder. Een goed forum voor bv-vragen en problemen is: borstvoedingsforum.nl. Ik heb hier veel aan gehad de eerste keer. Ik geniet er ook van, maar heb dan ook gelukkig geen problemen ermee.
Geniet van de bv en succes ermee!!!

liefs

ik geef mijn dochter carlinde 3-1-2010 ook BV
en had veel last vankloven nu leg ik ze in een andere houding aan en dat was goed te doen
zo goed dat het nu minder zeer doet

misschien is dat ook een optie
groetjes

Hoi Hoi,

Ik heb het nagevraagd en blijkbaar mag het aanleggen (hooguit 10 sec) wel even pijn doen. Max zuigt zó hard, dat mijn tepels dan heel gevoelig zijn en er pijnlijk. Maar verder doet het geen pijn, dus dan is het prima.
Ik wissel de houding bij het voeden af: rugby, liggend en gewoon. Hierdoor worden alle kanten van mijn borsten goed leeg gedronken.
Ik heb geen kolven, maar voor mij is dat ook niet nodig hoor, is echt alleen even dat aanleggen.
Bij mijn eerste heb ik heeeel veel last gehad: tepelkloven, harde schijven, een fikse borstonsteking. Maar hij dronk ook niet goed, want hij had koemelkallergie (tja, dat wisten we toen ook nog niet) en kreeg via mij vanalles binnen. Heel zielig, maar ja, borstvoeding geven was toen echt geen pretje.
Nu gaat het super goed en ben ik blij dat ik toch gekozen heb om borstvoeding te geven.
Nou dames, hopelijk mag het ons nog lang goed lukken om onze kindjes zelf te voeden!

Hoihoi
Ik heb 4 dagen bv gegeven en toen van ellende over gegaan op de fles.
Ik had echt veel te weinig, en Thijs lag een uur te drinken en had dan nog te weinig op.
Door te kolven kwam ik er achter dat er echt bijna niets uit kwam.
(na 15 min. kolven had ik 8cc voeding)
Nu met de fles gaat het prima. Overdag voed ik om de 3 a 4 uur, 's nachts zit er ongeveer 5 uur tussen.
Ons mannetje heeft ook al een paar keer door geslapen.
Ik heb maar 2 dagen last gehad van gespannen borsten.
De kloven waren ook vlug genezen na het stoppen van de bv.
Bepanthen deed wonderen.

Ik vind het wel jammer hoor dat ik hem nu niet zelf kan voeden, maar ja als je allebei zit te huilen is het ook niet leuk meer.

Liefs, Petra

Hoi, Dani is met een keizersnee gehaald.
Lag op de uit slaapkamer toen ze Dani brachten en gelijk bij me aan de borst legden omdat hij al zo aan het zoeken was...
Wat een zuig kracht had de kleine man, ze konden het van ver af al horen...
Mijn tepels waren allebei kapot en ben ik begonnen met tepelhoedjes.
Nu 4wk later nog in gebruik, heb laatst wel tussen de voeding door geprobeerd om de tepel te geven maar zijn kaken glijden eraf...
Er komt ook zo veel melk uit...( heb geen kolf en ga echt niet zitten klooien om eerst te gaan kolven.)

Bij elke voeding verslikt hij zich wel, als je zelf maar rustig blijft, komt hij wel weer op adem.

Ga de kleine man in bad doen en voeden.

Suc6, Natasja

Terug
Bovenaan