hoi,
Ook ik vind dat je je eigen gevoel moet volgen. Ik ben zelf erg pro borstvoeding, maar dat komt doordat ik zelf een zeer ernstige allergie heb, en alhoewel bv het niet geheel zal voorkomen is de kans dat mijn kinderen het krijgen een stuk kleiner. ( en mijn andere twee hebben idd de allergie niet)
Maar ook ik heb er regelmatig de balen van hoor. Want de enige die Joost kan voeden, ben ik. Lig ik net lekker op de bank een beetje in te dutten, moet ie weer eten. Of als ik net het avondeten op tafel heb. Dan kan ik mijn man ook wel wat aandoen. Denk ik bij mezelf, ja, jij kan nu lekker rustig gaan eten, of zomaar even de deur uitlopen. Ik moet altijd beschikbaar zijn. Dus ik kan me je frustratie zo goed voorstellen.
Ik doe zelf 's avonds rond een uurtje of tien een voeding afkolven, die mijn man dan kan geven als Joost rond 23.30 voor een voeding komt, kan ik alvast lekker naar bed.
En ook Joost gaat begin van de avond tiethangen (haha, zo noemen wij het) hij wil dan constant aan de borst, is heel onrustig etc etc. Na 2 uur non stop aan de borst te hebben gezeten valt hij meestal in een diepe slaap.
Vergeet niet dat flesvoeding ook niet zaligmakend is. Je hoort vaak van bv problemen, maar er zijn ook genoeg kinderen met fv problemen: veel meer krampjes, niet tegen de fv kunnen, nog steeds veel honger.
Ik wil je niet pushen om bv te blijven geven, maar zet even de voor en nadelen van bv / fv op een rijtje. Vind je de bv toch te zwaar, nou, met een flesje is ook niks mis hoor. En wat anderen er verder van vinden, lekker belangrijk....