borstvoeding?

Vraagje: wie van jullie gaat borstvoeding geven?
Ik was het eigenlijk niet van plan omdat ik het vorige keer lichamelijk heel zwaar vond. Vreselijk vocht tekort steeds, kan er niet tegenaan drinken.
Verder kapotte tepels en zo steeds en steeds tegen borstontsteking aan.
Daarentegen had ik wel heel goede voeding, dik en vet, en Martijn kwam weleens en pond aan in de maand...
Omdat ons meisje zo klein blijkt twijfel ik nu, terwijl ik de hele zwangerschap zeker wist dat ik het niet wilde...
Maar er is van buitenaf zoveel druk om het wel te doen, zeker als ze zo klein is... Voel me verdorie (sorry) bijna een slechte moeder als ik gewoon aan flesvoeding begin...
Marianne

Ik heb hier een tijd geleden al een topic over gemaakt,toen wist ik nog niet wat ik ging doen.
Toen ik er eindelijk uit was[ik wou toch borstvoeding gaan geven]werd het me afgeraden wegens medicijn gebruik.
Jij bent echt geen slechte moeder hoor als je toch liever flesvoeding wilt geven en je hebt tegenwoordig ook flesvoeding met wat extra,s erin!
sucses
groetjes

Marianne,

Laat je nooit, maar dan ook noooooit gek maken door andere mensen.
Ik ben een grote meid, zo gezond als een vis, maar heb nooit borstvoeding gehad.

Als jij als een berg tegen het borstvoeding opgeven ziet dan moet je het ook gewoon niet doen. Het is jou lijf, jou leven, jou beslissing. Ik ben er van overtuigd dat als je bij voorbaat al tegen iets aankijkt, of je vantevoren al denkt dat het niet lukt, dat het dan ook niet gaat lukken.
Dus doe wat je hart JOU ingeeft. En negeren die anderen!

Ik ben ook van plan om borstvoeding te gaan geven maar als ik weer ga werken dan weet ik het nog niet. Ik zie het afkolven op mijn werk nog niet echt zitten. Maar mocht borstvoeding problemen gaan geven dan stap ik echt over op de fles. Ik ben ook groot geworden met de fles en ben kerngezond.
Borstvoeding wordt wel erg gestimuleer door VK en ziekenhuis maar je bepaalt het toch echt zelf.
Groetjes Peet

Ten eerste wou ik even kwijt dat je ABSOLUUT GEEN slechte moeder bent, als je geen bv gaat geven!!!!
Laat je dat niet door anderen wijs maken hoor!!!!
Het is je eigen keuze of je wel of geen bv gaat geven.
Het wordt indd wel erg door iedereen gestimuleert, maar met flesvoeding is ook niks mis mee en worden ze ook echt wel groot.
Ik heb bij yordi toen een bv cursus gevolgd, omdat ik niet zeker wist of ik dat wou gaan doen of niet. Maar na die cursus zag ik bv geven toch echt niet zitten. Yordi heeft dus ook gewoon de fles gehad. En bij deze twijfelde ik geen moment. Dit mannetje krijgt ook gewoon meteen de fles.
Dus meid, doe gewoon waar jij je het beste bij voelt.

Liefs marielle

ik heb bij de eerste 2 jaar en 4 mnd borstvoeding gegeven en deze ga ik het zeker weer proberen!!!

ik ben zelf van mening als je erg twijfelt je kan het altijd proberen en alsnog overstappen naar flesvoeding maar van flesvoeding nooit overstappen op bv!!

en de keuze maak jij geheel zelf en niemand heeft het recht je dan een slechte moeder te noemen!!!!

ik heb de vraag deze zwangerschap nog geen 1 keer gehad van de vk niet en van de gyn (nog) niet!!!!!

Hier ook een fan van bv. Heb mijn kleine 20 mnd gevoed. Bij ons ging het echt vanzelf en ik had er lichamelijk helemaal geen moeite mee. Dus ik realiseer me dat ik makkelijk praten heb. Alleen de eerste week kloven gehad en verder nooit gezuer. Heb ook ruim 7 mnd gekolfd op mijn werk. Heerlijk 3x per dag even een extra pauze :) Had een dubbele elektrische kolf dus ik hoefde er weinig aan te doen.

Ik wil hiermee dus zeggen: zo kan het dus ook. Ik hoor zovaak verhalen van mensen die het 3 dgn proberen en dan met allerlei redenen komen waarom ze gestopt zijn. Soms vind ik dat gewoon zonde om te horen want het is zo fijn en gemakkelijk. Je moet het echt even 3 wk geven en in het begin is het voor allebei wennen, maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer je je er even voor inzet het de meeste mensen zonder al teveel problemen kan lukken. Zorg verder dat je goed op de hoogte bent over hoe het werkt, kloven en een keertje borstontsteking zijn echt geen redenen om te stoppen. Met goede begeleiding is dat in een paar dagen voorbij, leer je ervan en weet je hoe je dat kan voorkomen de volgende keer.

Anyways ik zou zeggen, stap niet meteen over op de fles. Het kost je een vermogen, je moet in de nacht flesjes klaarmaken, gezeur met flessen afwassen en uitkoken enzo... MAar laat je alsjeblieft niet gek maken door mensen die zeggen dat je een slechte moeder bent als je het zus of zo doet. Daar kan ik zo boos om worden.

Iedere moeder heeft het allerbeste voor met zijn kindje en is vrij om de keuze te maken waar zij zich het beste bij voelt! Maar maak wel een keus op basis van de juiste redenen :)

Dat was even mijn pleidooi vóór bv!

Groetjes, Marijne

Hi Marianne,

Laat je in ieder geval niks door de buitenwacht aandringen! Als jij geen bv wilt geven (wat de reden ook mag zijn), moet je dat niet doen! Ik heb het me de vorige keer ook op laten dringen en vond dat niet prettig. Ik ga het nu wel proberen, maar weet ook dat als het niet gaat ik zonder schuldgevoel ga stoppen! De vorige keer voelde ik me vreselijk schuldig.

Doe wat je hartje je ingeeft en als uiteindelijk toch voor fv gaat, doe dat dan!

Gr. Tamara
(februari mama)

Terug
Bovenaan