borstvoeding

Hi Caat,
Ik hoef gelukkig alleen een peuter van ruim 3 1/2 in de gaten te houden en die begrijpt het gelukkig goed dat Neel soms moet drinken. (sterker: bij de eerste kik, "mama, je moet naar Neel, ze wil de borst")
Verder drinkt zij vrij snel, veel sneller dan Finn destijds, vaak zijn we maar 10 minuten bezig of zo, dat scheelt ook. En ik ben ook nog niet veel alleen geweest met de kids, vriend had 4 weken vrij!
Dus we zullen het zien, als ik een hele dag alleen met ze ben!

Ik heb een dochter van 22 maanden. Vandaag was ik voor het eerst een ochtend alleen met de 2 meiden. Ze waren allebei wakker en dat was wel even pittig. Als ik Saar ga voeden dan gaat m'n oudste dochter in de box. Ik hoop dat ze snel doorheeft dat ze ons even met rust moet laten en dat ze gewoon kan gaan spelen, maar op dit moment is dat nog niet het geval. Ze is ook wel erg jong om dat te begrijpen. Gelukkig pikt ze het nog aardig om in de box te zitten.

Ben wel blij dat morgen m'n man weer vrij is en we het weer met z'n tweetjes kunnen doen.

Hoe vaak voedde jullie jullie kinderen toen ze ruim een week waren en nog net niet op hun geboortegewicht?

Saar slaapt overdag zo diep dat ik haar bijna niet wakker krijg voor haar voeding en dan krijg ik er ook vrijwel niks in. 's Avonds is ze dan helemaal wakker en wil heel vaak aan de borst.

Aantal voedingen bij Neel in de eerste dagen weet ik niet meer, maar wel dat ze toen vaak aan 2 borsten niet genoeg had, dan deed ik nog een keer de eerste en tweede borst (dus zeg maar een 3e en 4e). Veel/vaak drinken in de avond is normaal voor baby's, dat heet clusteren. Lekker op de bank dus met Saar en laten drinken als ze wil.
En je zou overdag eens kunnen proberen om haar juist niet wakker te maken, maar af te wachten, misschien drinkt ze meer in 1 keer als ze echt wakker is, als ze op jouw verzoek drinkt, drinkt ze misschien minder, maar wel genoeg om weer een tijd lekker te slapen. Daar lijkt het hier met Neel in iedre geval op. En anders, stel je vragen eens bij het borstvoedingsforum, daar zitten mensen die er echt verstand van hebben ;)

7 voedingen op een dag is het beste voor de eerste 2 maanden, hoe die verspreid over de dag liggen maakt niet uit zolang er overdag maar niet meer dan 4 uur tussen de voedingen zit en 's nachts 1 keer max. 6 uur. Daarna kun je gaan proberen of ze kunnen doorslapen.

Als de borstvoeding daardoor toch teveel terug loopt was het advies aan mij om 's nachts extra te voeden of te kolven omdat dan je oxiticine (hormoon?) het hoogste is.

Dat klusteren 's avonds heeft als voordeel dat ze s nachts beter slapen, bij mij is het clusteren 's morgens, das minder!

Terug
Bovenaan