Hi, ook ik ga weer bv geven. Ik heb zowel mijn zoon als mijn dochter ruim 8 maanden gevoed, daarna moest ik weer aan het werk, en mijn werk is niet echt geschikt om tussendoor te kolven.
Je kunt het natuurlijk altijd een kans geven. Wat kleutermama zegt, je kan altijd nog overstappen op fles. Tepelkloven zijn bijna altijd het teken dat je niet goed aanlegt. Ik kreeg ze ook weleens, vooral als ik te makkelijk werd in aanleggen.
Maar je bent geen slechte mama als je toch voor fv kiest hoor. Laat je dat ook niet aanpraten.
Natuurlijk is het 's nachts vermoeiend. Daarom ligt onze baby straks weer gewoon bij ons op de kamer. En 's nachts haalt mijn man de baby uit bed, en legt de baby weer terug. Ik hoef alleen aan te koppelen, haha.
Wel is het natuurlijk gewoon zo dat zeker bij kinderen met een slechte start (heel klein, of te vroeg geboren) moedermelk helemaal is afgestemd op je kleintje. Inclusief antistoffen. Het is het al waard als je alleen de eerste dagen bv geeft.
Volg verder gewoon je gevoel, het moet niet zo zijn dat je nu al depri word bij het vooruitzicht om bv te geven.