Borstvoeding

Hier ook BV. Mijn dochter is nu 2 weken oud. Bij de andere 2 kids heb ik 6 mnd en 9 mnd gegeven.

Het kost in het begin inderdaad wel veel tijd. Maar dat is met de fles ook! En later is de borst sneller dan de fles, is mijn ervaring.

Heel eerlijk doet mijn linkertepel ook pijn bij het aanleggen. Dat had ik bij de andere 2 niet. Wel had ik bij nr 2 dat de toeschietreflex zo sterk kon tintelen dat ik het ook niet altijd prettig vond. Maar dat ging ook weer voorbij.

Mijn dochter verslikt zich ook ontzettend in de hoeveelhied melk. Zeker als er iets meer dan 3 uur tussen de voedingen zat. Dat deden mijn andere 2 kids ook, zeker de oudste. Maar ook dat raakt op een gegeven moment op elkaar afgestemd. En als de baby's groter worden, kunnen ze ook meer melk aan en verslikken ze zich niet meer zo snel.

Ik probeer om in ieder geval weer 6 mnd te geven. Voordeel was bij die andere 2 ook dat mijn menstruatie daarmee heel lang weg bleef. Dat vond ik een kleine toegift voor al het werk van zwanger en bevallen, haha. We zien wel hoever we komen.

Terug
Bovenaan