Borstvoeding

vergeet trouwens ook niet dat de kindjes regeldagen kunnen hebben he!!

amy kwam op dag 10 om de 2 uur voor voeding.... hoort er bij.... is dat het niet???

I(probeer alleen mee te denken....)

Joyce, ik kan maar een ding zeggen. Volg je gevoel. Als jij er genoeg van hebt, het dodelijk vermoeiend vind. En er eigenlijk helemaal niet meer van geniet.....
Wat je ook doet, tis jou beslissing, jou lijf, jou leven.
Succes!

Joyce, ik kan maar een ding zeggen. Volg je gevoel. Als jij er genoeg van hebt, het dodelijk vermoeiend vind. En er eigenlijk helemaal niet meer van geniet.....
Wat je ook doet, tis jou beslissing, jou lijf, jou leven.
Succes!

Hi

Je kan eventueel ook combineren, bijvoorbeeld dat je alleen nog smorgens en savonds bv geeft en overdag fv. Je moet voroal doen waar JIJ jezelf het prettigst bij voelt.

Ook ik geef vanaf het begin af aan flesvoeding. Hier heb ik voor gekozen omdat de borstvoeding met Delani echt 1 groot drama is geweest en zelfs de lactatiekundige mij toen het advies gaf ermee te stoppen. (Ik had gewoon geen druppel melk..) Mijn hele kraamtijd heb ik daardoor amper kunnen genieten.

Ongeveer 2 weken terug, Rodin was toen al 2 weken oud pakte ik Rodin smorgens lekker bij mij in bed en legde hem op mijn buik. Ineens hapte hij en legde hij zichzelf aan aan mijn borst (Ik slaap alleen in een onderbroek). Ik haalde hem er gelijk van af (met veel moeite, pink ertussen proppen) en tot mijn grote verbazing zag ik dat er al melk in zijn mondje zat en uit mijn tepel kwam. Sindsdien geef ik hem 1 of 2 x per dag (iedere avond en soms smorgens) bv. We vinden het allebei heerlijk en genieten er enorm van. Ik heb geluk dat Rodin geen last heeft van tepel/fles verwarring. Ik vind het heel bijzonder hoe het is gelopen...

Iig succes met je keuze en luister vooral naar jezelf. Liefs, Nicole

ik geef ook bv maar kolf het al bijna 5 weken af.Joyce krijgt de bv dus in een fles omdat ze de borst niet pakt.
Het gaat nu nog steeds goed maar je moet er wel volledig achterstaan.

groeten lenie

hoi,

Ook ik vind dat je je eigen gevoel moet volgen. Ik ben zelf erg pro borstvoeding, maar dat komt doordat ik zelf een zeer ernstige allergie heb, en alhoewel bv het niet geheel zal voorkomen is de kans dat mijn kinderen het krijgen een stuk kleiner. ( en mijn andere twee hebben idd de allergie niet)

Maar ook ik heb er regelmatig de balen van hoor. Want de enige die Joost kan voeden, ben ik. Lig ik net lekker op de bank een beetje in te dutten, moet ie weer eten. Of als ik net het avondeten op tafel heb. Dan kan ik mijn man ook wel wat aandoen. Denk ik bij mezelf, ja, jij kan nu lekker rustig gaan eten, of zomaar even de deur uitlopen. Ik moet altijd beschikbaar zijn. Dus ik kan me je frustratie zo goed voorstellen.

Ik doe zelf 's avonds rond een uurtje of tien een voeding afkolven, die mijn man dan kan geven als Joost rond 23.30 voor een voeding komt, kan ik alvast lekker naar bed.

En ook Joost gaat begin van de avond tiethangen (haha, zo noemen wij het) hij wil dan constant aan de borst, is heel onrustig etc etc. Na 2 uur non stop aan de borst te hebben gezeten valt hij meestal in een diepe slaap.

Vergeet niet dat flesvoeding ook niet zaligmakend is. Je hoort vaak van bv problemen, maar er zijn ook genoeg kinderen met fv problemen: veel meer krampjes, niet tegen de fv kunnen, nog steeds veel honger.

Ik wil je niet pushen om bv te blijven geven, maar zet even de voor en nadelen van bv / fv op een rijtje. Vind je de bv toch te zwaar, nou, met een flesje is ook niks mis hoor. En wat anderen er verder van vinden, lekker belangrijk....

Hi Joyce, ik lees 2 redenen om te stoppen met de bv. Je bent bang dat je kleintje niet genoeg krijgt en je zou de voedingen graag uit handen willen geven. Of je kleine genoeg krijgt, kun je afmeten aan de groei. Groeit dani, dan krijgt ie ook genoeg. Het uit handen geven van bv kan ook als je voeding afkolft. Natuurlijk moet je dan wel een beetje op de voedingstijden aankunnen en zo te lezen kan je dat nog niet. Als je het zo bekijkt, moet je gewoon lekker doorgaan met zelf voeden... Het zou lekker makkelijk zijn als het zo lag. Borstvoeding kost ook energie van jezelf.. Jij kan alleen bepalen of je die nog hebt. Zet je aangeprate schuldgevoel aan de kant en zet de feiten op een rijtje. Succes!

Hi Joyce, ik lees 2 redenen om te stoppen met de bv. Je bent bang dat je kleintje niet genoeg krijgt en je zou de voedingen graag uit handen willen geven. Of je kleine genoeg krijgt, kun je afmeten aan de groei. Groeit dani, dan krijgt ie ook genoeg. Het uit handen geven van bv kan ook als je voeding afkolft. Natuurlijk moet je dan wel een beetje op de voedingstijden aankunnen en zo te lezen kan je dat nog niet. Als je het zo bekijkt, moet je gewoon lekker doorgaan met zelf voeden... Het zou lekker makkelijk zijn als het zo lag. Borstvoeding kost ook energie van jezelf.. Jij kan alleen bepalen of je die nog hebt. Zet je aangeprate schuldgevoel aan de kant en zet de feiten op een rijtje. Succes!

Terug
Bovenaan