borstvoeding?

Ik twijfelde ook nog altijd omdat ik het de vorige keer niet zo pretje vond idd zwaar dat snachts eruit en ze kreeg weinig voeding binnen (had niet veel) maar wil t zo ie zo in de kraam week wel weer proberen en lukt t niet dan ga ik niet zitten tobben en over naar de fles maar wil t wel geprobeert hebben, voor mn gevoel!

Succes met je keuze

Groetjes Joyce

Hi, ook ik ga weer bv geven. Ik heb zowel mijn zoon als mijn dochter ruim 8 maanden gevoed, daarna moest ik weer aan het werk, en mijn werk is niet echt geschikt om tussendoor te kolven.

Je kunt het natuurlijk altijd een kans geven. Wat kleutermama zegt, je kan altijd nog overstappen op fles. Tepelkloven zijn bijna altijd het teken dat je niet goed aanlegt. Ik kreeg ze ook weleens, vooral als ik te makkelijk werd in aanleggen.

Maar je bent geen slechte mama als je toch voor fv kiest hoor. Laat je dat ook niet aanpraten.

Natuurlijk is het 's nachts vermoeiend. Daarom ligt onze baby straks weer gewoon bij ons op de kamer. En 's nachts haalt mijn man de baby uit bed, en legt de baby weer terug. Ik hoef alleen aan te koppelen, haha.

Wel is het natuurlijk gewoon zo dat zeker bij kinderen met een slechte start (heel klein, of te vroeg geboren) moedermelk helemaal is afgestemd op je kleintje. Inclusief antistoffen. Het is het al waard als je alleen de eerste dagen bv geeft.

Volg verder gewoon je gevoel, het moet niet zo zijn dat je nu al depri word bij het vooruitzicht om bv te geven.

Laat 1 ding zeker zijn, je bent geen slechte moeder. Je bent juist een goede moeder omdat je erover nadenkt en je niet iets laat opdringen. Jij moet ervoor open staan en je kind heeft meer aan een moeder met een goede gemoedsrust.

Ik had al een tijd geleden mn gedachten klaar het zou flesvoeding worden ivm medicijngebruik voor instectenallergie. Maar toch toen het zover was was ik toch gaan twijfelen. Heb in het ziekenhuis met 2 verpleegkundigen uitgebreid besproken en omdat ik toen ook aangaf om evt toch maar de medicijnen te gebruiken waar ik wel bv mee zou mogen geven (waar ik tijdens deze zwangerschap erg slechte ervaring mee had). Is er van hun kant eigenlijk uitgekomen, dat ik beter flesvoeding kan geven. Maar ze vonden het wel erg super dat ik er goed over had nagedacht en niet zomaar op flesvoeding ben gegaan omdat dat misschien in mijn ogen gemakkelijker was.
Er werd dus wel naar gevraagd en ik ben zelf het gesprek aangegaan, maar er werd niet op aangedrongen en er is verder ook door niemand meer iets over gezegd.
Zelf ben ik ook met de fles groot gebracht dit omdat mijn moeder bijna geen melk aanmaakte, dus toen moest ze wel. En ik ben ook goed terecht gekomen.

Maar volg je gevoel, en laat je door niemand gek maken.

Als het een normale situatie was geweest zou ik gelijk zeggen, doen waar jij je lekker bij voelt, maar nu... ik vind het een moeilijke.
Aan de ene kant heeft je meisje natuurlijk niets aan een moeder die niet lekker in haar vel zit, maar aan de andere kant als je zulke goede bv hebt zou het ook zonde zijn om het niet te doen. En -zoals ook al eerder is gezegd- stoppen kan altijd nog! Misschien helpt het als je met jezelf een periode afspreekt? Een maandje bijvoorbeeld?

(Ik ben wel jaloers hoor;-) Bij mij was het echt een low-fat, blauw-witte, waterige toestand die eruit kwam. Ben na drie weken fulltime bv geven en dan nog een hongerige baby hebben dan ook maar gestopt. Met pijn in mijn hart, maar met een tevreden baby die eindelijk d'r buikje vol had!)

Je moet altijd doen wat je zelf het beste vindt, daar heeft niemand anders wat over te zeggen.

Ik heb mijn dochter zo'n 2,5 maand borstvoeding gegeven, en dit keer ben ik weer van plan bv te geven, maar waarschijnlijk iets korter. Ik vond het zwaar dat ik de enige was die haar kon voeden en ik vond er eerlijk gezegd ook gewoon niets aan. Niets roze wolk waar ik op het borstvoedingsforum veel over las ;)
Mijn voeding was ook erg goed, mijn dochter kwam goed aan en daarom begin ik er dit keer ook weer aan.

ik ben een echte voorstander van BV..maar je bent zeker geen slechte moeder als je het niet wilt doen!
ik zou als tip geven probeer het! je kun nog altijd stoppen en overgaan en ieder beetje is meegenomen voor haar!
ikzelf heb een kleine tepel en hele grote borst..had heel veel melk en met kolven kwam er amper iets uit..ik heb wel et geluk dat mijn moeder lactatiekundige is geweest..dus had altijd goede hulp..maar ook ik heb een ontsteking gehad en spruw! na een dikke 5 maanden was ik het zo zat en ben ik overgestapt op de fles.
heb er wel atijd veel plezier in gehad en met liefde gedaan en dacht ook maar ieder beetje is toch mooi meegenomen!

als je het gaat proberen..ontspan dan zoveel mogelijk,mischien lukt het dit keer wel! nogmaals stoppen kan altijd!
succes!
Liefs kim 35.6

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt nu je meisje zo klein lijkt te zijn. Het is dan echt fijn om borstvoeding te geven, omdat je mag aanleggen wanneer je wil en niet aan een vaste hoeveelheid flessen vastzit. Misschien kun je het de eerste dagen/weken gewoon proberen. Tepelkloven kunnen soms voorkomen worden door anders aan te leggen. Maar alles bij elkaar moet je echt doen waar je zelf achter staat. 't Is jouw lijf. Succes met de keuze en welke het ook is, ik hoop dat het goed uitpakt voor jou en je meisje.

Terug
Bovenaan